Jeg bliver så gal-----

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

870 visninger
14 svar
0 synes godt om
29. oktober 2012

Tin

Profilbillede for Tin
Så skete det igen!! En stakkels pige er blevet voldtaget på vej hjem fra en bytur!!

Hvad fanden sker der for folk! Hvad er det, der får folk (læs=mænd) til at tro at de kan behandle kvinder efter godtbefindende. Tænker de da ikke på de følger og skader de giver den unge pige i resten af hendes liv, og ikke mindst hvad det betyder for deres eget liv, hvis de altså bliver fanget!

Hvad er det for en mangel på respekt!!

Først blev jeg som altid lidt skræmt. Jeg arbejder om natten, alene og er dermed i risikogruppen for at ende som offer (gud forbyde det)....Men så blev jeg virkelig vred! Hvem lærer de her unge mennesker at det er ok?

Jeg ser gang på gang i nattelivet hvordan offentlige ting bliver smadret, øget hærværk imod mv. Jeg ser hvordan de ret unge mennesker fulder sig omkring og nærmest ikke kan opretholde balancen!! Er det ok med jer/forældrene?

Jeg ser unge piger der færdes alene i den sene nat, dybt påvirket og med meget lidt tøj på kroppen.....har de lært det af forældrene, eller hører de ikke nyhederne, følger de ikke med i de flestes advarsler om netop IKKE at færdes alene hjem efter en bytur?

Nej så blev jeg altså gal, ja meget meget vred. Det kan fandeme ikke være rigtgit at vi ikke kan færdes ude uden at være bange for hvad vi end måtte møde.....Men så kommer spørgsmålet.....hvordan undgår vi det sker, for os, for vores børn, for nogen som helst??

Først må vi jo stå sammen som helt normalt tænkende væsner!! Og netop det, opfatter jeg som meget svært i DK. Ja jeg vil ihvertfald ikke finde mig i den mangel på respekt som unge fulde mennesker har, og jeg skære gladeligt alle over en kam, når de er så beruset som de fleste åbenbart helst skal være både torsdag, fredag og lørdag!

Hvem bærer skylden for ovenstående?? Er det ikke forældrene der burde skride til handling? Nu ved jeg godt at alle vil sidde og skrive at de lærer deres børn dit og dat, så det bliver ihvertfald ikke jeres børn der kommer ud i det snavs, men hvis børn ender der så...som offer eller som voldsmand??

Jeg har nemlig indtryk af, at det er alle!! fra alle samfundslag i alle farver og i alle erhverv.

Jeg kan med ord ikke her beskrive hvor gal jeg rent faktisk er over at verden er blevet sådan, men jeg bliver faktisk endnu mere gal når jeg fornemmer at alle render for ansvaret!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2012

Wimmie

Tin skriver:

Så skete det igen!! En stakkels pige er blevet voldtaget på vej hjem fra en bytur!!

Hvad fanden sker der for folk! Hvad er det, der får folk (læs=mænd) til at tro at de kan behandle kvinder efter godtbefindende. Tænker de da ikke på de følger og skader de giver den unge pige i resten af hendes liv, og ikke mindst hvad det betyder for deres eget liv, hvis de altså bliver fanget!

Først blev jeg som altid lidt skræmt. Jeg arbejder om natten, alene og er dermed i risikogruppen for at ende som offer (gud forbyde det)....Men så blev jeg virkelig vred! Hvem lærer de her unge mennesker at det er ok?

Jeg ser gang på gang i nattelivet hvordan offentlige ting bliver smadret, øget hærværk imod mv. Jeg ser hvordan de ret unge mennesker fulder sig omkring og nærmest ikke kan opretholde balancen!! Er det ok med jer/forældrene?

Jeg ser unge piger der færdes alene i den sene nat, dybt påvirket og med meget lidt tøj på kroppen.....har de lært det af forældrene, eller hører de ikke nyhederne, følger de ikke med i de flestes advarsler om netop IKKE at færdes alene hjem efter en bytur?

Nej så blev jeg altså gal, ja meget meget vred. Det kan fandeme ikke være rigtgit at vi ikke kan færdes ude uden at være bange for hvad vi end måtte møde.....Men så kommer spørgsmålet.....hvordan undgår vi det sker, for os, for vores børn, for nogen som helst??

Først må vi jo stå sammen som helt normalt tænkende væsner!! Og netop det, opfatter jeg som meget svært i DK. Ja jeg vil ihvertfald ikke finde mig i den mangel på respekt som unge fulde mennesker har, og jeg skære gladeligt alle over en kam, når de er så beruset som de fleste åbenbart helst skal være både torsdag, fredag og lørdag!

