erfaringer søges vedr, p piller efter fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.216 visninger
11 svar
0 synes godt om
31. oktober 2012

Deaktiveret profil

for godt en måned siden fødte jeg vores lille pige! - Jeg ammer ikke og regner derfor med at kunne tage p piller igen.. Min læge har lavet en recept med dem, så jeg kan hente dem imorgen...  

Meeeen..... Skal jeg vente med at starte med dem indtil min næste mens slutdag?? eller hvordan er det nu?? - må jeg ikke bare begynde på dem med det samme ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2012

kekp

Freyasmor skriver:

for godt en måned siden fødte jeg vores lille pige! - Jeg ammer ikke og regner derfor med at kunne tage p piller igen.. Min læge har lavet en recept med dem, så jeg kan hente dem imorgen...  

Meeeen..... Skal jeg vente med at starte med dem indtil min næste mens slutdag?? eller hvordan er det nu?? - må jeg ikke bare begynde på dem med det samme ???

Du tager den første tablet på din første mensdag. Så fortsætter du i 21 dage hvorefter du får blødning. Holder pause i 7 dage og så forfra

Anmeld

31. oktober 2012

Deaktiveret profil

kekp skriver:

Du tager den første tablet på din første mensdag. Så fortsætter du i 21 dage hvorefter du får blødning. Holder pause i 7 dage og så forfra

åh, gud... tænk hvad man kan glemme pga en graviditet.. 

-men tak for svar... 

Anmeld

31. oktober 2012

kekp

Freyasmor skriver:

åh, gud... tænk hvad man kan glemme pga en graviditet.. 

-men tak for svar... 

Hehe ja det er jo lææænge siden man sidst har taget p-piller

Anmeld

31. oktober 2012

Deaktiveret profil

kekp skriver:

Hehe ja det er jo lææænge siden man sidst har taget p-piller

ja præcis.. 

Anmeld

31. oktober 2012

spj

Min læge sagde til mig efter min første fødsel at jeg bare skulle starte på pillerne når jeg havd lyst. Jeg behøvede ikke vente på min mens kom, for så kunne jeg jo vente alt mellem en måned og 1 år. Det er jo ikke sikkert mens kommer lige med det samme.
Du skal selvfølgelig bare være obs på at de ikke virker 100% før efter første pause.

Anmeld

31. oktober 2012

Deaktiveret profil

spj skriver:

Min læge sagde til mig efter min første fødsel at jeg bare skulle starte på pillerne når jeg havd lyst. Jeg behøvede ikke vente på min mens kom, for så kunne jeg jo vente alt mellem en måned og 1 år. Det er jo ikke sikkert mens kommer lige med det samme.
Du skal selvfølgelig bare være obs på at de ikke virker 100% før efter første pause.

Ja okay, det tænkte jeg også, om jeg ikke bare kunne gøre.. Dels fordi jeg gerne vil have min mens skal være regelmæssig igen nu her når den kommer så jeg ikke bløder i utide! - Og self også for at sørge for jeg ikke bliver gravid igen, da jeg ikke ønsker dette de næste mange år.. 

Anmeld

31. oktober 2012

spj

Freyasmor skriver:

Ja okay, det tænkte jeg også, om jeg ikke bare kunne gøre.. Dels fordi jeg gerne vil have min mens skal være regelmæssig igen nu her når den kommer så jeg ikke bløder i utide! - Og self også for at sørge for jeg ikke bliver gravid igen, da jeg ikke ønsker dette de næste mange år.. 

Det kan du sagtens. Så bare se at komme igang med dem
Bare husk ekstra beskyttelse den første måned.

Anmeld

31. oktober 2012

Deaktiveret profil

spj skriver:

Det kan du sagtens. Så bare se at komme igang med dem
Bare husk ekstra beskyttelse den første måned.

Ja self.  Okay, det er du sikker på, jeg fucker ikke min kommende mens op ved at starte allerede, har jo endnu ikke haft mens, har kun haft blødt efter fødslen som stoppede for en uge siden ca? 

Anmeld

1. november 2012

spj

Freyasmor skriver:

Ja self.  Okay, det er du sikker på, jeg fucker ikke min kommende mens op ved at starte allerede, har jo endnu ikke haft mens, har kun haft blødt efter fødslen som stoppede for en uge siden ca? 

Nej det du ikke.
Efter min første fødsel startede jeg på p piller 2-3 mdr efter fødslen hvor jeg endnu ikke havde fået mens.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.