Er det her normale problemer ved mens?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.182 visninger
13 svar
0 synes godt om
30. oktober 2012

Anonym trådstarter

Synes simpelthen jeg er så plaget af alle mulige gener når jeg har det røde. Har voldsomme mave smerter hele vejen op under brystet og ekstremt meget ondt i højre side af mit underliv (ved ikke hvad den præcise placering hedder)

Derud over har jeg ondt i lænden og hofterne. og skal være utrolig varsom under hele perioden da det givet et stød om imod endetarmen hver gang jeg sætter mig op i sengen eller hvis jeg sætter mig på cykel/stol eller lignende. Og første gang om morgenen jeg går på toilet sammentrækkes hele min skede i smerte som hvis jeg havde blærebetændelse hvor det også trækker lidt op i maven, men det er kun denne ene gang i døgnet (det er ikke blærebetændelse)

Er det virkelig normalt bare fordi man har det røde at man skal igennem så meget smerte... Jeg har 2-5 dage om måneden hvor jeg ikke kan noget som helst pga. de her smerter hvor jeg ikke kan andet end at ligge i sengen med varmepude og klynge mig til dynen og forsøge ikke at pylre for højt.. Det er ikke konstant men kommer gerne i perioder på 10-25 minutter af gangen og bagefter har jeg så en pause på op til en halv time- 3 kvarter hvor jeg kan slappe af og når lige at blive naiv om at det nu er overstået.. Men skal blive liggende ellers går det igang igen efter 10 minutter ._. synes virkelig jeg er ynkelig i mine perioder og føler virkelig jeg er afhængig af kæresten fordi jeg kan INTET..

Kan man gøre noget imod alt det her? Eller skal jeg bare acceptere at sådan er min krop bare skruet sammen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2012

baby012

Har det på samme måde, så set er en befrielse fir mig st være gravid.. 

Her hjælper varmepuder, ipren, og P-piller .. 

Lever af smertestillende den første dag i min mens.. Håber det er bedre når jeg har født 

Anmeld

30. oktober 2012

Anonym trådstarter

Lahn11 skriver:

Har det på samme måde, så set er en befrielse fir mig st være gravid.. 

Her hjælper varmepuder, ipren, og P-piller .. 

Lever af smertestillende den første dag i min mens.. Håber det er bedre når jeg har født 

Har de her smerter mens jeg er på p-piller er lige holdt på dem så det her er sidste mens efter sidste p-pille og de her smerter er generelle når jeg har p-piller ved ikke om de er der uden p-piller men synes det er forfærdeligt og bruger ipren og varmepude.. Puha øv øv øv!

Anmeld

30. oktober 2012

baby012

Det er slet ikke fair at det skal gøre så ondt  

Anmeld

30. oktober 2012

come2

Anonym skriver:

Synes simpelthen jeg er så plaget af alle mulige gener når jeg har det røde. Har voldsomme mave smerter hele vejen op under brystet og ekstremt meget ondt i højre side af mit underliv (ved ikke hvad den præcise placering hedder)

Derud over har jeg ondt i lænden og hofterne. og skal være utrolig varsom under hele perioden da det givet et stød om imod endetarmen hver gang jeg sætter mig op i sengen eller hvis jeg sætter mig på cykel/stol eller lignende. Og første gang om morgenen jeg går på toilet sammentrækkes hele min skede i smerte som hvis jeg havde blærebetændelse hvor det også trækker lidt op i maven, men det er kun denne ene gang i døgnet (det er ikke blærebetændelse)

Er det virkelig normalt bare fordi man har det røde at man skal igennem så meget smerte... Jeg har 2-5 dage om måneden hvor jeg ikke kan noget som helst pga. de her smerter hvor jeg ikke kan andet end at ligge i sengen med varmepude og klynge mig til dynen og forsøge ikke at pylre for højt.. Det er ikke konstant men kommer gerne i perioder på 10-25 minutter af gangen og bagefter har jeg så en pause på op til en halv time- 3 kvarter hvor jeg kan slappe af og når lige at blive naiv om at det nu er overstået.. Men skal blive liggende ellers går det igang igen efter 10 minutter ._. synes virkelig jeg er ynkelig i mine perioder og føler virkelig jeg er afhængig af kæresten fordi jeg kan INTET..

Kan man gøre noget imod alt det her? Eller skal jeg bare acceptere at sådan er min krop bare skruet sammen

hmm.

er du blevet tjekket for Endometriose?

Jeg synes jeg har læst det kan give slemme smerter.

Anmeld

30. oktober 2012

Anonym trådstarter

come2 skriver:

hmm.

er du blevet tjekket for Endometriose?

Jeg synes jeg har læst det kan give slemme smerter.

Hvad er det? undskyld min uvidenhed..

Anmeld

30. oktober 2012

come2

Anonym skriver:

Hvad er det? undskyld min uvidenhed..

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/endometriose.htm

Ingen grund til at male fanden på væggen, måske det er noget helt andet

Anmeld

30. oktober 2012

Anonym trådstarter

come2 skriver:

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/endometriose.htm

Ingen grund til at male fanden på væggen, måske det er noget helt andet

Må hellere pådutte lægen at få tjekket mig... Øv det er ubehageligt at kunne finde en masse ting det kunne være og flere af dem kan have betydning for om jeg kan blive gravid

Anmeld

30. oktober 2012

come2

Anonym skriver:

Må hellere pådutte lægen at få tjekket mig... Øv det er ubehageligt at kunne finde en masse ting det kunne være og flere af dem kan have betydning for om jeg kan blive gravid

Derfor synes jeg også det er om at drøfte det med lægen.

Man bliver skør i hovedet af at søge rundt på nettet.

Men bedre at finde ud af hvad der er galt for at få klarhed.

Man bruger alt for meget energi på at spekulere.

Anmeld

30. oktober 2012

Anonym trådstarter

come2 skriver:

Derfor synes jeg også det er om at drøfte det med lægen.

Man bliver skør i hovedet af at søge rundt på nettet.

Men bedre at finde ud af hvad der er galt for at få klarhed.

Man bruger alt for meget energi på at spekulere.

Ja men må gå med tankerne en lille uge endnu den læge jeg har nu tager mig ikke seriøst og stikker mig altid bare nogle piller i stedet for at undersøge mig.... Så må vente til jeg er hos min nye læge fra d. 5 ._. men puha det er lang tid at vente når man spekulere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.