Hvis man bliver gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2012

Pige2009

Anonym skriver:

jeg er medlem af en a-kasse, men fik den i forbindelse med en anden uddannelse, så ved ikke lige hvordan den dækker, det skal jeg lige have ringet til dem om..

Det er ligemeget hvilken branche du er i. A-kassen skal dække barsel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2012

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Det er ligemeget hvilken branche du er i. A-kassen skal dække barsel

Og reglerne er de samme som hvis man bliver ledig?? For jeg skal bare have indbetalt i et år og så bliver jeg dækket ved ledighed..

Anmeld

30. oktober 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Og reglerne er de samme som hvis man bliver ledig?? For jeg skal bare have indbetalt i et år og så bliver jeg dækket ved ledighed..

Ja, da! Hvis du er fuldgyldigt medlem og betaler, hvad du skal i kontingent Har selv haft en fagforening uden for branchen og der var ingen problemer

Anmeld

30. oktober 2012

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Ja, da! Hvis du er fuldgyldigt medlem og betaler, hvad du skal i kontingent Har selv haft en fagforening uden for branchen og der var ingen problemer

Fantastisk.. tak for dine svar

Anmeld

30. oktober 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Fantastisk.. tak for dine svar

Velbekomme. Manglede da bare

Anmeld

30. oktober 2012

Muhmi

Stjerneskud skriver:

Jeg kan ikke forestille mig du får KH under barsel for så skal man jo stå til rådighed for arbejdsmarkedet og det kan du jo ikke når du er på barsel. Men så får du nok sygedagpenge i stedet og det regnes på en anden måde en KH.

Man kan godt være på barsel mens man er på kontanthjælp

Anmeld

30. oktober 2012

mortilnoahogmelina

Altså jeg tror godt jeg kan svare dig

Jeg fik barn under udd , godt nok var det under butiks udd ,men stadig en HG udd jo

Jeg startede udd 3/8-09 d 26/4-10 stod jeg med en positiv graviditets test , altså bare 8 måneder efter udd start ..

Jeg blev så desværre sygemeldt fra 12 august grundet bækkenløsning og frem til barsel som startede 3 december ..

I mit firma eller i min kontrakt i firmat der stod at jeg skulle være ANSAT MINIMUM 9 måneder for at kunne få ret til 14 ugers barsel med fuld elevløn , som jo så var 11500 kr den gang Det havde jeg jo været så derfro fik jeg fuld løn de første 14 uger fra mit job .. efterfølgende overgik jeg til barselsdagpenge som alle andre os gør fra kommunen , dem fik jeg så indtil endt barsel som avr i november 11 ..

Jeg er nu gravid med termin igår faktisk , jeg er arbejdsløs og ahr været på dagpenge fra a kasse siden min udd blev afsluttet 1 maj i år .. jeg er nu overgået til barselsdagpenge på kommunen fra 1 oktober .. det skal jeg have hele barslen igennem .. Mine penge er regnet ud på mine dagpenge sats som er på dimitentssatsen på dagpenge ..
Du er velkommen til at spøger hvis der er noget du ikk ved eller forstår

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.