Hvem bærer skylden for ovenstående?? Er det ikke forældrene der burde skride til handling? Nu ved jeg godt at alle vil sidde og skrive at de lærer deres børn dit og dat, så det bliver ihvertfald ikke jeres børn der kommer ud i det snavs, men hvis børn ender der så...som offer eller som voldsmand??

Jeg har nemlig indtryk af, at det er alle!! fra alle samfundslag i alle farver og i alle erhverv.

Jeg kan med ord ikke her beskrive hvor gal jeg rent faktisk er over at verden er blevet sådan, men jeg bliver faktisk endnu mere gal når jeg fornemmer at alle render for ansvaret!!

Jeg er 110% enig med dig 

Jeg tror desværre at alkohol spiller meget ind - ikke kun hos gerningsmanden men også hos de unge piger der bliver overfaldet.

Derudover forstår jeg ikke at de unge ikke er bedre til at passe på hinanden og følges ad 

Men hvis ansvar er det i sidste ende? Naturligvis både forældrenes, de unges eget og samfundet generelt. Med forbilleder som dem fra Paradise Hotel og Sunny Beach hvor det gælder om at have så lidt tøj på som muligt, være så dumme som muligt og drikke en masse sprut... 

Jeg ved godt at jeg lyder gammel og sippet nu, men jeg tror simpelthen at moralen er blevet godt fordærvet hos rigtig mange unge (bestemt ikke alle - kender mange fornuftige), og samtidig med at alt for mange forældre har givet op over for gruppepresset og lader de unge gøre hvad de vil; drikke sig sanseløse og gå alene hjem.

Jeg kunne skrive mange ting, men i sidste ende giver jeg dig egl. bare ret; der er noget helt galt med folks moral og med hele gå-i-byen kulturen 

Glæder mig ikke til at min datter bliver teenager...

Anmeld

29. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

De mennesker der laver den slags ting er jo fulstændig ligeglade med andre mennesker og sikkert også med dem selv!

At vi så i dk har et fulstændig latterligt straffe system, hvor svindler får længer fængselsstraffe end voldsforbryder, er mig en gåde!! 

Vi ka jo desvære ik gøre andet end at prøve, at opdrage vores børn godt, og gi dem en god balast i form af støtte, kærlighed og respekt, for sig selv og andre. Også krydse finge for at vi har gjort det godt nok! Vh stine

Anmeld

29. oktober 2012

Tin

Profilbillede for Tin
StineW79 skriver:

De mennesker der laver den slags ting er jo fulstændig ligeglade med andre mennesker og sikkert også med dem selv!

At vi så i dk har et fulstændig latterligt straffe system, hvor svindler får længer fængselsstraffe end voldsforbryder, er mig en gåde!! 

Vi ka jo desvære ik gøre andet end at prøve, at opdrage vores børn godt, og gi dem en god balast i form af støtte, kærlighed og respekt, for sig selv og andre. Også krydse finge for at vi har gjort det godt nok! Vh stine

Men det er jo en chance vi tager...jeg mener at vi krydser fingere for at det ikke bliver vores børn.

Vi har kun et forsøg på at gøre det rigtigt!! et eneste forsøg på at former vores børn, så fremtiden bliver mere lys!

Jeg ved godt at der ikke findes nogen facit liste, og at vi alle har hver vores måde at gribe tingende an på! Men det viser jo pludseligt HVOR STORT et ansvar det er at blive forældre!!

Jeg nægter bare at blive bange, eller at skræmme mine børn! Det kan på ingen måde være rigtigt at nogle tror, bare fordi de ser en sød ung pige alene, jamen så er det da helt iorden at "tage selv". Og med det mener jeg faktisk, om hun så gik nøgen , burde ingen føle at det er OK at voldtage hende!

MEN de unge piger klæder sig også meget udfordrende, og med den mentalitet de unge mænd har, burde de nok i en periode (5-10år) klæde sig mere passende....

Anmeld

29. oktober 2012

Tin

Profilbillede for Tin
Wimmie skriver:

Jeg er 110% enig med dig 

Jeg tror desværre at alkohol spiller meget ind - ikke kun hos gerningsmanden men også hos de unge piger der bliver overfaldet.

Derudover forstår jeg ikke at de unge ikke er bedre til at passe på hinanden og følges ad 

Men hvis ansvar er det i sidste ende? Naturligvis både forældrenes, de unges eget og samfundet generelt. Med forbilleder som dem fra Paradise Hotel og Sunny Beach hvor det gælder om at have så lidt tøj på som muligt, være så dumme som muligt og drikke en masse sprut... 

