Ringe til vagtlægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2012

TaAsJu

4xGreve skriver:

Tak for svar føler mig bare så pylret

Hvordan går det?? Tror måske også os den nye generation Af mødre er  mere pyllerde end vores forældre.. Men jeg vil heller ringe en gang for meget end en gang for lidt hvis det hjælper mit barn til og få det beder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2012

4xGreve

Mor til Frederic og Freya skriver:

Lyder til der er flere udgifter end indtægter, hvis du forstår..

At han har diarre og ikke spiser/drikker meget. Så der evt ryger mere ud - ind ind i hans system..

Så vær meget obs på han ikke bliver dehydreret, de bliver de små meget nemt - har jeg ladet mig fortælle...

Ville tilbyde ham mange små mængder mme - saft - te af gangen. Altså 5-10 ml hver kvarter til ½ time..

At han kun vil ligge op ad dig, kan også være ørerne - det de så jo helst ikke vil ligge vandret...

Hold øje med de våde ble'er og hans bløde plet... De giver et fingerprej om hvor han er ca mht væske balance.

Hans bleer er meget lidt våde og hans udslæt er blevet mere tydeligt dog er hans tempratur faldet drastisk og er nu nede på 36.8 så det må jo gå i den rigtigretning? Vi har fået lidt mad i ham men når han spiser begynder han efter lidt tid at græde og han virker som om han får kvalme og begynder at hoset en del?

hans bløde plet? Hvorfor og ordan skal jeg holde øje med den?

Anmeld

28. oktober 2012

4xGreve

Baby2påvej skriver:

Min datter reagerer meget på rødme i øret fordi hun også er ørebarn. Det påvirker hendes søvn og mad behov.

Så måske I evt skulle prøve at få nogle øredråber til ham.
Det har lynhurtigt en effekt her!

Regner med at få kigget på ham igen inorgen hvis han ikke virker til at have det betydeligt beder, for hans udslæt er også blevet mere tydelig og udbredt dog har han ikke længer feber han har nu 36.8

Anmeld

28. oktober 2012

4xGreve

TaAsJu skriver:

Hvordan går det?? Tror måske også os den nye generation Af mødre er  mere pyllerde end vores forældre.. Men jeg vil heller ringe en gang for meget end en gang for lidt hvis det hjælper mit barn til og få det beder

Han har ikke længer feber men har nu en tempratur på 36.8 hans udslæt er blevet tydliger og mere udbredt! Han græder når han har spist lidt og virker som om han får kvalme og spiser stadig næsten ingen ting og han har næsten ingen våde bleer. 

han vil stadig helst hænge og græder meget letter end normalt vil gerne lege lidt men stadig ikke meget!

og ja tror du har ret og tror både det er positivt og negativt! Men jeg er stolt af at være en beskyttende pyller mor 

Anmeld

28. oktober 2012

Mor til Frederic og Freya

4xGreve skriver:

Hans bleer er meget lidt våde og hans udslæt er blevet mere tydeligt dog er hans tempratur faldet drastisk og er nu nede på 36.8 så det må jo gå i den rigtigretning? Vi har fået lidt mad i ham men når han spiser begynder han efter lidt tid at græde og han virker som om han får kvalme og begynder at hoset en del?

hans bløde plet? Hvorfor og ordan skal jeg holde øje med den?

Han vil nok være ked af det, ved at få mad i maven - der stort set er tom. Det kan gøre ondt at få gang i maven igen...

Hvad plejer hans temp at ligge på? Hans puls?

Troed også at freya havde feber her til aften, da hun var mega ulykkelig - røde kinder og blanke øjne. Men den sagde 36,4 - der plejer hendes at ligge på...

Den bløde plet skal helst være blød og nedaf gående. Men hvis den er hård - og buler opad er det et tegn på væske mangel..

De kan sagtens have lav temp feber...

