Jeg tror der spiller flere faktorer ind, men en ting er jeg næsten sikker på og det er, at unge mennesker altid har gjort "oprør", gjort ting som ikke var ok og respekteret i deres samtid. Mht voldtægt, så tror jeg nu ikke at det er blevet mere udbredt end tidligere - idag ser og hører vi bare om det i div. medier, samt at man idag har udviklet teknik til at spore dna osv. Derfor er det nemmere at finde overfaldsmænd/voldtægtsforbrydere ect og dermed registrere det og føre statistik.
Tror at man som forældre altid vil bekymrer sig og frygte for ens børn - det er vel en del af pakken, uanset hvilken tid vi lever i.
Når det er sagt så mener jeg bestemt at børns normer, værdier og vigtigste grundpiller bliver skabt af forældrene - men også af institutioner. Vi er jo alle med til at sørge for, at vores børn (alle børn) vokser op og bliver ordentlige mennesker med alt hvad det indebære. Der vil desværre altid være nogen som bliver "tabt", men tror altså at de fleste unge som sætter ølflasker på biler, vælter skilte og slås bliver ganske alm. voksne mennesker.
/Fenja 
Anmeld