Har du ændrede mobilvaner siden du blev mor/far??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

938 visninger
20 svar
0 synes godt om
31. oktober 2012

Troldemommi

Altså der var engang hvor min mobiltelefon var min livline, jeg vidste altid hvor den var og den fik næsten aldrig lov til at gå ud for manglende strøm, men altså

siden den 21 september 2011 kl 09.59 er den vane godt nok blevet ændret.

Nu skal jeg være heldig hvia jeg ved hvilket rum den overhovedet befinder sig i, tit løber den tør for strøm og så kan der godt gå lidt tid inden jeg lige får den sat i stikkontakten.

f.eks. idag så jeg lige den var løber tør, jeg sætter den i stikkontakten og går på toilet, da jeg kommer tilbage tjekker jeg lige om der er kommet noget ind, og ikke mindre end 11 smser havde jeg misset

tre mennesker havde prøvet at ringe og ellers så ville de bare høre hvorfor jeg ikke tog min telefon og derfor skrevet smser, jeg har ringet tilbage, det skal man jo, men det er jo ikke godt overhovedet, jeg er ledig og det kan jo ske en kommende arbejdsgiver kunne finde på at ringe

Men jeg glemmer den bare, Johanne leger tit med den og så kan den jo blive væk, en dag fandt jeg min mobil nede i en plante da jeg var ved at vande blomster

Til jer andre, glemmer i også tit hvor jeres mobil er, og ikke har det samme forhold til den som før i blev forældre??

Monica som pt ikke ved hvor mobilen er igen igen igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2012

Hvem?

Monica P skriver:

Altså der var engang hvor min mobiltelefon var min livline, jeg vidste altid hvor den var og den fik næsten aldrig lov til at gå ud for manglende strøm, men altså

Nu skal jeg være heldig hvia jeg ved hvilket rum den overhovedet befinder sig i, tit løber den tør for strøm og så kan der godt gå lidt tid inden jeg lige får den sat i stikkontakten.

f.eks. idag så jeg lige den var løber tør, jeg sætter den i stikkontakten og går på toilet, da jeg kommer tilbage tjekker jeg lige om der er kommet noget ind, og ikke mindre end 11 smser havde jeg misset

tre mennesker havde prøvet at ringe og ellers så ville de bare høre hvorfor jeg ikke tog min telefon og derfor skrevet smser, jeg har ringet tilbage, det skal man jo, men det er jo ikke godt overhovedet, jeg er ledig og det kan jo ske en kommende arbejdsgiver kunne finde på at ringe

Men jeg glemmer den bare, Johanne leger tit med den og så kan den jo blive væk, en dag fandt jeg min mobil nede i en plante da jeg var ved at vande blomster

Til jer andre, glemmer i også tit hvor jeres mobil er, og ikke har det samme forhold til den som før i blev forældre??

Jeg aner ALDRIG hvor min mobil er, er dog begyndt at huske den oftere nu når drengene er i DP - hvis der sku ske noget, men når vi er hjemme, har jeg ingen anelse og har (nok lidt for tit) ubesvaret opkald, for den trådløse fastnet, for jeg jo også lagt så jeg ik kan finde den igen

Anmeld

31. oktober 2012

Troldemommi

Hvem? skriver:

Jeg aner ALDRIG hvor min mobil er, er dog begyndt at huske den oftere nu når drengene er i DP - hvis der sku ske noget, men når vi er hjemme, har jeg ingen anelse og har (nok lidt for tit) ubesvaret opkald, for den trådløse fastnet, for jeg jo også lagt så jeg ik kan finde den igen

Min datter er også i dagpleje, men vores dp ringer til vore fastnet hvis hun vil noget men da vi overvejer at opsige den så skal jeg virkelig snart have lært at i det mindste vide hvor den mobile er