Anmeld

28. oktober 2012

TaAsJu

4xGreve skriver:

Han har ikke længer feber men har nu en tempratur på 36.8 hans udslæt er blevet tydliger og mere udbredt! Han græder når han har spist lidt og virker som om han får kvalme og spiser stadig næsten ingen ting og han har næsten ingen våde bleer. 

han vil stadig helst hænge og græder meget letter end normalt vil gerne lege lidt men stadig ikke meget!

og ja tror du har ret og tror både det er positivt og negativt! Men jeg er stolt af at være en beskyttende pyller mor 

Så er vi to.. Er også en hønemor.. og det værste er jeg er blevet være ved de to store fordi den lille er syg.. Så nu pyller jeg også meget mere om dem.. Det syntes den store på 7 ikke altid er sjovt...  Men hun må bare finde sig i det!!  

jeg ville snakke med lægen igen i morgen også bede om de går ham ordenlig igennem for når han stadig har det skidt, er det jo ikke optimalt bare og lade det stå til!! 

Har lidt den føelse at lægen bare vil have nogle patienter igennem.. 

Anmeld

28. oktober 2012

4xGreve

TaAsJu skriver:

Så er vi to.. Er også en hønemor.. og det værste er jeg er blevet være ved de to store fordi den lille er syg.. Så nu pyller jeg også meget mere om dem.. Det syntes den store på 7 ikke altid er sjovt...  Men hun må bare finde sig i det!!  

jeg ville snakke med lægen igen i morgen også bede om de går ham ordenlig igennem for når han stadig har det skidt, er det jo ikke optimalt bare og lade det stå til!! 

Har lidt den føelse at lægen bare vil have nogle patienter igennem.. 

Den følelse med at lægen bare vil have nogen igennem havde jeg også! 

Og sådan som det er ligenu så ringer jeg også imorgen!

tak for alle dine søde svar

Anmeld

28. oktober 2012

4xGreve

Han vil nok være ked af det, ved at få mad i maven - der stort set er tom. Det kan gøre ondt at få gang i maven igen...

Hvad plejer hans temp at ligge på? Hans puls?

Troed også at freya havde feber her til aften, da hun var mega ulykkelig - røde kinder og blanke øjne. Men den sagde 36,4 - der plejer hendes at ligge på...

Den bløde plet skal helst være blød og nedaf gående. Men hvis den er hård - og buler opad er det et tegn på væske mangel..

De kan sagtens have lav temp feber...

Hvordan hjælper jeg ham bedst muligt med at få gang i den igen på den blideste måde for ham?

og ved for at være ærlig ikke hvad hans normal temp. Er for den svinger så utrolig meget og har gjordt det længe! Ca, siden han var et par måneder! 

hans puls har jeg ikke tjekket må jeg ærlig indrømme og for at gøre det værre så ved jeg slet ikke hvor mange slag i minuttet han skal have mm. 

Anmeld

29. oktober 2012

Mor til Frederic og Freya

4xGreve skriver:

Hvordan hjælper jeg ham bedst muligt med at få gang i den igen på den blideste måde for ham?

og ved for at være ærlig ikke hvad hans normal temp. Er for den svinger så utrolig meget og har gjordt det længe! Ca, siden han var et par måneder! 

hans puls har jeg ikke tjekket må jeg ærlig indrømme og for at gøre det værre så ved jeg slet ikke hvor mange slag i minuttet han skal have mm. 

små måltider af gangen og så bare oftere.. Snakker ikke om hele måltider, men at du f.eks deler et normalt måltid over i 4 dele...

Får han grød?

Hirse er mere nænsom ved maven end ris.

håber han har det bedre det bette skind?

Anmeld

29. oktober 2012

4xGreve

små måltider af gangen og så bare oftere.. Snakker ikke om hele måltider, men at du f.eks deler et normalt måltid over i 4 dele...

Får han grød?

Hirse er mere nænsom ved maven end ris.

håber han har det bedre det bette skind?

vi har været ved lægen idag han mener det er 3 dages feber (feberen er drevet over men han har slemt udslæt) jeg syntes dog ikke helt det minder om det jeg husker som 3 dages feber men hvad ved jeg - jeg er ikke læge!?

han har det stadig dårligt, græder meget og nemt, træt hele tiden dog drikker han mere men mad er stadig en by i Rusland!

Tak for alle dine svar - jeg sætter stor pris på dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.