Fra su til kh

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2009

qp

Fandt lige:

Enkeltudgifter

§ 81. Kommunen kan yde hjælp til rimeligt begrundede enkeltudgifter til en person, som har været ude for ændringer i sine forhold, hvis den pågældendes egen afholdelse af udgifterne i afgørende grad vil vanskeliggøre den pågældendes og familiens muligheder for at klare sig selv i fremtiden. Hjælpen kan normalt kun ydes, hvis udgiften er opstået som følge af behov, der ikke har kunnet forudses. Kommunen kan dog efter en konkret vurdering undtagelsesvis yde hjælp til en udgift, der har kunnet forudses, hvis afholdelsen af udgiften er af helt afgørende betydning for den pågældendes eller familiens livsførelse.

De kan finde på, at sige til dig at husleje ikke er en uforudsigelig udgift - men der skal du henvise til den nederste tekst i afsnittet... og så skriver du noget med kæresten er flyttet ud? (måske jeg tager fejl, synes bare jeg læste det) - men så er du jo ene om at betale husleje og skal dermed også have en højere boligsikring.

Håber dette hjalp :-)

Kh M

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2009

Smukkert

Marcus' Mor skriver:

Hey :-)

Sikken en øv situation, at stå i.
Jeg synes du skal gå op og tale med dem tirsdag, tag alle dine regninger med og vis dem der - så må i tage den derfra.
Lad vær med og ring, for så har de jo ligesom nemmere ved, at komme af med dig da det igennem et tlf rør altid vil være mere upersonligt.

Håber du får styr på det....

Kh M

Kontoret ligger bare 4-5km væk..

Jeg er ved at bryde fuldstændig sammen nu.. kan slet ik overkomme alle de problemer længere.

Det er jo simons lejlighed, hans dep.. så de mener jo han burde hæfte for halvdelen af udgifterne.... men han er skredet.. og vil IKK hjælpe mig...

Anmeld

1. juni 2009

Christinahr

9500 er satsen for gravid, jeg er ikke forsørger endnu ..

MEN er det rimeligt kun at få 3000kr udbetalt, når det ikke engang dækker huslejen??? Kan de virkelig det???

Nåe
Ja det kan de jo, for d. 1 får du "løn" for måneden - det er er bage tilbagudbetalt som alm løn. Jeg er lidt uforstående overfor at su´en er forudbetalt. Når man afslutter sin udd vil man altid have prolemer den første måned, da der jo ingen penge kommer.

Jeg ville også prøve at tage regninger med og høre om de ikke kan hjælpe. Jeg synes jeg hørte engang at man kn søge lån via kommunen til bolig, men ellers må du jo en tur i din bank.

Det er abre rigtig øv så du får lige

Anmeld

1. juni 2009

Smukkert

Nåe
Ja det kan de jo, for d. 1 får du "løn" for måneden - det er er bage tilbagudbetalt som alm løn. Jeg er lidt uforstående overfor at su´en er forudbetalt. Når man afslutter sin udd vil man altid have prolemer den første måned, da der jo ingen penge kommer.

Jeg ville også prøve at tage regninger med og høre om de ikke kan hjælpe. Jeg synes jeg hørte engang at man kn søge lån via kommunen til bolig, men ellers må du jo en tur i din bank.

Det er abre rigtig øv så du får lige

Jeg har søgt om indskudslån, men har ikke fået svar endnu.... Hvis de afslår dette, så skal jeg flytte i noget mindre... som jeg jo heller ikke har penge til..

Men som sagen ser ud nu, så tror jeg at jeg vil betale halvdelen af huslejen og så må udlejeren trække den anden halvdel af Simons depositum - idet Simon bare er skredet INDEN jeg har overtaget lejligheden - og pt. er det jo hans, dvs. hans ansvar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.