Lineengberg skriver:
Hej alle.
Tænkte på, hvor meget man kan blide sig selv ind man er gravid. Synes jeg har alle mulige symptomer på jeg er gravid, men har ikke kunne teste positiv i nu.
Jeg er mega træt hele tiden og har sovet til middag de sidste 2 dage. Jeg har også en øget pigmentering rundt om brystvorterne og så har blodårene også været rimelig tydelige på brysterne. Der udover synes jeg også jeg har lagt mærke til min lugtesans er blevet forstærket de sidste par dage. Og i dag kunne jeg lugte min kærestes anti perspirant på det tøj han har lagt ind i vores klædeskab igen.
Jeg er ikke gået over tid i nu, da jeg har også meget lange cykluser på 45 dage. Og venter først mens om en uge ca. Men testede i dag og den var som sagt negativ.
Ja hjernen kan spille en mange puds. Det er det man kalder selvsuggession, altså selvhypnose.
Og der findes rent medicinsk en del veldokumenterede tilfælde af kvinder der har haft så desperate ønsker om at blive gravide, at de får alle de symptomer, der følger med en graviditet, blot kommer der ikke noget barn ud af det, når tiden er inde.
En af de aldste og mest veldokumenterede var Dronning Mary af Skotland (Bloddy Mary) Hun blev gift med Den spanske Kong Phillip, som pendlede frem og tilbage mellem hende og Spanien. Ægteskabet var indgået for at styrke magten i Skotland, der var katolsk og for at holde England og Dronning Elisabeth d. I på afstand.
Mary var over 40 da hun blev gift med Kong Phillip, og derfor regnede man selvfølgelig med, at der ikke ville komme nogen arvinger, men Marys ønske om et barn til at overtage tronen efter hende var så stor, at hun bildte sig ind at hun var det.
Hun havde alle tegn på graviditet også voksende mave, men lægerne og jordemoderen, der undersøgte hende kunne ikke mærke noget foster i maven på hende ved deres ugentlige undersøgelser og heller ingen hjertelyd var tilstede, så de tvivlede stærkt på det. Men intet og ingen kunne overbevise Mary om at det hele var noget hun bildte sig ind.
Tiden kom og der kom naturligvis intet barn. Efter 11 måneders "svangerskab" måtte selv hun erkende, at der intet barn var.
Det tog så hårdt på hende, at hun helt mistede livsmodet og døde et års tid efter, muligvis af kræft, muligvis af tuberkulose.
Trist historie.
Men selvom du har testet negativ i dag, så kan du sagtens være gravid.
Så vent en uges tid og test igen, og ellers kan du gå til lægen og få taget en blodprøve.

Kærligst
Sussie