Skuffet over veninder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.324 visninger
10 svar
0 synes godt om
26. oktober 2012

Anonym trådstarter

Min datter havde fødselsdag forleden, og fik mange tillykke med dagen på facebook. Men en bestemt veninde skrev ikke tillykke, havde faktisk givet hende til midnat med at gør det, for jeg havde bestemt mig at se om hun gjorde det. Jeg skrev tillykke til hendes fødselsdag (hun skrev ikke til mig - selvom hun var online og vi snakkede/skrev sammen i løbet af dagen) - nu kom dagen så med min datter's fødselsdag, og igen ingenting (online hele dagen igen - og jeg skrev til hendes søn's 2 års fødselsdag)... Havde faktisk overvejet at slette hende, for hun viser INGEN interesser i vores liv, hvorfor så være venner på facebook

Samt alle min mands fodboldvenner, de skrev ALLE tillykke til min veninde's søn, men INGEN har skrevet til vores datter (de har kun brokket sig til min mand, over at jeg havde lavet 3 statusser ang. fødselsdagen - 1 dagen før og 2 på dagen)

Havde lige brug for at komme ud med dette..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2012

come2

Anonym skriver:

Min datter havde fødselsdag forleden, og fik mange tillykke med dagen på facebook. Men en bestemt veninde skrev ikke tillykke, havde faktisk givet hende til midnat med at gør det, for jeg havde bestemt mig at se om hun gjorde det. Jeg skrev tillykke til hendes fødselsdag (hun skrev ikke til mig - selvom hun var online og vi snakkede/skrev sammen i løbet af dagen) - nu kom dagen så med min datter's fødselsdag, og igen ingenting (online hele dagen igen - og jeg skrev til hendes søn's 2 års fødselsdag)... Havde faktisk overvejet at slette hende, for hun viser INGEN interesser i vores liv, hvorfor så være venner på facebook

Samt alle min mands fodboldvenner, de skrev ALLE tillykke til min veninde's søn, men INGEN har skrevet til vores datter (de har kun brokket sig til min mand, over at jeg havde lavet 3 statusser ang. fødselsdagen - 1 dagen før og 2 på dagen)

3 statusser om en fødselsdag? Så havde jeg også valgt at ignorere. Hun ka jo godt være online fra mobil, uden at tjekke facebook. For mig lyden det til hin tager afstand fra dig

Anmeld

26. oktober 2012

come2

come2 skriver:

3 statusser om en fødselsdag? Så havde jeg også valgt at ignorere. Hun ka jo godt være online fra mobil, uden at tjekke facebook. For mig lyden det til hin tager afstand fra dig

Lyder det til hun tager afstand *

Anmeld

26. oktober 2012

Anonym trådstarter

come2 skriver:

Skrev 1 dagen før, noget med: så er det imorgen vores datter kom til verden for 2 år siden

Skrev på dagen, noget med: 1. så er det i dag, biip kom til verden for 2 år siden - 2. så er det 1 time siden, og det var en fantastisk oplevelse.

Hun skrev selv 5 statusser om hendes søn på dagen..

Anmeld

26. oktober 2012

DinNabo

Hmmmm det kunne være mig, der havde glemt en venindes barns fødselsdag. Glemte også min egen bryllupsdag.

tror også bare at forældrene går noget mere op i deres eget barns fødselsdag end ens venner.

men umiddelbart fornemmer jeg, at der ligger mere bag det hele, end blot en glemt fødselsdag, siden du sammenligner med, hvor mange der sagde tillykke til hendes barns dag? Har i ellers problemer?

når det er sagt, hvis jeg var dig, ville jeg nok bare komme over det, og så lade venskabet glide ud, hvis det betyder så meget for dig.

mvh

anja

Anmeld

26. oktober 2012

MorDk

Hvis din veninde slet ikke har ønsket tillykke på nogle måde... så kan jeg godt forstå du bliver skuffet... Kan være hun ikke har være online... men så kunne hun sende en sms eller ringe? I snakker måske ikke så meget sammen mere? 

At folk brokker sig ovber status... det fatter jeg ikke...

De kan jo vælge at ignorerer det! Bare min mening!

Tillykke med din datter ♥

Håber I havde en god dag!!

Hilsen MorDk som selv skriver RIGTIG mange status..

Anmeld

26. oktober 2012

modesty

Det er så farligt at blive fornærmet/skuffet over ting som har med høflighed, pligt og regler at gøre. Jeg ville f.eks ikke tænke et øjeblik over at mine veninder ikke ønskede mig eller min søn tillykke på dagen. Jeg glemmer også deres fødselsdage og deres børns, det betyder jo ikke at jeg elsker dem mindre af den grund. Den slags høfligheder betyder bare ikke så meget for mig.

Det er ligesom når min tante bliver dybt fornærmet over ikke at få et takkekort efter et bryllup - hos nogen er det tradition at sende sådan et kort, hos nogen er det ikke. Det handler ikke om ond vilje.

Lad være med at lægge så meget i det.

Anmeld

26. oktober 2012

FrkZier

Anonym skriver:

en af mine aller bedste veninder, glemmer konsekvent min fødselsdag - og det ikke kun min det er ALLES fødselsdage, men sådan er det jo bare, hun er stadig en af mine bedsteveninder.

Når jeg en dag føder, ville jeg aldrig forvente af hende hun huskede mit barns fødselsdag, og ville heller ikke blive skuffet hvis hun ikke sagde tillykke.

jeg synes ikke man kan blive sur på folk medmindre det er ens forældre hvis de glemmer at sige tillykke, jeg forventer bestemt ikke af folk at de kan huske min fødselsdag

Anmeld

26. oktober 2012

aarhusmor

Hun har vel bare ikke set at hun havde fødselsdag???

Anmeld

26. oktober 2012

tarkoflen

Jeg har indtil flere veninder, der er usædvanlig dårlige til det med mærkedage, så jeg går ikke super meget op i det... Det kan smutte hvis man har travlt, det kan det også for mig

Men når nu du er blevet ked af det, så synes jeg du skal sige det til hende, så du ikke går og bliver endnu mere ked af det.

Du skal ikke gå rundt og være ked af det, uden at få det sagt, det ødelægger bare jeres venskab hvis det er en god veninde, er det jo for træls!

Det med mange statusopdateringer, ja det må man jo altså selv bestemme, og hvis folk ikke magter at læse dem, jamen så må de jo lade være og springe over

Og tillykke med din datter, jeg håber l havde en fremragende dag, trods manglende lykønskning fra veninden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.