MIn søns hoved er for stort!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.784 visninger
18 svar
0 synes godt om
30. oktober 2012

Barbamama

Åh jeg har lige brug for solskinshistorier! Min mand har været af sted med vores 5mdr gamle søn til tjek og vaccine i dag. Han har så fået at vide at hans hoved er for stort og at vi bliver henvist til sygehuset. Hvordan undersøger de ham? Er der nogen der ved det? Jeg er nervøs for hvad det er min læge er bange for der er galt. Det har min mand jo ikke lige spurgt efter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2012

Sildefisk

Ved ikke så meget om selve forløbet men min venindes søn fik samme dom for snart 5 år siden. Han blev fulgt tæt det første år mener jeg, men der er intet i vejen, han har bare et lidt større hoved end gennemsnittet!

( for alt er som det skal være, indimellem er der jo nogen der falder udfr kurven, her har jeg to børn der begge er meget små, men de følger deres egne kurver og er helt velfungerende unger på hhv 2 og 3

Anmeld

30. oktober 2012

Barbamama

myr81 skriver:

Ved ikke så meget om selve forløbet men min venindes søn fik samme dom for snart 5 år siden. Han blev fulgt tæt det første år mener jeg, men der er intet i vejen, han har bare et lidt større hoved end gennemsnittet!

( for alt er som det skal være, indimellem er der jo nogen der falder udfr kurven, her har jeg to børn der begge er meget små, men de følger deres egne kurver og er helt velfungerende unger på hhv 2 og 3

Tak jeg håber det BARE er fordi han er lidt anderledes end "reglerne" for hovedstørrelse. Han er sgu altid så glad min lille mand. Og han har endnu intet fejlet. Kvik er han også, så jeg håber virkelig det ikke er noget

Anmeld

30. oktober 2012

FruHolm <3

Barbamama skriver:

Åh jeg har lige brug for solskinshistorier! Min mand har været af sted med vores 5mdr gamle søn til tjek og vaccine i dag. Han har så fået at vide at hans hoved er for stort og at vi bliver henvist til sygehuset. Hvordan undersøger de ham? Er der nogen der ved det? Jeg er nervøs for hvad det er min læge er bange for der er galt. Det har min mand jo ikke lige spurgt efter

Nu tænker jeg så.. Hvor stort er hans hoved, hvor høj er han og hvad vejet han  

Anmeld

30. oktober 2012

Barbamama

MinBabyOscar <3 skriver:

Nu tænker jeg så.. Hvor stort er hans hoved, hvor høj er han og hvad vejet han  

Ja det ved jeg så ikke for manden kan jo ikke huske det! Men lægen havde vist ham kurven og han var højt over det normale i hovedstørrelse. Det andet (vægt og højde) fulgte han fint

Anmeld

30. oktober 2012

Moar2011

Storm på 1½ år havde også et for stort hovede ( alle lage mærk til det undtagen os selv, som sådan da vi var van til at kigge på ham) - men vi gik til tjek på sygehuset til han blev 1år hver 3månede,

men til det første tjek var overlægen ikke i tvivl overhovedet, vores søns hovede ligger til familien på hans fars side - der har de alle store hoveder

men de ville holde tjek på ham, kigger tilbage på jeres familier, hvis de mener det ikke skyldes store hoveder i familien, ville du yderligere tjekke ham , for væske i hovedet eller andre årsager (det var det VI fik afvide ville ske, indtil de så ham)

dagen idag, er det stadig stort , men det passer mere og mere til hans krop

Anmeld

30. oktober 2012

Barbamama

Storms-Mor skriver:

Storm på 1½ år havde også et for stort hovede ( alle lage mærk til det undtagen os selv, som sådan da vi var van til at kigge på ham) - men vi gik til tjek på sygehuset til han blev 1år hver 3månede,

men til det første tjek var overlægen ikke i tvivl overhovedet, vores søns hovede ligger til familien på hans fars side - der har de alle store hoveder

men de ville holde tjek på ham, kigger tilbage på jeres familier, hvis de mener det ikke skyldes store hoveder i familien, ville du yderligere tjekke ham , for væske i hovedet eller andre årsager (det var det VI fik afvide ville ske, indtil de så ham)

Tak!  Ja min mands hoved er nok også lidt stort. Så jeg kan da håbe det er det. Men jeg er blevet nervøs for om han skal bedøves hvis han skal scannes i hovedet. En lille baby kan jo ikke ligge stille

Anmeld

30. oktober 2012

Moar2011

Barbamama skriver:

Tak!  Ja min mands hoved er nok også lidt stort. Så jeg kan da håbe det er det. Men jeg er blevet nervøs for om han skal bedøves hvis han skal scannes i hovedet. En lille baby kan jo ikke ligge stille

jeg vil tro at han får en lille pille at sove på - vores søn skulle tjekkes for elepisi (staves) der fik han en sove pille og intet var hængt da han vågnet han sov bare sødt

husk sygehuset har set MASSER af hoveder, så de ville hurtig se om det er det ene eller det andet (selvfølgelig and på hvor meget for stort det er)

Anmeld

30. oktober 2012

Barbamama

Storms-Mor skriver:

jeg vil tro at han får en lille pille at sove på - vores søn skulle tjekkes for elepisi (staves) der fik han en sove pille og intet var hængt da han vågnet han sov bare sødt

husk sygehuset har set MASSER af hoveder, så de ville hurtig se om det er det ene eller det andet (selvfølgelig and på hvor meget for stort det er)

Ok..... Åh det lyder ikke rart... Men alle dage bedre end narkose....

Anmeld

30. oktober 2012

Moar2011

Barbamama skriver:

Ok..... Åh det lyder ikke rart... Men alle dage bedre end narkose....

det er slet ikke slemt - det svære at få dem til at spise pille, men ellers bare knuse den i noget din søn elsker, så det meget nemt (hvis det kommer dertil)

DU skal ikk være nervøs for den del - det er ikke slemt !
ville vente med at lade det gå mig på, indtil resultatet kommer

ville væde med din søn er ligeså unik som min med store hoved

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.