Nogle der har prøvet arret går op indvendig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.323 visninger
15 svar
0 synes godt om
31. oktober 2012

nielsen80

Og i så fald, hvordan opdaget I det? Og hvornår skete det? Og skulle I skæres op igen eller gik det i sig selv? Jeg spørger fordi, jeg her i morges havde en pletblødning fra skeden, har ringet til lægen, og vi ser lige tiden an - har ingen smerter eller feber, men skulle ringe straks hvis jeg fik det.

Det er 10 uger siden jeg fik ks, så både lægen og jeg synes det er usandsynligt det er gået op, men er sku alligevel lidt nervøs. Har nemlig ikke været så god til at tage den med ro

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2012

Frøken J.

nielsen80 skriver:

Og i så fald, hvordan opdaget I det? Og hvornår skete det? Og skulle I skæres op igen eller gik det i sig selv? Jeg spørger fordi, jeg her i morges havde en pletblødning fra skeden, har ringet til lægen, og vi ser lige tiden an - har ingen smerter eller feber, men skulle ringe straks hvis jeg fik det.

Det er 10 uger siden jeg fik ks, så både lægen og jeg synes det er usandsynligt det er gået op, men er sku alligevel lidt nervøs. Har nemlig ikke været så god til at tage den med ro

Kan det ikke være din mens der er på vej?

Anmeld

31. oktober 2012

nielsen80

Frøken J. skriver:

Kan det ikke være din mens der er på vej?

Har selv tænkt på det, mest fordi lillepigen ikke rigtig har kunne lide min mælk de sidste par dage, hvilket jo kan være derfor. Men til 8 ugers tjek for 2 uger siden, havde jeg bare ingen slimhinder overhovedet i følge lægen, så tror det ikke. Desuden er det vist ikke ret tit mens kommer så hurtigt efter fødsel, når man ammer.....men det ville da være dejligt, hvis det bare var derfor, selvom jeg nu havde håbet den blev væk lidt længere tid

Anmeld

31. oktober 2012

GUSO

nielsen80 skriver:

Har selv tænkt på det, mest fordi lillepigen ikke rigtig har kunne lide min mælk de sidste par dage, hvilket jo kan være derfor. Men til 8 ugers tjek for 2 uger siden, havde jeg bare ingen slimhinder overhovedet i følge lægen, så tror det ikke. Desuden er det vist ikke ret tit mens kommer så hurtigt efter fødsel, når man ammer.....men det ville da være dejligt, hvis det bare var derfor, selvom jeg nu havde håbet den blev væk lidt længere tid

Mens kan sagtens komme så hurtigt selvom man ammer, har selv lige fået min 7 uger efter fødsel, og sidste gang jeg fødte var det 9 uger efter så krydser for at det "bare" er det...

Anmeld

31. oktober 2012

nielsen80

GUSO skriver:

Mens kan sagtens komme så hurtigt selvom man ammer, har selv lige fået min 7 uger efter fødsel, og sidste gang jeg fødte var det 9 uger efter så krydser for at det "bare" er det...

Ok, jamen det kan da godt være så.....synes bare det er mærkeligt, når jeg ingen slimhinder havde til 8 uger tjek. Jeg afventer og ser hvad der sker, der er ikke kommet mere blod, så uanset hvad, er jeg ret optismistisk.

Anmeld

31. oktober 2012

SussieThyssen

nielsen80 skriver:

Ehh hvorfor skulle aret være gået op?

Pletblødningen kan da lige så godt skyldes et ægløsningstegn eller slet og ret begyndende mens.

Kærligst
Sussie

Anmeld

31. oktober 2012

SussieThyssen

nielsen80 skriver:

Masser af kvinder får mens tidligt, også jeg selv. Med mine 3 kom den præcis 8 uger efter fødsel og den sidste var endda KS.
Der er også nogle kvinder, der oplever en "pop-bleading" i forbindelse med ægløsning, altså en lille blødning, og da hormonballancen også ændrer sig i den forbindelse, så kan mælkwen komme til at smage bittert, hvilket de små ikke ret gode kan lide.

