Jeg er dybt uansvarlig økonomisk :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2012

FrkZier

Leneur skriver:

Den virker for mig i hvertfald. De sidste par måneder har der endda været 500 kr til overs, så den metode fortsætter jeg med.

dejligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2012

Moar2011

Anonym skriver:

Det er bare så flovt!!! Jeg har altid holdt mig fint ovenvande økonomisk.. Det har sagtens kunne løbe rundt, men det var også fordi jeg kunne tage lidt her og der. Lidt fra min opsparing, lidt fra min budgetkonto, hvor jeg hver måned lagde 500 kroner ekstra over, så der altid var til uforudsete udgifter..

Så fik vi så fællesøkonomi, og så er det ikke nemt længere! Min opsparing er tom, fordi den er brugt på studiebøger. Vi har nu fællesbudgetkonto, så jeg kan ikke bare tage her og der. Så alt i alt har jeg kun det vi hver især får i "Lommepenge". Det er 1500 kroner om måneden, og det er som udgangspunkt mange penge. Problemet er bare, at jeg bruger over evne, så jeg hver måned er nødt til at trække en del penge fra de 1500, og så kan det ikke løbe rundt.

Det pinlige er, at jeg primært bruger pengene på mad Det er ikke fordi jeg overspiser, men hele min graviditet (venter nr 2) har jeg haft en voldsom madlede, og jeg kan ikke klare det vi køber i daglige indkøb. Så i stedet køber jeg lækre sandwiches og også sodavand, for det kan jeg holde nede. Det kunne vi self. indregne i madbudgettet, men det er simpelthen for dyrt i længden!

Så jeg trækker min konto i minus for at købe mad. Hvor er det dumt!!! Vi havde fået scanningspenge af min mor som gave, 2000 kroner. Dem har jeg brugt!! Så når vi så har skulle til de scanninger hun har betalt for, har jeg været nødt til at overtrække min personlige scanning for at betale.

Jeg skylder også vores datters konto 300 kroner. Og det værste er at min veninde lige har inviteret os til barnedåb (vi fik invitationen ret sent, først her sidst på måneden og det er i den kommende weekend) og jeg har ikke råd til at købe en gave. Det er ikke noget vi ser som en fælles udgift af diverse årsager, så jeg skal overtrække min konto yderligere hvis jeg skal købe en gave til hendes barn..

Så som det ser ud lige nu er min konto nogen hundrede i minus..

Jeg mangler at købe dåbsgave
Jeg skylder min datters konto 300 kroner
Jeg skylder vores madkonto 300 kroner

SÅ går der 1500 ind næste måned.. Så minus et par hundrede som den er i minus, 1300. Så minus 600 jeg skylder, det er 700. Så de par hundrede til en dåbsgave, så er der 500 tilbage, og det er nok lidt højt sat. Fra de 500 skal jeg have over på min personlige opsparing, for jeg skal jo nå at tjene op til den 3D scanning vi egentlig havde fået penge til

Vores madkonto er pt også i minus fordi vi i denne måned har haft 2 store udgifter på dén post, så alt i alt synes jeg det er noget lort, og det hele er min egen skyld!!

Hvad skal jeg dog gøre? skal jeg klipppe mit dankort? jeg har jo stadig dankort til vores fælleskonto, og jeg ved bare at jeg så bare handler på den og overfører på netbank når jeg kommer hjem. Og jeg kan ikke handle ind hvis jeg klipper vores fælleskonto...

Jeg kan virkelig ikke styre det! Det er virkelig "køb først, tænk senere"

kan du evt ikke lave lækre sandwichs derhjemme og tag med .. dit sodavands forbrug kender jeg godt, men så købe de biliige,..

evt snakke med din mand og dit spise "problem" ,.. i er jo nødt til at være to om at få det til at køre .. og KLIP dankortet

held og lykke med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.