Brokke indlæg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2012

BigHope13

modesty skriver:

Det må være virkelig hårdt. Og jeg forstår godt at du er helt vildt ked af det. Men samtidig forstår jeg også godt at der er specifikke vægtgrænser. Et par jeg kender, hvor kvinden var overvægtig, gik i IVF behandling på det offentliges regning. De var alle forsøg igennem, men blev ikke gravide. Flere år efter havde hun så tabt sig en del, og vups, blev de gravide. Og vups, året efter blev de gravide igen. Det var altså udelukkende på grund af hendes vægt at hun ikke kunne blive gravid (de var "uforklarligt" barnløse). Så det HAR meget at skulle have sagt. Og man blive jo nødt til at sætte grænser et eller andet sted (og der er sikkert en grund til at grænserne er hvor de er). De laver jo sandsynlighedsregning når de bestemmer grænserne for hvem der skal have hjælp og hvem der ikke skal (også med f.eks alder).

Men selvfølgelig behøver alt ikke at være helt sort og hvidt, og du har ret i at en lidt mindre firkantet gynækolog måske ville kunne bøje reglerne m.h.t. at udskrive nogle hormoner. Men igen - din gynækolog tænker jo nok at du ville miste motivationen for virkelig at tabe dig så effektivt som muligt hvis du blev sat i gang med hormoner. Måske...

Pøj pøj med det hele.

Mange tak for dit svar
jeg kan sagtens føle dig i det du siger, og har fuld forståelse for at der er lavet de regler, for de er jo lavet på baggrund ad viden. Og jeg har heller ikke gjort mig nogle forhåbninger om at de ville sætte mig i gang med nogen videregående behandling.
Men jeg har netop tabt motivationen fordi jeg blot føler jeg venter, liv er sat i venteposition.

Jeg er en mobil pige og trods for rygskade så synes jeg selv at jeg er rigtig flittig til motio, går blandt andet til Spinning en gang i ugen og 2-3gange i fitness hvor jeg bruger 40 min på crosstrainer og så 20 min på opstramnings øvelser. de dage jeg ikke køre ud og træner går jeg mig som regel en lang tur med hunden eller hesten. så synes hvad det angår har jeg motivation og føler selv at jeg gør noget for det.
Jeg siger ikke sådan vildt usundt, synder da en gang i mellem skal jeg da være ærlig at sige. men ellers så får vi ganske almindelig mad bare noget mindre portioner til mig.

Og jeg har jo tabt en del allerede og ønsker bare at de måske kunne sætte mig på nogle hormoner, det koster jo ikke dem noget.
og det sammenlagt med at jeg fortsat taber mig kunne jo måske give pote og ellers så ja må jeg blive ved med at give den gas indtil vægten passer.

Men ihvertfald tusind tak for dit svar det dejligt at høre andre historier og høre ændres meninger om sagen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2012

BigHope13

nielsen80 skriver:

Først og fremmest et kæmpe , synes den gyn lyder til at være en enormt dårlig menneskekender, som ikke ved hvordan man får sagt ting!

Dernæst tænker jeg om du har hørt om bogen"spis dig gravid". Den skulle være specielt god til piger med pco. Jeg prøvet principperne og tabte mig en del kilo( og jeg havde ikke brug for det). Principperne i sig selv kan hjælpe en naturlig graviditet( dog ikke sikkert), og samtidig taber du dig af det, så hvis du ikke bliver gravid inden, så kan du komme i behandling når du når de 84 kg. Hvis jeres økonomi holder til det, kunne du måske bede din læge om en henvisning til en diætist som kunne lave en kostplan m.m efter principperne.

Håber du snart står med to streger og 84 kilo på vægten

Mange tak for dit svar

jeg har ikke før sådan gået i dybden med den bog men har faktisk hørt om den et par gange efterhånden.

I morges da jeg snakkede med min læge sagde hun faktisk at jeg skulle prøve at få en tid ved en af deres sygeplejersker som gav kost vejledning og hvor jeg kunne blive vejet og sådan. Og det tror jeg faktisk gerne jeg vil, kan være man giver den endnu mere gas når man ved man bliver kontrolleret.

Åh ja når jeg engang når der til at jeg både har tabt mig og står med to streger så har jeg fået mine største ønsker opfyldt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.