Så jeg vil da tro det er det du opplever.
Det er altså ekstremt sjældent at et ar fra et KS springer op, og det sker gerne inden for de første par uger efter KS'et. Så jeg tror ikke du skal bekymre dig.

Kærligst
Sussie

Anmeld

31. oktober 2012

nielsen80

SussieThyssen skriver:

Ehh hvorfor skulle aret være gået op?

Pletblødningen kan da lige så godt skyldes et ægløsningstegn eller slet og ret begyndende mens.

Kærligst
Sussie

Det kan det åbenbart godt gøre, fik afvide på sygehuset man skulle passe på, og netop tage kontakt til lægen, hvis man fik en blødning. Det kan gå op, hvis man har brugt sine mavemuskler for meget, det er jo derfor man ikke må lave noget de første 6-8 uger efter operationen. Troede bare ikke jeg skulle passe på her næsten 10 uger efter, og er i det hele taget ikke så god til det der" tage den med ro"

Men håber da det bare er æl eller mens, eller bare noget restblod fra fødsel. Som sagt, der er ikke kommet mere, og har ingen smerter, så mon ikke det hele er ok.

Anmeld

31. oktober 2012

SussieThyssen

nielsen80 skriver:

Det kan det åbenbart godt gøre, fik afvide på sygehuset man skulle passe på, og netop tage kontakt til lægen, hvis man fik en blødning. Det kan gå op, hvis man har brugt sine mavemuskler for meget, det er jo derfor man ikke må lave noget de første 6-8 uger efter operationen. Troede bare ikke jeg skulle passe på her næsten 10 uger efter, og er i det hele taget ikke så god til det der" tage den med ro"

Men håber da det bare er æl eller mens, eller bare noget restblod fra fødsel. Som sagt, der er ikke kommet mere, og har ingen smerter, så mon ikke det hele er ok.

Det kommer vel an på "hvad passe på" betyder.
Ved mit KS var regelen blot at man i 6-8 uger ikke skal løfte tunge ting. Man skal heller ikke give sig til at dyrke mavebøjninger i stor stil.
I øvrigt er det en god rettesnor, at hvis man føler det strammer eller småstikker i maven/arret, så er det et no-go, det man laver.

Men ellers er der ingen grund til at være bekymret eller pylret.
Jeg for da rundt og støvsugede og gjorde rent efter 14 dage, og var på havearbejde efter 4-5 uger, men sprang altså løftningen af tunge ting over

Anmeld

31. oktober 2012

nielsen80

SussieThyssen skriver:

Det kommer vel an på "hvad passe på" betyder.
Ved mit KS var regelen blot at man i 6-8 uger ikke skal løfte tunge ting. Man skal heller ikke give sig til at dyrke mavebøjninger i stor stil.
I øvrigt er det en god rettesnor, at hvis man føler det strammer eller småstikker i maven/arret, så er det et no-go, det man laver.

Men ellers er der ingen grund til at være bekymret eller pylret.
Jeg for da rundt og støvsugede og gjorde rent efter 14 dage, og var på havearbejde efter 4-5 uger, men sprang altså løftningen af tunge ting over

Du lyder lidt som mig...tror måske også min definition af at passe på var/er cirka sådan. Har dog løftet lidt her de sidste par dage, da jeg jo er laaaangt over de 8 uger

Ej gider ikke at bekymre mig mere nu, blev da bare lidt chokket da jeg så blod på papiret - netop fordi jeg til min 8 ugers undersøgelse fik afvide, der ikke var udsigter til mens. Men læger har jo før taget fejl, og så længe jeg ingen smerter eller feber har, så er alt nok i orden.

Tak for svar, var faktisk ikke klar over æl kunne gøre mælken bitter, har kun hørt om det i forbindelse med mens.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.