Ringe til vagtlægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.125 visninger
29 svar
0 synes godt om
27. oktober 2012

4xGreve

Vi var igår ved læge med Milo da han havde 38.5 i feber og skreg hele tiden vi mistænkte evt. Ørene! Da vi kommer til læge får vi kigget ørene det venstre var rødt men han troede ikke det var mere end det! Han lyttetham på ryggen men ikke på brystkassen og trykket ham ikke på maven eller kigget ham i halsen mm. Idag er hans feber steget til 39.4 han vil ikke ha vand og saft men tager lidt MME engang imellem, han vil ikke lege men bare putte ved mig hele tiden og skriger meget konstant og når han ikke skriger sover han dog stadig kun ved mig eller hvis han kommer i Barnevognen og den er i bevægelse!

hvad tænker i skulle vi evt. få en vagtlæge til at kigge på ham eller lyder det fredeligt nok?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2012

ano14316

4xGreve skriver:

Vi var igår ved læge med Milo da han havde 38.5 i feber og skreg hele tiden vi mistænkte evt. Ørene! Da vi kommer til læge får vi kigget ørene det venstre var rødt men han troede ikke det var mere end det! Han lyttetham på ryggen men ikke på brystkassen og trykket ham ikke på maven eller kigget ham i halsen mm. Idag er hans feber steget til 39.4 han vil ikke ha vand og saft men tager lidt MME engang imellem, han vil ikke lege men bare putte ved mig hele tiden og skriger meget konstant og når han ikke skriger sover han dog stadig kun ved mig eller hvis han kommer i Barnevognen og den er i bevægelse!

hvad tænker i skulle vi evt. få en vagtlæge til at kigge på ham eller lyder det fredeligt nok?

Vi har lige været igennem noget lign. og her steg feberen til 40,5, jeg ringede og snakkede med lægevagten, da feberen blev høj, men han synes vi skulle tage det meget roligt.. og der gjorde vi så... 

Jeg ville nok ringe og høre om det synes det var ok med en panodil, for det lyder da til at feberen genere ham, og hvis han har lidt ondt i ørene hjælper det jo også på det.. 

Og er det ikke ovre mandag ville jeg tage til egen læge.. der kører så mange vira i øjeblikket... 

Anmeld

27. oktober 2012

4xGreve

ano14316 skriver:

Vi har lige været igennem noget lign. og her steg feberen til 40,5, jeg ringede og snakkede med lægevagten, da feberen blev høj, men han synes vi skulle tage det meget roligt.. og der gjorde vi så... 

Jeg ville nok ringe og høre om det synes det var ok med en panodil, for det lyder da til at feberen genere ham, og hvis han har lidt ondt i ørene hjælper det jo også på det.. 

Og er det ikke ovre mandag ville jeg tage til egen læge.. der kører så mange vira i øjeblikket... 

Jeg tænker faktisk det måske ligger i halsen på ham? Og vi ringet igår og spurgte om det var okay med panodil og fik at vide at til natten var det men hvorfor jeg dog vil give panodil?

skal jeg ringe igen og spøger om vi forsat må give panodil eller? 

Daniella er aldrig syg så føler mig ret tabt og uviden 

Anmeld

27. oktober 2012

4xGreve

ano14316 skriver:

Jeg tænker faktisk det måske ligger i halsen på ham? Og vi ringet igår og spurgte om det var okay med panodil og fik at vide at til natten var det men hvorfor jeg dog vil give panodil?

skal jeg ringe igen og spøger om vi forsat må give panodil eller? 

Daniella er aldrig syg så føler mig ret tabt og uviden 

Anmeld

27. oktober 2012

cecilie1984

4xGreve skriver:

hvis du er utryk ville jeg bestemt ringe til vagt lægen.

husk de er der jo for os, uden os havde de ingen arbejde

ring da bare og sig du gerne vil have ham kigget i halsen, da du har mistnke til der evt kunne være noget.

det er jo sikkert heller ik den samme læge som i går, dermed nye øjne på sagen

Anmeld

27. oktober 2012

TaAsJu

4xGreve skriver:

Ville også ringe til vagtlægen og sige di gerne vil have ham kigget på.. 

Som en anden skriver det er de får deres løn for 

God bedring

Anmeld

28. oktober 2012

4xGreve

cecilie1984 skriver:

hvis du er utryk ville jeg bestemt ringe til vagt lægen.

husk de er der jo for os, uden os havde de ingen arbejde

ring da bare og sig du gerne vil have ham kigget i halsen, da du har mistnke til der evt kunne være noget.

det er jo sikkert heller ik den samme læge som i går, dermed nye øjne på sagen

Tak for svar... Vi valgte at se det an, idag hoster han stasig har stadig feber dog ikke helt så højt som igår (igår var den på 39.4 idag her til morgen på 38.5) han har diarre og har et meget let og letter utydeligt udslæt af små røde prikker på dele af kroppen han leger stadig ikke meget og hænger og putter meget ved mig, han spiser stadig ikke meget og græder meget let... 

Han kan ikke selv ligge og sove men vil kun sove ved mig på min arm eller brystkasse og vågner mange gange i løbet af natten 

Anmeld

28. oktober 2012

4xGreve

TaAsJu skriver:

Ville også ringe til vagtlægen og sige di gerne vil have ham kigget på.. 

Som en anden skriver det er de får deres løn for 

God bedring

Tak for svar føler mig bare så pylret

Anmeld

28. oktober 2012

Mor til Frederic og Freya

4xGreve skriver:

Tak for svar... Vi valgte at se det an, idag hoster han stasig har stadig feber dog ikke helt så højt som igår (igår var den på 39.4 idag her til morgen på 38.5) han har diarre og har et meget let og letter utydeligt udslæt af små røde prikker på dele af kroppen han leger stadig ikke meget og hænger og putter meget ved mig, han spiser stadig ikke meget og græder meget let... 

Han kan ikke selv ligge og sove men vil kun sove ved mig på min arm eller brystkasse og vågner mange gange i løbet af natten 

Lyder til der er flere udgifter end indtægter, hvis du forstår..

At han har diarre og ikke spiser/drikker meget. Så der evt ryger mere ud - ind ind i hans system..

Så vær meget obs på han ikke bliver dehydreret, de bliver de små meget nemt - har jeg ladet mig fortælle...

Ville tilbyde ham mange små mængder mme - saft - te af gangen. Altså 5-10 ml hver kvarter til ½ time..

At han kun vil ligge op ad dig, kan også være ørerne - det de så jo helst ikke vil ligge vandret...

Hold øje med de våde ble'er og hans bløde plet... De giver et fingerprej om hvor han er ca mht væske balance.

Anmeld

28. oktober 2012

2babygirls

4xGreve skriver:

Min datter reagerer meget på rødme i øret fordi hun også er ørebarn. Det påvirker hendes søvn og mad behov.

Så måske I evt skulle prøve at få nogle øredråber til ham.
Det har lynhurtigt en effekt her!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.