Hvis man bliver gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.696 visninger
16 svar
0 synes godt om
29. oktober 2012

Anonym trådstarter

Hvis nu man bliver gravid under sin elevtid, hvor får man så barsels penge fra??

Eller hvis man bliver gravid inden man starter som elev, hvor får man så sine penge fra under barsel??

Vi er ikke gift men vil gerne, men hvis jeg skal på KH under barsel fordi jeg ikke har været elev længe nok, eller man ikke kan få andet under sin barsel end KH som elev, så er vi nødt til at vente?

Nogen der har været kontorelev om har fået barn derunder, og som måske er blevet gravid inden ens elevtid startede? er der forskel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2012

Stjerneskud

Jeg kan ikke forestille mig du får KH under barsel for så skal man jo stå til rådighed for arbejdsmarkedet og det kan du jo ikke når du er på barsel. Men så får du nok sygedagpenge i stedet og det regnes på en anden måde en KH.

Anmeld

29. oktober 2012

simone_jacobsen

Anonym skriver:

Hvis nu man bliver gravid under sin elevtid, hvor får man så barsels penge fra??

Eller hvis man bliver gravid inden man starter som elev, hvor får man så sine penge fra under barsel??

Vi er ikke gift men vil gerne, men hvis jeg skal på KH under barsel fordi jeg ikke har været elev længe nok, eller man ikke kan få andet under sin barsel end KH som elev, så er vi nødt til at vente?

Nogen der har været kontorelev om har fået barn derunder, og som måske er blevet gravid inden ens elevtid startede? er der forskel?

Hvis du har A-kasse får du barsel derfra. Har du ikke A-kasse får du barsel fra kommunen - hvilket du først kan få 6 uger før termin - det er det samme som kontanthjælp bare en lidt højere sats (13.700 før skat) og så skal du selvfølgelig heller ikke stå til rådighed for arbejdsmarkedet.

Anmeld

29. oktober 2012

Anonym trådstarter

simone_jacobsen skriver:

Hvis du har A-kasse får du barsel derfra. Har du ikke A-kasse får du barsel fra kommunen - hvilket du først kan få 6 uger før termin - det er det samme som kontanthjælp bare en lidt højere sats (13.700 før skat) og så skal du selvfølgelig heller ikke stå til rådighed for arbejdsmarkedet.

jeg er medlem af en a-kasse, men fik den i forbindelse med en anden uddannelse, så ved ikke lige hvordan den dækker, det skal jeg lige have ringet til dem om..

Anmeld

29. oktober 2012

Anonym trådstarter

Stjerneskud skriver:

Jeg kan ikke forestille mig du får KH under barsel for så skal man jo stå til rådighed for arbejdsmarkedet og det kan du jo ikke når du er på barsel. Men så får du nok sygedagpenge i stedet og det regnes på en anden måde en KH.

Jeg fik KH under barsel med vores store barn.. Dengang sprang jeg imellem 2 uddannelser, og jeg skulle derfor melde mig ud af den ene for at melde mig ind på den anden, og derfor fik jeg 3 mdr på KH under min barsel..

Anmeld

29. oktober 2012

simone_jacobsen

Anonym skriver:

jeg er medlem af en a-kasse, men fik den i forbindelse med en anden uddannelse, så ved ikke lige hvordan den dækker, det skal jeg lige have ringet til dem om..

Hvis du betaler til din A-kasse så er du berettiget til barselsdagpenge derfra ellers er det via kommunen.

Anmeld

29. oktober 2012

Benjamins'mor

Stjerneskud skriver:

Jeg fik kh under barsel.

Anmeld

29. oktober 2012

Anonym trådstarter

simone_jacobsen skriver:

Hvis du betaler til din A-kasse så er du berettiget til barselsdagpenge derfra ellers er det via kommunen.

Og det er stadig de samme regler som hvis man blev ledig?? At man bare skal have været medlem i et år??

Anmeld

29. oktober 2012

SH-Baby

Profilbillede for SH-Baby
Anonym skriver:

Jeg er kontorelev og gik på barsel efter at have været elev i 11 mdr. Jeg havde barsel med fuld løn i 24 uger, og derefter fik jeg barselsdagpenge fra kommunen. Jeg er også medlem af en akasse, men har ikke haft noget med dem at gøre under barsel. Det overgik automatisk til kommunen, da jeg ikke længere fik fuld løn. 

Anmeld

29. oktober 2012

simone_jacobsen

Anonym skriver:

Og det er stadig de samme regler som hvis man blev ledig?? At man bare skal have været medlem i et år??

Reglerne variere fra a-kasse til a-kasse, så dette kan jeg desværre ikke svare på :-(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.