Vil dit barn ligge på maven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.162 visninger
20 svar
0 synes godt om
30. oktober 2012

MorDk

Min datter er 5 uger gammel og er IKKE fan af at ligge på maven. Hun bliver "stiktosset" Prøver at ligge hende på maven når hun er vågen, men det bliver desværre ikke til så meget. Vi havde samme "problem" med vores søn. Han er dog ganske godt fremme motorisk, så er ikke nervøs. Men det undre mig bare?! Måske hun har ondt et sted eller måske bare ikke sys det er det fedeste at ligge der på maven?

Andre der har børn som ikke vil ligge på maven? Hvad gør I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2012

Frøken J.

MorDk skriver:

Min datter er 5 uger gammel og er IKKE fan af at ligge på maven. Hun bliver "stiktosset" Prøver at ligge hende på maven når hun er vågen, men det bliver desværre ikke til så meget. Vi havde samme "problem" med vores søn. Han er dog ganske godt fremme motorisk, så er ikke nervøs. Men det undre mig bare?! Måske hun har ondt et sted eller måske bare ikke sys det er det fedeste at ligge der på maven?

Rose var på samme måde, hun blev bare frustreret. Vi lagde hende bare kort tid og så om igen, men vi lagde hende helt sikkert ikke så meget som vi burde - men det har ikke betydet noget, for hun har altid været meget fremme motorisk alligevel, så det er ikke noget jeg vil bekymre mig så meget over næste gang

Anmeld

30. oktober 2012

B&J

tror det er helt alm. for daniel ville heller ikke ligge på maven.. men han var også hurtig til mange ting selv om han ikke ville

Anmeld

30. oktober 2012

MorDk

Kan bare huske at når jeg sp andre børn på samme alder... så lå de flot med hovedet hævet osv. Men mit barn lå og savlede på underlaget  Men altså bekymre mig heller ikke... sys bare det er lidt underligt! Hun er nu god til at holde hovede når vi sidder med hende... (det var min søn også)

Anmeld

30. oktober 2012

JS<3

Årh, Alberte er også en rod til det. Sundhedsplejersken rådet mig til at lægge mug op ryggen og hende på maven, på min mave/bryst og så ta det i små skridt, så når det går 100% godt på min mave (hun føler sig tryk ved det) så lade hende prøve alene og det fungere faktisk fint. Hun lå for sig selv på maven i ret langtid igår.

Så det har givet pote for os

Anmeld

30. oktober 2012

MorDk

JS<3 skriver:

Årh, Alberte er også en rod til det. Sundhedsplejersken rådet mig til at lægge mug op ryggen og hende på maven, på min mave/bryst og så ta det i små skridt, så når det går 100% godt på min mave (hun føler sig tryk ved det) så lade hende prøve alene og det fungere faktisk fint. Hun lå for sig selv på maven i ret langtid igår.

Så det har givet pote for os

Anmeld

30. oktober 2012

tarkoflen

MorDk skriver:

Det er lidt sjovt, jeg talte lige med min veninde om det så sent som i går =)

Hendes datter gad heller ikke ligge på maven... Hun fik at vide af hendes sundhedsplejerske, at så styrkede hun sin ryg og nakke, når hun sad på armen og på andre måder, så man skulle ikke være så bekymret for det, det kan jeg også læse at du ikke er =) men ville bare sige, at du ikke er alene

Anmeld

30. oktober 2012

MorDk

tarkoflen skriver:

Det er lidt sjovt, jeg talte lige med min veninde om det så sent som i går =)

Hendes datter gad heller ikke ligge på maven... Hun fik at vide af hendes sundhedsplejerske, at så styrkede hun sin ryg og nakke, når hun sad på armen og på andre måder, så man skulle ikke være så bekymret for det, det kan jeg også læse at du ikke er =) men ville bare sige, at du ikke er alene

Det er trods alt meget rart at vide man ikke er "alene" om det

Anmeld

30. oktober 2012

LouiseRH

Isabella, ville ikke ligge selv på maven, før hun kunne trille derom

Men så øvede vi bare på andre måder, som sp rådede os til..
- ligge på maven på vores bryst (det største hit)
- ligge på maven på vores ben

Jeg ville nu ikke bekymre mig så meget om det, som de andre også skriver

Anmeld

30. oktober 2012

Mor til Ella

MorDk skriver:

Ella var heller ikke vild med det, men har så sidenhen fundet ud af at hun havde en skævhed i nakken, måske det var derfor.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.