Anonym skriver:
ja jeg har været til undersøgelse med min datter da hun i en periode intet spiste kastet op når hun fik mad og slet ikke syntes mad er særlig fedt hun er nu 3 1/2 år vejer 12,3 kilo og er 99 cm hun skal til vægt kontrol om 14 dage igen syntes ikke det er så sjovt mere
hvad kan jeg gøre er er det så slemt med den vægt skal jeg være helt vild bekymret
Jeg har selv en pige på 4½ år, som i en lang periode (flere måneder) var til vægtkontrol hver 4. uge. Hun led af astmatisk bronkitis, og brugte al sin energi på at blive rask - i stedet for at vokse.
Vores læge syntes, at hun skulle følges. Og hver gang startede hun med sætningen "hvordan syntes du det går".
På intet tidspunkt i al den vægtkontrol var jeg bekymret for min datters vægt. Hun var tynd - ja - men hun var glad, frisk og præcis som hun plejer.
Hvis din datter har været syg, kan det være derfor hun ikke tager så meget på. Men prøv alligevel at give hende det hun vil spise. Frossen yoghurt er altid godt. En ispind lige i hendes smag og farve. Det gjorde underværker herhjemme.
Medmindre hendes humør og sind er mærkbart anderledes, så ville jeg ikke bekymre mig for meget. God bedring med hende....
I dag er vores pige som sagt 4½ år, 105 cm og 15,6 kg. Og glad og tilfreds....
Anmeld