Sover jeres børn uden dyne om vinteren?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.800 visninger
12 svar
0 synes godt om
1. juni 2009

Cris

Efter jeg har læst flere tråd om børn og søvn, fik jeg lyst til at spørge jer om noget. Min søn har ikke brugt dynen siden han var begynt at have fart på i træmmesengen, jeg tror, at han var 8 måneder. Nu bor vi i varmen, hvor der alligevel ikke er behov for en dyne. Men nu tænker jeg mest, når vi snart kommer tilbage til DK. Han er på alle stedder i sengen og jeg synes, at det ville være svært med en dyne. Men kan de vane sig til det? Han ville være ca18 måneder, når vi kommer tilbage. Eller hvad har I gjord? Har I skruet op for varmen om natten og bare betalt ekstra for det? Eller kender I nogle tricks? Tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2009

Valle81

Min datter har altid været så dårlig til det med dyne, hun sparker den af hele tiden og ligger den halve og hele nat uden dyne. Om vinteren har jeg giet hende nattøj og strømper på og så har det ikke været noget problem:0)

Hun er nu 5 1/2 og er begyndt selv at tage dynen over sig:0)

Anmeld

1. juni 2009

Cris

Men det kan været ret kold om vinteren i vores lejlighed, nattøj og strømper er ikke nok. Så skal man købe en uld dragt eller så noget. Ellers vi må skrue meget for varmen og natten... Hmmm... Så må jeg tænke på det

Anmeld

1. juni 2009

Anja

Vores har også altid sparket dynen af. Drengene får bare undertøj, nattøj og strømper på og så er de fint varme. De har jo dynen i sengen som de ligger på/ved siden af/ har oven på sig og det luner jo.

Til vores datter har vi dog købt en sovepose og det virker vildt godt. Hvis jeg havde tænkt på det tidligere, havde jeg også gjort det med drengene.

Anmeld

1. juni 2009

Cris

Faktisk har jeg også tænkt på at købe en sovepose. Så en junior str. til størrer drenge, ikke? Det er godt at høre, at du har en god erfaring med den.

Anmeld

1. juni 2009

Lusi

Jeg begyndte at sætte dynen fast mellem madrassen og tremmerne, da Luna begyndte at flytte sig rundt i sengen og det hjalp meget, men nu er hun så småt begyndt at sparke den af alligevel..
Det er stadig svært for hende at fjerne dynen, men hun tager da bare benene op og så ligger hun med benene oven på dynen..

Men det er vel et forsøg hver..

Anmeld

1. juni 2009

Cris

Lykke86 skriver:

Jeg begyndte at sætte dynen fast mellem madrassen og tremmerne, da Luna begyndte at flytte sig rundt i sengen og det hjalp meget, men nu er hun så småt begyndt at sparke den af alligevel..
Det er stadig svært for hende at fjerne dynen, men hun tager da bare benene op og så ligger hun med benene oven på dynen..

Men det er vel et forsøg hver..

Nej, det har hjulpet i starten men længe ikke mere. På et eller andet tidspunk er de starke nok til at få den fjernet. Men det er ikke så meget at han sparker.  Han ruller, han skifter stilling, han synes det er sjovere nu at sove på den anden side, hvor fødderne har været før osv... Men tak for tanken!

Anmeld

1. juni 2009

lonemus

Valle81 skriver:

Min datter har altid været så dårlig til det med dyne, hun sparker den af hele tiden og ligger den halve og hele nat uden dyne. Om vinteren har jeg giet hende nattøj og strømper på og så har det ikke været noget problem:0)

Begge mine børn har gjort nøjagtig det samme - og jeg har osse givet dem nattøj og strømper på om vinterehn. Så det fungerede fint nok.

MIn datter på snart 3 år er nu begyndt at elske sin dyne, selv her i varmen, så når hun er faldet i søvn, må jeg lige ind og pakke hende ud af dynen

MIn søn på snart 2 år gider stadig ikke dynen .)

Lone

Anmeld

1. juni 2009

fam.4xc

Cris skriver:

Efter jeg har læst flere tråd om børn og søvn, fik jeg lyst til at spørge jer om noget. Min søn har ikke brugt dynen siden han var begynt at have fart på i træmmesengen, jeg tror, at han var 8 måneder. Nu bor vi i varmen, hvor der alligevel ikke er behov for en dyne. Men nu tænker jeg mest, når vi snart kommer tilbage til DK. Han er på alle stedder i sengen og jeg synes, at det ville være svært med en dyne. Men kan de vane sig til det? Han ville være ca18 måneder, når vi kommer tilbage. Eller hvad har I gjord? Har I skruet op for varmen om natten og bare betalt ekstra for det? Eller kender I nogle tricks? Tak!

Vores børn har som små altid ligget oven på dynen og ligesom puttet sig ind i den... om vinteren har de bare nattøj på og strømper og om sommeren en body ;-)

Anmeld

1. juni 2009

Sweet1978

Min datter på 21 mdr. er også slem til at sparke dynen, men hun er næsten aldrig syg så jeg har ingen problemmer med det. Se tiden an og bliver det et problem for jer må i jo give han ekstra tykt nattøj på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.