Skoldkopper/ hvad gør man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.191 visninger
17 svar
0 synes godt om
30. oktober 2012

heidi30

Hej,

har lige opdaget at MAlte har blærer flere steder på kroppen, er næsten 100 på det er skoldkopper.

Hvad gør man nu? Smøre med hvad? Holde øje med ? Gode råd?

Kom frisk 

ps. han er frisk og ikke berørt indtil videre 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2012

Pige2009

Du skal til lægen og have det konstateret og så må han ikke komme i institution før der er sår på alle blærer, hvilket normalt tager en uges tid Jeg smurte med lidt zinkliniment, da det kløede, men hvis han ikke er plaget, ville jeg ikke foretage mig noget. Du kan også forvente lidt feber...

God bedring med ham

Anmeld

30. oktober 2012

heidi30

Baagøe skriver:

Du skal til lægen og have det konstateret og så må han ikke komme i institution før der er sår på alle blærer, hvilket normalt tager en uges tid Jeg smurte med lidt zinkliniment, da det kløede, men hvis han ikke er plaget, ville jeg ikke foretage mig noget. Du kan også forvente lidt feber...

God bedring med ham

Hej,

tak for svar.

Skal man tage til læge, hvis jeg er helt sikker imorgen og han ikke lader sig mærke af det? Jeg mener bare hvis de alligevel ikke kan gøre noget ved det, så er der vel ingen grund til det eller hvad?

Lige nu klør han ikke, håber det blir ved.

Anmeld

30. oktober 2012

Pige2009

heidi30 skriver:

Hej,

tak for svar.

Skal man tage til læge, hvis jeg er helt sikker imorgen og han ikke lader sig mærke af det? Jeg mener bare hvis de alligevel ikke kan gøre noget ved det, så er der vel ingen grund til det eller hvad?

Lige nu klør han ikke, håber det blir ved.

Min læge ville gerne lige konstatere det selv, da man så kan være 100% sikker på, at det er skoldkopper. Så bliver det også skrevet ind i journalen og er en del af sygdomshistorikken, for det er jo en børnesygdom

Anmeld

30. oktober 2012

LMX

Jeg ville kun tage til læge hvis han er mærkbart dårlig af det, hvilket de færreste børn er.

Jeg husker da min datter havde det for maaaaaange år siden. Der måtte hun gerne komme i DP hvis hun var feberfri.

Skoldkopper skal alle børn ha og jo før des bedre så derfor gjorde man dengang ikke en hujende fis for at indkapsle smitten ved at holde børnene hjemme.

Anmeld

30. oktober 2012

heidi30

Baagøe skriver:

Min læge ville gerne lige konstatere det selv, da man så kan være 100% sikker på, at det er skoldkopper. Så bliver det også skrevet ind i journalen og er en del af sygdomshistorikken, for det er jo en børnesygdom

ja, det er self rigtigt. må lige ringe imorgen.

Anmeld

30. oktober 2012

heidi30

LMX skriver:

Jeg ville kun tage til læge hvis han er mærkbart dårlig af det, hvilket de færreste børn er.

Jeg husker da min datter havde det for maaaaaange år siden. Der måtte hun gerne komme i DP hvis hun var feberfri.

Skoldkopper skal alle børn ha og jo før des bedre så derfor gjorde man dengang ikke en hujende fis for at indkapsle smitten ved at holde børnene hjemme.

hej,

tak for dit svar.

Vi bor i England og er ikke lige sikker på hvad hans nusery siger, men må ringe til dem imorgen og hører om han må komme eller ej.

Jeg tror blot jeg ringer til lægen og så må vi tage derhen, hvis de gerne vil se ham.

Anmeld

30. oktober 2012

LMX

heidi30 skriver:

hej,

tak for dit svar.

Vi bor i England og er ikke lige sikker på hvad hans nusery siger, men må ringe til dem imorgen og hører om han må komme eller ej.

Jeg tror blot jeg ringer til lægen og så må vi tage derhen, hvis de gerne vil se ham.

God idé

Anmeld

30. oktober 2012

Pige2009

heidi30 skriver:

ja, det er self rigtigt. må lige ringe imorgen.

Jeg ville i hvert fald ringe. Så må de vurdere om de ville se jer eller ej. Er meget modstander af, at mange "selvdiagnosticerer" og undlader at gå til lægen

Anmeld

30. oktober 2012

heidi30

Baagøe skriver:

Jeg ville i hvert fald ringe. Så må de vurdere om de ville se jer eller ej. Er meget modstander af, at mange "selvdiagnosticerer" og undlader at gå til lægen

Det ville jeg heller ikke gøre, men hvis jeg var helt sikker og han havde det helt fint, tænkte jeg bare at der ikke var nogen grund til det. Men ringer til dem imorgen og hører hvad de siger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.