Brokke indlæg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

658 visninger
11 svar
0 synes godt om
26. oktober 2012

BigHope13

Brokke indlæg kan jeg vist sagtens kalde denne tråd
åh synes jeg har en heleveds masse problemer lige for tiden og tuder jeg igen efter en snak med lægen.

Har haft så svært ved at min gynækolog ser mig hver 4 mdr og siger, din pco ser bedre ud men du skal tabe dig mere. Jeg har tabt mig 16 kg, og sidste gang jeg var afsted ved ham var det som om han virkelig havde skruet bissen på og besluttet sig for at ødelægge min drøm, jeg fik blandt andet at vide at han ville altså ikke røre mig før jeg vejede 84 kg, og som jeg var nu var jeg jo ALT for stor til at blive en mor. hvis jeg virkelig ønskede at tabe mig så kunne jeg jo købe mig til en fedmeoperation(vejer 104kg) ja altså jeg er overvægtig men sku da ikke inde i den kategori.

Man taber sig sku da ikke 36kg over en nat, og jeg siger jo ikke at han skal insemineres mig nu eller de større behandlinger, men det eneste jeg får er metformin. Hvorfor kan jeg ikke starte op på nogle hormoner til hjemmeforsøg eller hvad ved jeg. det ville være så meget nemmere for mig hvis vi kunne forsøge her i ventetiden.

Nå ja jeg fik så en dejlig depression over vores sidste møde og sad ved min læge og tudet om det virkelig kunne passe det her, hun synes det lød lidt barsk og mente vi skulle have en andens syn på sagen og henviste mig så til sønderborg sygehus.
og der har jeg så lige fået afslag i dag med et brev stående at de i det offentlige intet vil gøre ved mig før jeg vejer 84kg

lige nu føler jeg det som om nogen har stjålet min drøm og taget mit ufødte barn selvom jeg aldrig har været gravid

kan det virkelig være rigtig, det tager jo tid at tabe sig 20 kg og vi har været igang i snart2 år. vil bare så meget gerne i gang med et eller andet så jeg kan holde mit humør .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2012

dianaogtino

det må være hårdt for dig , så lige en krammer

jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige for ikke at komme til at gøre dig ked af det, da du må være ekstra sårbar !

men gi' den gas ! du skal nok tabe dig, så du en dag kan få din drømme baby i armene, tænk på hvor fedt det er når du når til dit mål, det kan da kun være super'duper motiverende 

held og lykke herfra

Anmeld

26. oktober 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Kæmpe kram til dig!!! 

Anmeld

26. oktober 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Kæmpe kram til dig!!! 

Anmeld

26. oktober 2012

Koen.

Stort kram til dig

Anmeld

26. oktober 2012

BigHope13

dianaogtino skriver:

det må være hårdt for dig , så lige en krammer

jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige for ikke at komme til at gøre dig ked af det, da du må være ekstra sårbar !

men gi' den gas ! du skal nok tabe dig, så du en dag kan få din drømme baby i armene, tænk på hvor fedt det er når du når til dit mål, det kan da kun være super'duper motiverende 

held og lykke herfra

Mange tak for din kommentar, du skal ikke være bange for at sige noget her, tror jeg har hørt de mest sårede ting man kan tænke sig
ja må give den gas. Lige nu er det hårdt da depressionen gør at jeg bare har nul energi og ikke kan sove pga tanker. Men håber det blot er en fase og det snart begynder at give pote det hele.

Anmeld

26. oktober 2012

BigHope13

tanja. skriver:

Stort kram til dig

Tusind tak for

Anmeld

26. oktober 2012

BigHope13

rikkeregnbue skriver:

Kæmpe kram til dig!!! 

Tusind tak for

Anmeld

26. oktober 2012

modesty

Det må være virkelig hårdt. Og jeg forstår godt at du er helt vildt ked af det. Men samtidig forstår jeg også godt at der er specifikke vægtgrænser. Et par jeg kender, hvor kvinden var overvægtig, gik i IVF behandling på det offentliges regning. De var alle forsøg igennem, men blev ikke gravide. Flere år efter havde hun så tabt sig en del, og vups, blev de gravide. Og vups, året efter blev de gravide igen. Det var altså udelukkende på grund af hendes vægt at hun ikke kunne blive gravid (de var "uforklarligt" barnløse). Så det HAR meget at skulle have sagt. Og man blive jo nødt til at sætte grænser et eller andet sted (og der er sikkert en grund til at grænserne er hvor de er). De laver jo sandsynlighedsregning når de bestemmer grænserne for hvem der skal have hjælp og hvem der ikke skal (også med f.eks alder).

Men selvfølgelig behøver alt ikke at være helt sort og hvidt, og du har ret i at en lidt mindre firkantet gynækolog måske ville kunne bøje reglerne m.h.t. at udskrive nogle hormoner. Men igen - din gynækolog tænker jo nok at du ville miste motivationen for virkelig at tabe dig så effektivt som muligt hvis du blev sat i gang med hormoner. Måske...

Pøj pøj med det hele.

Anmeld

26. oktober 2012

nielsen80

Først og fremmest et kæmpe , synes den gyn lyder til at være en enormt dårlig menneskekender, som ikke ved hvordan man får sagt ting!

Dernæst tænker jeg om du har hørt om bogen"spis dig gravid". Den skulle være specielt god til piger med pco. Jeg prøvet principperne og tabte mig en del kilo( og jeg havde ikke brug for det). Principperne i sig selv kan hjælpe en naturlig graviditet( dog ikke sikkert), og samtidig taber du dig af det, så hvis du ikke bliver gravid inden, så kan du komme i behandling når du når de 84 kg. Hvis jeres økonomi holder til det, kunne du måske bede din læge om en henvisning til en diætist som kunne lave en kostplan m.m efter principperne.

Håber du snart står med to streger og 84 kilo på vægten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.