Sovetider dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2009

LotteN

rikkekrogh skriver:

Hej...
Min dreng står op kl 6. Så sover han fra 7.30-9 og igen fra kl 12-14.
Han er 11 mdr og går i dp.
Han bliver puttet kl 19 ca...

Sådan er vores rytme...
mvh rikke.

ja, det er også den morgenlur jeg tænker Lærke skal have, men eftersom vi sover til en 7-8 stykker, så vil hun ikke sove så tidligt.. så derfor tror jeg, vi skal til og putte efter en tiflig frokost kl 11!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2009

Sara.

Lærke har fra hun var ca 1 sovet fra 11.30 til 14.30 og gør det stadig... det passer godt med vug rytmen og også med lærke... hun kommer i seng ved en 19.30 tiden ca (nogle gange lidt senere) og vågner ca ved 6 tiden... nu er hun 20 mdr.... tror du skal mærke hvad der passer bedst for din pige. børn sover forskelligt og har ikke brug for lige meget søvn

Anmeld

1. juni 2009

Cris

Det lyder, som om hun har sovet mange timer. Måske er hun ved at vokse fra det. Jeg husker at SP har sagt, at hvis det tager længere end en halv time til at putte dem til formiddags lur betyder, at de ikke har brug for det. Jeg husker, at min søn har haft mindre og mindre brug for det, de sidste tre, fire måneder sov han kun fra kl10 til kl. 10.13 og så sov han igen kl.13. Men en dag kunne jeg mærke, at han ikke kunne sove så nemt kl13, så har han ikke sovet længere til formiddags lur og sover kl. 12 eller 12.30 om eftermiddagen. De ænder og udvikler sig hele tiden, og man skal tage hensyn til det. De bliver ikke ved med at kunne sove så mange timer (min søn har aldrig gjord alligevel ) Man savner den fritid man har, mens de sover  Men sådan er deres udvikling.

Anmeld

1. juni 2009

JonTri

LotteN skriver:

ja, det er også den morgenlur jeg tænker Lærke skal have, men eftersom vi sover til en 7-8 stykker, så vil hun ikke sove så tidligt.. så derfor tror jeg, vi skal til og putte efter en tiflig frokost kl 11!

Hejsa...
Vi havde en helt anden rytme da Jonathan bare var hjemme, men i dagplejen skal de som regel være klar til at gå kl 9-9.30 og så kan de ikke sove før efter frokost ved 12 tiden. Det er derfor en go ide, synes jeg, at følge dagplejens rytme. Nu ved jeg ikke hvornår hun skal afl til dagligt???
I følge min dp så tager de morgenskraberen fra dem omkring 1 års alderen og så putter de kl 11 i en periode, indtil barnet er vænnet til det.

Een ting jeg har lært, er at forsøge at få "dagplejerytme" meget tidl. ved det næste barn.

Anmeld

1. juni 2009

LotteN

rikkekrogh skriver:

Hejsa...
Vi havde en helt anden rytme da Jonathan bare var hjemme, men i dagplejen skal de som regel være klar til at gå kl 9-9.30 og så kan de ikke sove før efter frokost ved 12 tiden. Det er derfor en go ide, synes jeg, at følge dagplejens rytme. Nu ved jeg ikke hvornår hun skal afl til dagligt???
I følge min dp så tager de morgenskraberen fra dem omkring 1 års alderen og så putter de kl 11 i en periode, indtil barnet er vænnet til det.

Een ting jeg har lært, er at forsøge at få "dagplejerytme" meget tidl. ved det næste barn.

Jamen Lærke skal først starte dagpleje d. 15 juli, og hun er lige blevet 1 år i lørdags.. så det passer nok meget godt med den nye rytme jeg er ved og forsøge at køre ind og endnu engang idag er det bare gået super - så hun er nok bare gået fra den ene dag til den anden med ikke og have brug for så meget søvn!

så tak for alle råd, rytmer og forslag i er kommet med, det har hjulpet mig rigtig meget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.