Jeg ved godt at jeg lyder gammel og sippet nu, men jeg tror simpelthen at moralen er blevet godt fordærvet hos rigtig mange unge (bestemt ikke alle - kender mange fornuftige), og samtidig med at alt for mange forældre har givet op over for gruppepresset og lader de unge gøre hvad de vil; drikke sig sanseløse og gå alene hjem.

Jeg kunne skrive mange ting, men i sidste ende giver jeg dig egl. bare ret; der er noget helt galt med folks moral og med hele gå-i-byen kulturen 

Glæder mig ikke til at min datter bliver teenager...

Tror du har ret i at hele samfundet spiller en stor rolle!

Men i min verden bør vi få det ændret. Vi løfter jo nærmest ikke et øjebryn mere hvis man høre det i radioen...men tænker bare, "nå stakkels pige, så skete det igen" Og inderst inde føler vi os heldige fordi det ikke lige var os det gik ud over!

Jeg har en datter på 17! Hun færdes offe alene efter midnat, også i weekenderne, fordi hun arbejder til kl 01!

Jeg er da pisse bange for at der skal ske hende noget, men jeg nægter at skræmme hende, ved feks at tilbyde at hente hende efter job mv.

Hun har ret til hendes selvstændighed, og det skal sådan nogle drengerøve sku ikke ødelægge.

Anmeld

29. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tænker desvære også at moralen er blevet pænt fordærvet pga dårlig tv og at vi som forældre lader vores børn/ unge se for meget tv, uden vi endelig ved hva det er de ser. Det er lige før jeg tænker at børn under 18, ik sku ha lov til at se paradis hotel, fristet og sommer i sunny beach og alt den slags tv, for de gange jeg har set klip fra det, bliver jeg ærligtalt lidt forskrægget over det jeg ser!! 

Ja vi har kun en chance og vi må bare gøre vores bedste!! Vh stine

Anmeld

29. oktober 2012

Dinna88

Jeg har ikke meget andet at sige, end at jeg godt forstår min kæreste, når han siger at jeg ikke må gå alene hjem fra byen.

I lørdags sad jeg nede ved ham, da han var på arbejde som bartender på et værtshus. Jeg ville hjemad omkring halv et, og selvom det tager få minutter, så fik han sin bror til at gå med mig helt til døren. 

Anmeld

29. oktober 2012

LilleLene

Tin skriver:

Da jeg læste det fik jeg det helt dårligt (hvis det er den sag i viborg)

For jeg har boet i det kvarter og har TIT gået alene hjem i det område :/ det er pisse klamt at sådan nogle ting kan ske.... Og de tre mænd burde satme få samme tur

Anmeld

29. oktober 2012

Tin

Profilbillede for Tin
LilleLene skriver:

Da jeg læste det fik jeg det helt dårligt (hvis det er den sag i viborg)

For jeg har boet i det kvarter og har TIT gået alene hjem i det område :/ det er pisse klamt at sådan nogle ting kan ske.... Og de tre mænd burde satme få samme tur

Gør det os til bedre mennesker hvis vi udfører hævn??

Niks! jeg ønsker hverken hævn eller andet. Ikke engang en længere fængselstraf ville hjælpe....Det eneste jeg tror der vil have den ønsket erfekt er en ordenlig opdragelse hjemmefra, hvor hævn ihvertfald ikke er en del af spillet!

Jeg vil sgu have at de unge mennesker opføre sig ordenligt! hvad ligner det at de begynder at slås fordi en kiggede forkert på en anden. Jamen hel ærlig, hvad delen er det for en mentalitet.

Som forældre bør vi virkelig stå sammen. Vi vil ikke finde os i at vores børn ikke længere kan være trygge. Og hvad med den lille på pige på 11 år!! Her kan hendes påklædning, paradis hotel mv hvis ikke have haft den store indflydelse...men hvad fanden tænker den mand dog på! Hvordan har han fået den ide at det er ok at mishandle sådan en lille pige på den måde. Nogen må sku da vide hvem han er, nogen må jo have en antydning af mistanke om hans tendenser.....Det er mig ubegribeligt!

Anmeld

29. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Hvorfor mener flere af jer, at det er særligt udbredt nu i forhold til tidligere - før Paradise Hotel osv.? Statistisk set har antallet af anmeldte voldtægter ikke ændret sig mærkbart siden 80'erne. 

I langt de fleste voldtægtssager kender offer og gerningsmand hinanden på forhånd, så overfaldsvoldtægter af vildtfremmede er ikke særligt udbredte. Og langt de fleste voldtægtsmænd er kendt af politiet i forvejen, så det er altså ikke "hvem som helst", der bare "tager for sig". 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.