MIn søns hoved er for stort!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2012

Lise

Begge mine unger har også store hoveder, men der er vist ikke noget i vejen med dem

Du skriver at han så kurven - har jeres barn fulgt sin "hoved-kurve" eller er hovedet vokset for meget i forhold til kurven?

Jeg har til børnelæge med min yngste engang fordi han var for lille og vejede for lidt. Så målte hun hans hoved, og spurgte derpå bekymret om jeg vidste hvad hans hoved målte ved fødslen. Det vidste jeg ikke lige, så hun fik siden målet fra vores egen læge. Da jeg kom hos børnelægen en måneds tid senere, fortalte hun - kunne høre at det havde bekymret hende at hans hoved var så stort - at det var fint, fordi han var født med et stort hoved.............

Mine børn har store hoveder da de har arvet det fra deres far.

Jeg håber at din søn også bare har et stort hoved, som trods alt er helt normaltfungerende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2012

FruHolm <3

Barbamama skriver:

Ja det ved jeg så ikke for manden kan jo ikke huske det! Men lægen havde vist ham kurven og han var højt over det normale i hovedstørrelse. Det andet (vægt og højde) fulgte han fint

Okay

folk har tit sagt min søn har stort hoved , men ikk noget der er fulgt op på, hans var 45,6 da han var 5 måneder

Anmeld

30. oktober 2012

Barbamama

Storms-Mor skriver:

det er slet ikke slemt - det svære at få dem til at spise pille, men ellers bare knuse den i noget din søn elsker, så det meget nemt (hvis det kommer dertil)

DU skal ikk være nervøs for den del - det er ikke slemt !
ville vente med at lade det gå mig på, indtil resultatet kommer

ville væde med din søn er ligeså unik som min med store hoved

Hvor er du sød altså! Jeg håber virkelig det er ingenting. Han er bare altid så glad og tilfreds og jeg ville slet ikke kunne forstå hvis han var syg

Anmeld

30. oktober 2012

Barbamama

Lise skriver:

Begge mine unger har også store hoveder, men der er vist ikke noget i vejen med dem

Du skriver at han så kurven - har jeres barn fulgt sin "hoved-kurve" eller er hovedet vokset for meget i forhold til kurven?

Jeg har til børnelæge med min yngste engang fordi han var for lille og vejede for lidt. Så målte hun hans hoved, og spurgte derpå bekymret om jeg vidste hvad hans hoved målte ved fødslen. Det vidste jeg ikke lige, så hun fik siden målet fra vores egen læge. Da jeg kom hos børnelægen en måneds tid senere, fortalte hun - kunne høre at det havde bekymret hende at hans hoved var så stort - at det var fint, fordi han var født med et stort hoved.............

Mine børn har store hoveder da de har arvet det fra deres far.

Jeg håber at din søn også bare har et stort hoved, som trods alt er helt normaltfungerende

Tak  Ja jeg håber også det er faderens skyld 

Men jeg ved så ikke om det først er nu det springer hende i øjnene at hovedet er for stort. Jeg kunne jo prøve at gå ind og kigge hvad min sp har skrevet. Hun har jo også målt hans hoved. 

Anmeld

30. oktober 2012

Barbamama

MinBabyOscar <3 skriver:

Okay

folk har tit sagt min søn har stort hoved , men ikk noget der er fulgt op på, hans var 45,6 da han var 5 måneder

Ok... Ja jeg ved så ikke hvor stort det er blevet målt til nu. 

Anmeld

30. oktober 2012

Moar2011

Barbamama skriver:

Hvor er du sød altså! Jeg håber virkelig det er ingenting. Han er bare altid så glad og tilfreds og jeg ville slet ikke kunne forstå hvis han var syg

Lige præcis - min søn var os glad og tilpas
Lægen gør det jo bare for at være 112% sikker - de har jo ikk så meget viden omkring store hoveder

Hvornår skal i så til tjek?

Anmeld

30. oktober 2012

Barbamama

Storms-Mor skriver:

Lige præcis - min søn var os glad og tilpas
Lægen gør det jo bare for at være 112% sikker - de har jo ikk så meget viden omkring store hoveder

Hvornår skal i så til tjek?

Ja og det er selvfølgelig også godt at hun sender os videre når hun er i tvivl. Hun har først sendt en henvisning i dag, så jeg ved ikke hvornår vi får svar

Anmeld

30. oktober 2012

FruK

Ih altså nogle gange følger de der børn bare ikke de mål, der står i bøgerne. Fint at de er opmærksomme på det, men man bliver bare så nervøs og når at tænke alle mulige grimme tanker.

Da min søn var lille fik jeg samme melding fra sundhedsplejersken. Ingen havde bemærket, at vors søns hoved var specielt stort, men det passede altså ikke med kurven i bøgerne.
Sundhedsplejersken sendte os videre til egen læge, som målte og fik samme resultat. Vi fik derfor en henvisning til sygehuset.

I ventetiden nåede jeg at tænke på vand i hovedet, hjernesvulster og alverdens ting...

Da vi endelig kom på sygehuset, ind til ham den ekstra kloge overlæge, kastede han et blik på sønnike og sagde "Ham der, han fejler ingenting - det kan enhver da se". Øøøøh, ja... altså sundhedsplejersken og egen læge kunne jo så ikke.

Han ville dog gerne give ham et tjek, bare for at gøre mig glad, så det gjorde han. Og der VAR ingen verden ting galt, udover at hans hovede var lidt større, end der står i bøgerne at det skal være.

Er sikker på, at det bare er en sikkerhedsforanstaltning, og at der ikke er noget galt hos jer heller.

Anmeld

30. oktober 2012

Barbamama

FruK skriver:

Ih altså nogle gange følger de der børn bare ikke de mål, der står i bøgerne. Fint at de er opmærksomme på det, men man bliver bare så nervøs og når at tænke alle mulige grimme tanker.

Da min søn var lille fik jeg samme melding fra sundhedsplejersken. Ingen havde bemærket, at vors søns hoved var specielt stort, men det passede altså ikke med kurven i bøgerne.
Sundhedsplejersken sendte os videre til egen læge, som målte og fik samme resultat. Vi fik derfor en henvisning til sygehuset.

I ventetiden nåede jeg at tænke på vand i hovedet, hjernesvulster og alverdens ting...

Da vi endelig kom på sygehuset, ind til ham den ekstra kloge overlæge, kastede han et blik på sønnike og sagde "Ham der, han fejler ingenting - det kan enhver da se". Øøøøh, ja... altså sundhedsplejersken og egen læge kunne jo så ikke.

Han ville dog gerne give ham et tjek, bare for at gøre mig glad, så det gjorde han. Og der VAR ingen verden ting galt, udover at hans hovede var lidt større, end der står i bøgerne at det skal være.

Er sikker på, at det bare er en sikkerhedsforanstaltning, og at der ikke er noget galt hos jer heller.

Åårh puha det er sgu lige før jeg hyler når jeg læser dit indlæg. For du rammer lige plet! Ja jeg er bange for ALLE de ting! Der må ikke være noget galt med min lille guldklump! 

Jeg håber virkelig vi får samme forløb som jeres. At han er sund og rask og bare er uden for kurven uden noget at være nervøs for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.