Monica

Anmeld

31. oktober 2012

jydeinden

Monica P skriver:

jeg ved altid hvor min mobil er, og gør et stort nummer ud af at vide det, og selv hvis jeg en dag får børn kan jeg ikke forstille mig det anderledes. Dels fordi vi ikke ejer en fastnet telefon, og dels fordi jeg virkeligt har " allergi" overfor folk som kan tage dage om at besvare en besked eller et opkald, jeg Hader det virkeligt :-)

Anmeld

31. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

De fleste dage har jeg helt styr på hvor den er, men det er mest fordi børnehaven ska ku få fat på mig, hvis der bliver noget med thea!! Og de dage jeg ik aner hvor den er, ja så ska jeg bare spørge thea, for som regl er det så hende det har nuppet den. Lille bølle!! Vh stine

Anmeld

31. oktober 2012

Deaktiveret profil

Monica P skriver:

Det er bare så rigtigt det du skriver, efter vores datter kom tiL verden, Aner jeg virkelig hellere ikke altid hvor min mobil er! Før i tiden havde jeg den altid på mig, nede og vaske tøj, ude og handle eller bare ude og gå, nu glemmer jeg den ofte' og ser den først når jeg kommer hjem!

Tænkte altid før jeg selv fik barn, hvorfor folk med børn er så dårlige til at svare! Indtil jeg selv blev et medlem i den klub! 

Men, tror nu egentlig bare det er fordi vi nu har et barn vi skal huske, så vi glemmer alt om mobil. Og det er da bedre at glemme sin mobil end sin baby!  

Men hold nu op man glemmer mange ting når man skal ud af døren, jeg dobbeltjekker alting!  Hilsen Camilla som sidder med sin mobil i hånden indtil videre! 

Anmeld

31. oktober 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Jeg ved ALTID hvor min telefon er. tjekker konstant INtra nettet for at se om min datter har lektier for. Eller hvad der forgår på face  Skriver mange 100 sms'er hele dagen. Men ligger den fra mig når mine unger er hjemme..

Anmeld

31. oktober 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Nu er min mobil mit sociale netværk (næsten ). Men nu hvor jeg tænker over det, så fik min telefon aldrig lov til at gå død for strøm før  og det gør den ret tit nu  

Anmeld

1. november 2012

TeamRocket

Njaa, min mobil har altid kun været vigtig hvis folk skulle kunne få fat i mig, når jeg er sammen med familien kan den få lov at gå død en hel weekend, jeg tjekker den måske en gang om dagen for smser(som der sagtens kan gå 5 dage før jeg har tid og lyst til at svare på) og ellers ja, har jeg den kun på lyd når ungerne er i inst, ellers er den på lydløs. Min mobil er ikke ret vigtig og kan godt være uden den i flere dage uden problemer, ej heller er min computer eller tv noget jeg bruger hver dag, jeg lever i den forkerte tidsalder :-P

Anmeld

1. november 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Jeg har i fuldedrag ændret vanen med brug af mobilen.. !
Nu kan mobilen ligge et sted en hel dag (dog ikk hvis jeg har noget kørende med en ), uden jeg tænker på den. Jeg kan sågar glemme at tage den med mig når jeg forlader huset, og kommer først i tanke om den hvis man lige står og skal lave et hurtig opkald..

Siden jeg er blevet mor, giver jeg ikke meget for det med sms. Jeg ringer ti* hellere op til personen, så der heller ingen misforståelser..
-Meen , dermed ikke sagt at man ikk kan have nogle aftenener hvor linjen er varm inden for det med at sms Tænker, veninderne lige skal updates ...

Ellers er min mobil egentlig bare blevet til sådan en, ja hva skal man kalde det. En alm 'gammel dags' fastnet..

Men okay, med de nye smart phone der nu bruges nu til dags, så skal jeg da ikk udelukke at min mobil til tider ikke bare bliver brugt som computer. Altså en tud på face eller ind og tjekke mail. Og ikke mindst brugt som kamera.
Men på ingen måde som førhen hvor man sendte- jeg ved ikke hvor mange sms'r pr mdr :O -Og hvor mobilen KUN bestod af brug til sms !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.