Nogle der har prøvet arret går op indvendig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2012

SussieThyssen

nielsen80 skriver:

Du lyder lidt som mig...tror måske også min definition af at passe på var/er cirka sådan. Har dog løftet lidt her de sidste par dage, da jeg jo er laaaangt over de 8 uger

Ej gider ikke at bekymre mig mere nu, blev da bare lidt chokket da jeg så blod på papiret - netop fordi jeg til min 8 ugers undersøgelse fik afvide, der ikke var udsigter til mens. Men læger har jo før taget fejl, og så længe jeg ingen smerter eller feber har, så er alt nok i orden.

Tak for svar, var faktisk ikke klar over æl kunne gøre mælken bitter, har kun hørt om det i forbindelse med mens.

Hehe...ja det dur ikke at sidde der og fise den af, vel?? 

Og jo, hormonændringerne sætter jo ind allerede ved ÆL og topper så ved mens.
Ikke noget at sige til at trolungene kan sige "Bvadr" når det trækker sammen.
Men det passer jo meget godt med ÆL, hvis der ikke var noget at se for 14 dage siden. ÆL'en kan sagtens komme nu...og det kan IKKE ses på GU hvornår den kommer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Mange kvinder får hurtig mens efter en fødsel,jeg fik ÆL 3 uger efter mit AKS.

Hvordan har din egen læge kunne se ved 8 ugers undersøgelsen,at der ingenslimhinde var??

Det kan man kun se ved en scanning,hvad jeg ikke går ud fra,din egen læge har lavet?

Der ud over opbygges slimhinden meget hurtigt,så med mindre din 8 ugers undersøgelse,lå for 14 dage siden,går det altså meget hurtigt. 

Jeg kan fortælle at jeg er blevet scannet på cyklus dag 2 ( imens jeg havde mens),og der var slimhinden 4mm,da de scannede igen på cyklus dag 7 var den allerede 10mm,og på CD 12 er den et  sted mellem 10-12mm.

Så din blødning kan meget nemt være en blødning ved ÆL,eller start på mens. 

Anmeld

8. november 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
nielsen80 skriver:

Og i så fald, hvordan opdaget I det? Og hvornår skete det? Og skulle I skæres op igen eller gik det i sig selv? Jeg spørger fordi, jeg her i morges havde en pletblødning fra skeden, har ringet til lægen, og vi ser lige tiden an - har ingen smerter eller feber, men skulle ringe straks hvis jeg fik det.

Det er 10 uger siden jeg fik ks, så både lægen og jeg synes det er usandsynligt det er gået op, men er sku alligevel lidt nervøs. Har nemlig ikke været så god til at tage den med ro

Har aldrig oplevet at det er sprunget op. Men ved min første efter slå blødte jeg 12 uger uden ophold simpelthen fordi mit indvendig år ikke helte så hurtigt som udenvendigt.
I det sidste af min anden graviditet føjede jeg med mange smerter omkring mit år så lægerne ville ikke lade mig føde alm den gang på trods af stort ønske om det. Så den yngste er taget ved pls.
Men jeg kan efter halvandet år stadig have dage hvor jeg har ondt i aret

Anmeld

8. november 2012

VØS

nielsen80 skriver:

Og i så fald, hvordan opdaget I det? Og hvornår skete det? Og skulle I skæres op igen eller gik det i sig selv? Jeg spørger fordi, jeg her i morges havde en pletblødning fra skeden, har ringet til lægen, og vi ser lige tiden an - har ingen smerter eller feber, men skulle ringe straks hvis jeg fik det.

Det er 10 uger siden jeg fik ks, så både lægen og jeg synes det er usandsynligt det er gået op, men er sku alligevel lidt nervøs. Har nemlig ikke været så god til at tage den med ro

Tænker lige som så mange andre at det kan være mens, jeg ammede min søn og fik da mens, som om den aldrig havde været væk, små 4 uger efter kejsersnit. Og så har den ellers været der reglmæssigt.

Anmeld

8. november 2012

nielsen80

hannetheis skriver:

Har aldrig oplevet at det er sprunget op. Men ved min første efter slå blødte jeg 12 uger uden ophold simpelthen fordi mit indvendig år ikke helte så hurtigt som udenvendigt.
I det sidste af min anden graviditet føjede jeg med mange smerter omkring mit år så lægerne ville ikke lade mig føde alm den gang på trods af stort ønske om det. Så den yngste er taget ved pls.
Men jeg kan efter halvandet år stadig have dage hvor jeg har ondt i aret

Puha det lyder ikke rart overhovedet. Jeg har ingen smerter eller andet, det er nogle dage siden jeg skrev tråden, og bløder faktisk ike mere. Er dog i dialog med min læge, som gerne lige vil have et tjek af mig, skulle jeg bløde igen.

Anmeld

8. november 2012

nielsen80

VØS skriver:

Tænker lige som så mange andre at det kan være mens, jeg ammede min søn og fik da mens, som om den aldrig havde været væk, små 4 uger efter kejsersnit. Og så har den ellers været der reglmæssigt.

Tak for svar.
Det er nogle dage siden jeg lavede tråden, er i kontakt med min læge og er stoppet med at bløde. Lægen mener ikke det er mens, da jeg ved min 8 ugers undersøgelse ikke lignede en som var tæt derpå....men hun mener sagtens man kan have en hormonel blødning ala mens uden man har haft æl eller har tykke slimhinder at bløde fra. Det kan desuden være lidt rest blod fra fødsel/KS.

Jeg skal komme derind, hvis jeg bløder igen - bare for en sikkerheds skyld, og selvfølgelig tage øjeblikkelig kontakt, hvis jeg får smerter og/eller feber.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.