hun vejer for lidt :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2012

Team Putte

Anonym skriver:

ja jeg har været til undersøgelse med min datter da hun i en periode intet spiste kastet op når hun fik mad og slet ikke syntes mad er særlig fedt hun er nu 3 1/2 år vejer 12,3 kilo og er 99 cm hun skal til vægt kontrol om 14 dage igen syntes ikke det er så sjovt mere 

hvad kan jeg gøre  er er det så slemt med den vægt skal jeg være helt vild bekymret 

Føtex har en energi-drikke yoghurt med protein.. Sådan en de gamle småt-spisende mennesker får for at holde vægten oppe.. Den hedder Protin og findes i mælkekøleren.. Måske det var en idé? De smager ihvertfald helt fint så det er en nem ting at få i børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2012

Mor til Frederic og Freya

Anonym skriver:

ja jeg har været til undersøgelse med min datter da hun i en periode intet spiste kastet op når hun fik mad og slet ikke syntes mad er særlig fedt hun er nu 3 1/2 år vejer 12,3 kilo og er 99 cm hun skal til vægt kontrol om 14 dage igen syntes ikke det er så sjovt mere 

hvad kan jeg gøre  er er det så slemt med den vægt skal jeg være helt vild bekymret 

Kender det alt for godt..

Vi har gået til kontrol med Frederic siden han var 1 år og han er lige blevet 4 år. Frederic har et spiseproblem som ikke mange andre har og spiseteam kan derfor ikke hjælpe ham.

Men bank i bordet og få hende tjekket og evt få spiseteam til at kigge på hende og jer... Vi var indlagt i 5 dage hvor de fulgte ham..

Du kan lige få denne med på vejen...

Det vigtigste er; - vid at dit barn ikke dør af sult, selv om det ikke lige spiser noget. - tro på at det nok skal spise det, det har behov for. - giv barnet alderssvarende ansvar for egen spisning. - undgå at nøde og presse barnet, ved at aflæse dets signaler.

Måltidet; - lad dit barn spise i fred og ro - respekter dit barns fornemmelse for mæthed og sult. - vær diskret rollemodel. - undlad ris/ros, belønning/ straf.

Rammerne; - skab en rolig atmosfære - sluk tv, dvd, video, radio - undlad legetøj på bordet - placer jer, så barnet kan se dig spise - sørg for så få forstyrrelser som muligt.

Maden; - sørg for at der er mad på bordet, dit barn kan lide. - lad dit barn selv øse op. - sørg for at barnet har eget bestik. - ingen kommentarer om mad eller spisning. - ingen krav om at smage eller spise op.

Sansning; - lad dit barn sanse maden (røre - lugte - smage) - lad dit barn spise på sin egen måde (det er måske med fingerne)

Omgivelserne; - bed gæster/ bedsteforældre respektere jeres nye madkultur. - bed daginstiutionen hjælpe med til at indføre den nye mad kultur..

Anmeld

30. oktober 2012

Mor til Frederic og Freya

du må ikke give protein drikke til voksne, ej heller ikke det is man købe.. Det blev vi stærkt frarådet af diætist, ja de er gode til voksne - men alt for 'farlige' for børn da der er alt for meget andet snask i dem.

Så hellere få dem der er lavet til børn også dem de har på børne afd'er, de kræver dog recept... Men de er dét værd..

Anmeld

30. oktober 2012

Laulund87

Mor til Frederic og Freya skriver:

du må ikke give protein drikke til voksne, ej heller ikke det is man købe.. Det blev vi stærkt frarådet af diætist, ja de er gode til voksne - men alt for 'farlige' for børn da der er alt for meget andet snask i dem.

Så hellere få dem der er lavet til børn også dem de har på børne afd'er, de kræver dog recept... Men de er dét værd..

Det er altså ikke noget man selv skal rode med! Der skal diætist ind over og man skal holde sig til dem der er til børn.

Anmeld

30. oktober 2012

Anonym trådstarter

jeg roder ikke med noget selv venter til hun skal til kontrol igen og må så se hvad der sker 

men tak for svar

Anmeld

31. oktober 2012

Moaar

jeg roder ikke med noget selv venter til hun skal til kontrol igen og må så se hvad der sker 

men tak for svar

Vores datter på 3½ vejede 13,0 kg ved et lægebesøg for nyligt. Det var ikke noget, der gav anledning til bekymring hos vores læge. Så jeg tror ikke, at du nødvendigvis behøver at være så bekymret .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.