Hvad er det her?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2012

Frøken J.

Jemion skriver:

Udslættet ved munden kan jeg ikke lige give noget bud på, men knopperne på armen ligner dem Noah havde og de gik i sig selv, tog ham ikke til læge da han ikke virket generet af dem 

Rose virker heller ikke generet, så tænker også jeg bare ser det an

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2012

HeidiØ

Frøken J. skriver:

Ej, jeg hader de der ingen-forklaring forklaringer som læger kommer med!!

Tell me about it

Var selv til lægen igår, hoster som en søløve... "det er bronkitis, det forsvinder af sig selv"..... argh

Anmeld

25. oktober 2012

marloutti

Frøken J. skriver:

Ja, der er to ting.

Det ene er noget udslæt hun har ved siden af munden. Det kom i går i løbet af dagen i vuggestuen, det har ikke bredt sig. Kan det godt være kontakteksem? Et af børnene havde fødselsdag i går, og de fik forskellige bær om formiddagen, så tænker på om hun kan have fået kontakteksem af bærene?

Det andet er nogle underlige knopper. Faktisk kom de i starten af ugen sidste uge på Kreta! Vi var lige ved at være bange for hun var ved at få skoldkopper. Der kom lidt flere over nogle dage. Et par på benene, og så lidt på armene, men det blev ikke til mere, så vi gik ud fra det nok bare var et dyr der havde bidt hende om natten.

Så begyndte de at gå væk igen, men nu er der så 2 på den ene arm og én på den anden samt én på låret der nærmest er "kommet tilbage" og er hævet op. Altså hvis man kører en finger hen over det, kan man mærke den, så det er sådan nogle knopper.

Beklager billedernes kvalitet, håber i kan se det nogenlunde!

Det, ved munden, ligner det, Magne havde en overgang. Lægen sagde, det var børneeksem. Det smitter ikke og går væk af sig selv. Og det gjorde det.  Han havde faktisk også begge arme besat af sådan nogle knopper, som også gik væk af sig selv. Lægen kaldte dem noget, som jeg selvfølgelig slet ikke kan huske nu. Men de kom og gik lidt i styrke, altså nogle dage var de mere fremtrædende end andre dage. Men en dag var det hele pist væk...

Anmeld

25. oktober 2012

Frøken J.

HeidiØ skriver:

Tell me about it

Var selv til lægen igår, hoster som en søløve... "det er bronkitis, det forsvinder af sig selv"..... argh

Åh du fatter ikke hvor mange gange jeg har været afsted med Rose og hoste!!! "Det er en virus... Det er stadig en virus.. Ja ja der er gået 2 måneder, men det er stadig en virus, de kommer nok bare oven i hinanden" først i mandags blev vi taget alvorligt af en anden læge, så vi har fået sådan en inhalator til hende. Suk!

Anmeld

25. oktober 2012

Frøken J.

marloutti skriver:

Det, ved munden, ligner det, Magne havde en overgang. Lægen sagde, det var børneeksem. Det smitter ikke og går væk af sig selv. Og det gjorde det.  Han havde faktisk også begge arme besat af sådan nogle knopper, som også gik væk af sig selv. Lægen kaldte dem noget, som jeg selvfølgelig slet ikke kan huske nu. Men de kom og gik lidt i styrke, altså nogle dage var de mere fremtrædende end andre dage. Men en dag var det hele pist væk...

Så længe det ikke er smitsomt! Men nu har hun også fredagsfri og skal ikke i vugger før mandag. Men de der knopper, er de bare ganske harmløse eller hvordan?

Anmeld

25. oktober 2012

Vivian87

Aviaja har også sådan noget udslet rundt om munden, min svigermor (hun er sygeplejerske) siger at det nok er en reaktion på kulden. Aviaja savler nemlig meget, og den kombi af savl og kulde kan give udslet

Anmeld

25. oktober 2012

marloutti

Frøken J. skriver:

Så længe det ikke er smitsomt! Men nu har hun også fredagsfri og skal ikke i vugger før mandag. Men de der knopper, er de bare ganske harmløse eller hvordan?

Det sagde lægen i hvert fald til os. Og Magne var på ingen måde generet af dem. Måske var det virus-knopper, lægen kaldte dem? Men det kan jo være hvad som helst.  Men ingen smitte eller gene og de gik væk efter et par måneder. Han havde dem vel omkring da han var 13-15 mdr ca.

Anmeld

25. oktober 2012

Frøken J.

Vivian87 skriver:

Aviaja har også sådan noget udslet rundt om munden, min svigermor (hun er sygeplejerske) siger at det nok er en reaktion på kulden. Aviaja savler nemlig meget, og den kombi af savl og kulde kan give udslet

Ja det kan også snildt være en forklarinG!

Anmeld

25. oktober 2012

Frøken J.

marloutti skriver:

Det sagde lægen i hvert fald til os. Og Magne var på ingen måde generet af dem. Måske var det virus-knopper, lægen kaldte dem? Men det kan jo være hvad som helst.  Men ingen smitte eller gene og de gik væk efter et par måneder. Han havde dem vel omkring da han var 13-15 mdr ca.

Okay, tak for forklaringen! Jeg tænker også, at så længe de ikke vælter frem og ikke generer hende, så er det nok ok

Anmeld

25. oktober 2012

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

hej !

Det om munden tror jeg er kulde, savl, de rkan give irritation.

Hvis knopperne  ligner en begyndende bums, d.v.s en rød prik med lidt gult i,kan det være vandvorter og de smitter.og det klør.Det skal behandles.

Hvis der har været skoldkopper i omgangskredsen kan det også være dem der huserer. 

Og som nogen skriver, det kan være det går væk af sig selv. rigtig god week end.og god bedring med hende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.