Fra su til kh

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

895 visninger
13 svar
0 synes godt om
30. maj 2009

Smukkert

Er du nogensinde gået fra su til kh og så har søgt om engangsydelse? hvis ja, så skal jeg lige bruge din hjælp i det her.

Su er forudbetalt.
Jeg fik su i maj, så måtte derfor ikke aktiveres.

Kontanthjælp er tilbagebetalt, så skal aktiveres i juni, for at få kh 31. juni.

Derfor har man ret til at søge om engangsydelse til juni måned.

Så langt så godt.......

Som gravid over de 3 mdr, er satsen omkring 9500kr før skat.

Jeg fik bevilliget engangsydelse i fredags, så blev så lykkelig. Simon flyttede derfor ud.. dejligt <3.. MEN fik så brev idag, at jeg får 5079kr, hvor de har fratrukket 40% i skat, så får 3000kr udbetalt.

Her vil jeg så mene der er 2 fejl.. 1: de har ikke brugt mit fradrag og 2: jeg skulle have en højere sats.

Er det bare mig der er forkert på den, eller?

Ringer self på tirsdag og brokker mig.

Knus.... Maiken som ikke har råd til at betale husleje og som har måtte aflyse kønsscanningen, fordi Simon ikke ville spide til...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2009

Smukkert

Slet ingen der kan hjælpe ?

Anmeld

31. maj 2009

GryDia

Jeg fik også engangs ydelse, og der blev mit fradrag heller ikke brugt..

Anmeld

31. maj 2009

Smukkert

GryDia skriver:

Jeg fik også engangs ydelse, og der blev mit fradrag heller ikke brugt..

Fik du en forklaring på hvorfor?

Anmeld

31. maj 2009

GryDia

Smukkert skriver:

Fik du en forklaring på hvorfor?

Næh. jeg gik bare ud fra at det skulle være sådan.

Anmeld

31. maj 2009

Smukkert

GryDia skriver:

Næh. jeg gik bare ud fra at det skulle være sådan.

Okay, jeg håber det er en fejl..
Både at jeg får den forkerte sats og at de skulle have brugt mit fradrag.. Kan jo ikke få tingene til at køre rundt for 3000kr.

Anmeld

31. maj 2009

Christinahr

Den er god nok. Grunden er at dit fradrag bliver brugt til su´en og kontanthjælpen. Ir og med kontanthjælpen er bagudbetalt vil de hvis de brugte fradaget til engangsbeløbet bruge fradraget to gange på en måned og de må man jo ikke - så desværre, den er god nok.

Håber du forstår min forklaring

Anmeld

31. maj 2009

Christinahr

Tilgengæld kan jeg da oplyse dig at jeg får ca 13.000 før skat pr måned og ikke som du siger 9,500. Beløbet for engangsydelse er rigtig nok "kun" 5078 kr, men det er jo absolute bedre end ingenting

Anmeld

1. juni 2009

Smukkert

Christinahr skriver:

Tilgengæld kan jeg da oplyse dig at jeg får ca 13.000 før skat pr måned og ikke som du siger 9,500. Beløbet for engangsydelse er rigtig nok "kun" 5078 kr, men det er jo absolute bedre end ingenting

9500 er satsen for gravid, jeg er ikke forsørger endnu ..

MEN er det rimeligt kun at få 3000kr udbetalt, når det ikke engang dækker huslejen??? Kan de virkelig det???

Anmeld

1. juni 2009

qp

Hey :-)

Sikken en øv situation, at stå i.
Jeg synes du skal gå op og tale med dem tirsdag, tag alle dine regninger med og vis dem der - så må i tage den derfra.
Lad vær med og ring, for så har de jo ligesom nemmere ved, at komme af med dig da det igennem et tlf rør altid vil være mere upersonligt.

Håber du får styr på det....

Kh M

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.