Skoldkopper/ hvad gør man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2012

LR85

Jeg tror/synes renlighed hjalp rigtig meget i vores tilfælde. Vaskede lige over ryggen og de steder de var med en ren fugtig klud X flere dagligt, for at holde evt infektioner væk og smurte med det det zinkliniment halløj bagefter. Brugte også pudder til at tørre dem lidy ud. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2012

heidi30

LR85 skriver:

Jeg tror/synes renlighed hjalp rigtig meget i vores tilfælde. Vaskede lige over ryggen og de steder de var med en ren fugtig klud X flere dagligt, for at holde evt infektioner væk og smurte med det det zinkliniment halløj bagefter. Brugte også pudder til at tørre dem lidy ud. 

Tak for svar.

Pudder lyder også som en god ide, må jeg prøve.

Lægen sagde idag at det var skoldkopper, så det er ihvertfald sikkert. HAn er stadig ikke særlig påvirket af det, hverken feber eller kløe så det er lækkert. Håber det fortsætter i det spor!

Anmeld

31. oktober 2012

SussieThyssen

heidi30 skriver:

Hej,

har lige opdaget at MAlte har blærer flere steder på kroppen, er næsten 100 på det er skoldkopper.

Hvad gør man nu? Smøre med hvad? Holde øje med ? Gode råd?

Kom frisk 

ps. han er frisk og ikke berørt indtil videre 

God gammeldags kartoffelmel er bedre end samtlige dyre cremer og lignende, det tager kløen.
Jeg har selv haft skoldkopper som voksen, så jeg tror nok jeg ved hvad jeg snakker om.
Og jeg brugte det til mine egne unger, og de sagde selv, at det hjalp meget bedre end fx zinklinement.
Og ellers så skal det bare have lov at rase ud. Giv evt en panodilstikpille til natten, det dulmer også kløen lidt, og giver en bedre nattesøvn.
Pas på ørerne, de kan let fange en gang mellemøresbetændelse i tilgift, fordi de også får sår på trommehinderne.
Sår i bleregionen klares med masser af luft og evt eng gang pudder. Sørg for at skifte bleen tit, så der er så tørt som muligt.
Husk at vaske hænder tit, da skoldkopper kan smitte voksne med helvedsild.
God bedring med trolden.

Kærligst
Sussie

Anmeld

31. oktober 2012

heidi30

SussieThyssen skriver:

God gammeldags kartoffelmel er bedre end samtlige dyre cremer og lignende, det tager kløen.
Jeg har selv haft skoldkopper som voksen, så jeg tror nok jeg ved hvad jeg snakker om.
Og jeg brugte det til mine egne unger, og de sagde selv, at det hjalp meget bedre end fx zinklinement.
Og ellers så skal det bare have lov at rase ud. Giv evt en panodilstikpille til natten, det dulmer også kløen lidt, og giver en bedre nattesøvn.
Pas på ørerne, de kan let fange en gang mellemøresbetændelse i tilgift, fordi de også får sår på trommehinderne.
Sår i bleregionen klares med masser af luft og evt eng gang pudder. Sørg for at skifte bleen tit, så der er så tørt som muligt.
Husk at vaske hænder tit, da skoldkopper kan smitte voksne med helvedsild.
God bedring med trolden.

Kærligst
Sussie

Hej Sussie,

tusind tak for dit svar.

Jeg må se om jeg kan finde noget kartoffelmel herovre (England) det må de da også have.

Heldigvis er han ok, klør ikke og har heller ikke feber. Han er dog heller ikke dækket fra top til tå, men mere sporadiske små blærer hist og her. Håber han kommer let igennem det.

Tak for dine råd 

Anmeld

31. oktober 2012

SussieThyssen

heidi30 skriver:

Hej Sussie,

tusind tak for dit svar.

Jeg må se om jeg kan finde noget kartoffelmel herovre (England) det må de da også have.

Heldigvis er han ok, klør ikke og har heller ikke feber. Han er dog heller ikke dækket fra top til tå, men mere sporadiske små blærer hist og her. Håber han kommer let igennem det.

Tak for dine råd 

Held og lykke med det

Anmeld

31. oktober 2012

Pige2009

heidi30 skriver:

Det ville jeg heller ikke gøre, men hvis jeg var helt sikker og han havde det helt fint, tænkte jeg bare at der ikke var nogen grund til det. Men ringer til dem imorgen og hører hvad de siger.

Hvad sagde de?

Anmeld

3. november 2012

heidi30

Baagøe skriver:

Hvad sagde de?

Hej,

undskyld har ikke set du har skrevet. Jeg har været travlt optaget af at have Malte hængende på mig de sidste mange dage.

Lægen sagde skoldkopper og det må man også give han ret i. Jeg troede ellers vi kunne nøjes med en mild omgang, MEN vi er blevet klogere. Han er helt dækket til nu, har feber og er bare rigtig skidt 

Kartoffelmel findes ikke i de butikker jeg har prøvet, så vi prøver med alt muligt andet.

Håber snart det går på retur

Anmeld

6. november 2012

Pige2009

heidi30 skriver:

Hej,

undskyld har ikke set du har skrevet. Jeg har været travlt optaget af at have Malte hængende på mig de sidste mange dage.

Lægen sagde skoldkopper og det må man også give han ret i. Jeg troede ellers vi kunne nøjes med en mild omgang, MEN vi er blevet klogere. Han er helt dækket til nu, har feber og er bare rigtig skidt 

Kartoffelmel findes ikke i de butikker jeg har prøvet, så vi prøver med alt muligt andet.

Håber snart det går på retur

Hvad med zinkliniment? Det brugte jeg til Laura og hjalp mod kløen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.