hun vejer for lidt :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.257 visninger
15 svar
0 synes godt om
30. oktober 2012

Anonym trådstarter

ja jeg har været til undersøgelse med min datter da hun i en periode intet spiste kastet op når hun fik mad og slet ikke syntes mad er særlig fedt hun er nu 3 1/2 år vejer 12,3 kilo og er 99 cm hun skal til vægt kontrol om 14 dage igen syntes ikke det er så sjovt mere 

hvad kan jeg gøre  er er det så slemt med den vægt skal jeg være helt vild bekymret 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2012

Anonym trådstarter

slet ingen

Anmeld

30. oktober 2012

FruHolm <3

Anonym skriver:

ja jeg har været til undersøgelse med min datter da hun i en periode intet spiste kastet op når hun fik mad og slet ikke syntes mad er særlig fedt hun er nu 3 1/2 år vejer 12,3 kilo og er 99 cm hun skal til vægt kontrol om 14 dage igen syntes ikke det er så sjovt mere 

hvad kan jeg gøre  er er det så slemt med den vægt skal jeg være helt vild bekymret 

Der er vel ikk så meget andet at gøre end at gove hende noget hun kan tage på af?

så som mørk chokolade (over 70%)

sødmælk, kiks , nødder osv ? 

Anmeld

30. oktober 2012

Julemusen

Ville også give hende noget med noget fedt i. Fløde i maden, smør og rigeligt af det.
Har selv en fætter er der undervægtig, 13 kg og 8 år, og der er han lige startet på fedme kur hvor han skal have mad med meget høj fedtprocent.
Snak med lægen om ideer til mad, da det er dem der skal rådgive jer.
Håber i får styr på vægten

Anmeld

30. oktober 2012

Laulund87

Snakkede lægen om diætist?

Sådan en har min datter gået til og vi fik en masse råd. Du må gerne skrive privat og så kan jeg fortælle hvad vi fik at vide, når jeg lige får tid.

Anmeld

30. oktober 2012

Anonym trådstarter

vi skulle se her om 14 dagen hvad vægten siger håber på hun har taget på hun har alle dage fået fed mad da hun altid har haft det svært med at tage rigtig på som eks født til tiden og ok normal baby men tabt sig til 2500 brugt 48 i tøj og var 3 mdr ind hun kom ud af en 56 

Anmeld

30. oktober 2012

Tip!

Det er godt nok synd at din datter vejer for lidt.

Min søn er lige blevet 4 år, vejer 17 kg og er 101 cm.. Jeg synes at han er en spinkel knægt.

Hva med nogle protein drikke?

En fra min klasse var på fedekur. Hans morgenmad bestod af 1 protein drik blandet sammen med en kvart fløde og så igen blandet sammen med koldskål. Det virkede på ham.. Nu skal han passe på ikke at blive overvægtig..

God bedring.

Anmeld

30. oktober 2012

lenemor77

Anonym skriver:

Jeg har selv en pige på 4½ år, som i en lang periode (flere måneder) var til vægtkontrol hver 4. uge. Hun led af astmatisk bronkitis, og brugte al sin energi på at blive rask - i stedet for at vokse.

Vores læge syntes, at hun skulle følges. Og hver gang startede hun med sætningen "hvordan syntes du det går".

På intet tidspunkt i al den vægtkontrol var jeg bekymret for min datters vægt. Hun var tynd - ja - men hun var glad, frisk og præcis som hun plejer.

Hvis din datter har været syg, kan det være derfor hun ikke tager så meget på. Men prøv alligevel at give hende det hun vil spise. Frossen yoghurt er altid godt. En ispind lige i hendes smag og farve. Det gjorde underværker herhjemme.

Medmindre hendes humør og sind er mærkbart anderledes, så ville jeg ikke bekymre mig for meget. God bedring med hende....

I dag er vores pige som sagt 4½ år, 105 cm og 15,6 kg. Og glad og tilfreds....

Anmeld

30. oktober 2012

Anonym trådstarter

lenemor77 skriver:

Jeg har selv en pige på 4½ år, som i en lang periode (flere måneder) var til vægtkontrol hver 4. uge. Hun led af astmatisk bronkitis, og brugte al sin energi på at blive rask - i stedet for at vokse.

Vores læge syntes, at hun skulle følges. Og hver gang startede hun med sætningen "hvordan syntes du det går".

På intet tidspunkt i al den vægtkontrol var jeg bekymret for min datters vægt. Hun var tynd - ja - men hun var glad, frisk og præcis som hun plejer.

Hvis din datter har været syg, kan det være derfor hun ikke tager så meget på. Men prøv alligevel at give hende det hun vil spise. Frossen yoghurt er altid godt. En ispind lige i hendes smag og farve. Det gjorde underværker herhjemme.

Medmindre hendes humør og sind er mærkbart anderledes, så ville jeg ikke bekymre mig for meget. God bedring med hende....

I dag er vores pige som sagt 4½ år, 105 cm og 15,6 kg. Og glad og tilfreds....

hun er som hun plejer helt igennem bare tynd man kan se alt  det er ved at være længe siden hun var syg men det er kommet der efter vi hat været indlagt da hun for 5 mdr siden tabt sig til 9,5 kilo begrund af sygdom og der skulle hun bare tage på bag efter gjor hun også men så stoppet hun igen 

Anmeld

30. oktober 2012

Rikke, Liam & Linus

Nogle børn har bare svært ved at tage på i vægt. Og sådan er det.

Ligeså mine. Min søn er 3,3 år og vejer 10,5 kilo. Jeg synes han er meget tynd, men hvis man sådan rigtig kigger efter har han altså også en del muskler af sådan en lille mand. Han elsker at bruge sin krop og bevæge sig. Og desuden er han frisk og glad. 

Han spiser ikke meget, men det er vi efterhånden så vant til at det ikke vækker den store bekymring længere. Han får dog noget protein drik som tilskud, for at give hans vækst et lille boost. 

Mon ikke vægten kommer med igen, når hun kommer over på den anden side af opkastninger mv. 

Er hun blevet tjekket efter for allergi (gluten, lactose mv.)?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.