Jeg bliver så gal-----

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2012

Tin

Profilbillede for Tin
Mor og meget mere skriver:

Hvorfor mener flere af jer, at det er særligt udbredt nu i forhold til tidligere - før Paradise Hotel osv.? Statistisk set har antallet af anmeldte voldtægter ikke ændret sig mærkbart siden 80'erne. 

I langt de fleste voldtægtssager kender offer og gerningsmand hinanden på forhånd, så overfaldsvoldtægter af vildtfremmede er ikke særligt udbredte. Og langt de fleste voldtægtsmænd er kendt af politiet i forvejen, så det er altså ikke "hvem som helst", der bare "tager for sig". 

Nu var det også mere den udbredte opførelse hos unge fulde mennesker, som jeg virkelig er ved at kaste op over.

At det åbenbart er OK at kaste flasker på gaden

Vælte butiksskilte

Sætte ild i skraldespande

Vælte skraldespande og sprede indholdet

Tegne på bygninger

Sætte ølflasker oven på andres biler

Stjæle cykler mv

Slås over småting

Og voldtage efter behov.

Disse mennesker er jo sikkert ganske normale ind imellem,
Men hvor er respekten for andre og andres ting.

Hvorfor skal man frygte for sine børns ve og vel og hvem betaler gildet??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2012

Pige2009

Wimmie skriver:

Jeg er 110% enig med dig 

Jeg tror desværre at alkohol spiller meget ind - ikke kun hos gerningsmanden men også hos de unge piger der bliver overfaldet.

Derudover forstår jeg ikke at de unge ikke er bedre til at passe på hinanden og følges ad 

Men hvis ansvar er det i sidste ende? Naturligvis både forældrenes, de unges eget og samfundet generelt. Med forbilleder som dem fra Paradise Hotel og Sunny Beach hvor det gælder om at have så lidt tøj på som muligt, være så dumme som muligt og drikke en masse sprut... 

Jeg ved godt at jeg lyder gammel og sippet nu, men jeg tror simpelthen at moralen er blevet godt fordærvet hos rigtig mange unge (bestemt ikke alle - kender mange fornuftige), og samtidig med at alt for mange forældre har givet op over for gruppepresset og lader de unge gøre hvad de vil; drikke sig sanseløse og gå alene hjem.

Jeg kunne skrive mange ting, men i sidste ende giver jeg dig egl. bare ret; der er noget helt galt med folks moral og med hele gå-i-byen kulturen 

Glæder mig ikke til at min datter bliver teenager...

Det her indlæg kunne jeg selv have skrevet! Synes virkelig det er tragisk, hvordan tingene har udviklet sig over en årrække

Anmeld

29. oktober 2012

LilleLene

Tin skriver:

Gør det os til bedre mennesker hvis vi udfører hævn??

Niks! jeg ønsker hverken hævn eller andet. Ikke engang en længere fængselstraf ville hjælpe....Det eneste jeg tror der vil have den ønsket erfekt er en ordenlig opdragelse hjemmefra, hvor hævn ihvertfald ikke er en del af spillet!

Jeg vil sgu have at de unge mennesker opføre sig ordenligt! hvad ligner det at de begynder at slås fordi en kiggede forkert på en anden. Jamen hel ærlig, hvad delen er det for en mentalitet.

Som forældre bør vi virkelig stå sammen. Vi vil ikke finde os i at vores børn ikke længere kan være trygge. Og hvad med den lille på pige på 11 år!! Her kan hendes påklædning, paradis hotel mv hvis ikke have haft den store indflydelse...men hvad fanden tænker den mand dog på! Hvordan har han fået den ide at det er ok at mishandle sådan en lille pige på den måde. Nogen må sku da vide hvem han er, nogen må jo have en antydning af mistanke om hans tendenser.....Det er mig ubegribeligt!

Nej jeg gider da heller ikke skulle gøre det ved andre

Men folk der gør sådanne ting må jo være syge i hovederne, og tror ikke noget kan stoppe det med mindre de mærker smerten på egen krop.... men det er selvfølgelig bare min teori

Anmeld

29. oktober 2012

Fenja09

Jeg tror der spiller flere faktorer ind, men en ting er jeg næsten sikker på og det er, at unge mennesker altid har gjort "oprør", gjort ting som ikke var ok og respekteret i deres samtid. Mht voldtægt, så tror jeg nu ikke at det er blevet mere udbredt end tidligere - idag ser og hører vi bare om det i div. medier, samt at man idag har udviklet teknik til at spore dna osv. Derfor er det nemmere at finde overfaldsmænd/voldtægtsforbrydere ect og dermed registrere det og føre statistik.

Tror at man som forældre altid vil bekymrer sig og frygte for ens børn - det er vel en del af pakken, uanset hvilken tid vi lever i.

Når det er sagt så mener jeg bestemt at børns normer, værdier og vigtigste grundpiller bliver skabt af forældrene - men også af institutioner. Vi er jo alle med til at sørge for, at vores børn (alle børn) vokser op og bliver ordentlige mennesker med alt hvad det indebære. Der vil desværre altid være nogen som bliver "tabt", men tror altså at de fleste unge som sætter ølflasker på biler, vælter skilte og slås bliver ganske alm. voksne mennesker.

/Fenja

Anmeld

29. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Tin skriver:

Nu var det også mere den udbredte opførelse hos unge fulde mennesker, som jeg virkelig er ved at kaste op over.

At det åbenbart er OK at kaste flasker på gaden

Vælte butiksskilte

Sætte ild i skraldespande

Vælte skraldespande og sprede indholdet

Tegne på bygninger

Sætte ølflasker oven på andres biler

Stjæle cykler mv

Slås over småting

Og voldtage efter behov.

Disse mennesker er jo sikkert ganske normale ind imellem,
Men hvor er respekten for andre og andres ting.

Hvorfor skal man frygte for sine børns ve og vel og hvem betaler gildet??

De andre ting, du remser op, kan jeg også godt følge dig i din harme over - jeg tror nu ikke, det er blevet så meget værre, siden jeg var ung i 80'erne - men lige netop voldtægt opfatter jeg ikke som et udbredt beruselsesproblem. Slet ikke overfaldsvoldtægter - de handler meget lidt om sex og meget mere om magt og er yderst sjældent et resultat af pludselig liderlighed. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.