Opretter lige anonymt, da jeg helst ikke ser min familie kan finde frem til dette indlæg.
Sagen er den, at jeg har meget svært ved at acceptere mine forældres måde at opdrage min lillebror på, og bliver virkelig forarget.
Mine forældre er ikke velhavende, men ligger med en indkomst i den høje ende af middel, vil jeg mene. Jeg har en storebror der er 18 måneder ældre end mig, og en lillebror der er over 9 år yngre end mig. Jeg har aldrig manglet noget, og er blevet godt forkælet gennem min barndom. Jeg har fået meget af det, som jeg gerne ville, dog inden for rimelighedens grænser. Det har påvirket mig på den måde, at jeg har utroligt svært ved at acceptere, at jeg ikke bare kan købe alt det jeg gerne vil nu, men kan jo sagtens se at jeg ikke har råd. Men at jeg har det i mig, er jeg meget træt af.
Nu ser jeg så, hvordan de opdrager min lillebror. Han er meget forkælet - langt mere end hvad jeg har været. Han har ingen pligter. Spiller spil hele dagen lang. Får lommepenge, til trods for han intet laver - det skulle jeg i det mindste dengang. Han er så forvent med at få lige hvad han peger på. Han får (udover sine lommepenge) flere tusinde om måneden til sjov og ballade.
Her for en måned siden havde han så fødselsdag - han blev 11. I den forbindelse spurgte jeg ham, hvad han ønskede sig. Han svarede prompte, at han skulle have en ny iPad - har en i forvejen + en iPhone. Jeg sagde så, at det var da en lige voldsom gave at ønske sig, det kunne han gøre når han blev konfirmeret. Hertil siger han bare, at den skal være 64 GB. Vi har altid fået gaver for ca. 1500 kr., men nu ønskede han sig en gave til lige knap 6000 kr. Og han fik den!!! Plus 3 spil til 500 kr. stykket, plus en masse andet. Af mine forældre

Jeg synes det var så flovt til familiefødselsdagen, fordi det er jo ikke normalt?
Jeg får så ondt i hjertet, da jeg ved, hvordan han får det senere i livet. Han får det endnu sværere med at forholde sig til penge, end hvad jeg har.
Jeg har flere gange kommet med kommentarer til mine forældre, men de siger aldrig noget til det. Er der en måde jeg kan sige det til dem, eller skal jeg bare helt lade være med at blande mig?
Hilsen den bekymrede storesøster!