Hvad er det her?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.134 visninger
22 svar
0 synes godt om
25. oktober 2012

Frøken J.

Ja, der er to ting.

Det ene er noget udslæt hun har ved siden af munden. Det kom i går i løbet af dagen i vuggestuen, det har ikke bredt sig. Kan det godt være kontakteksem? Et af børnene havde fødselsdag i går, og de fik forskellige bær om formiddagen, så tænker på om hun kan have fået kontakteksem af bærene?

Det andet er nogle underlige knopper. Faktisk kom de i starten af ugen sidste uge på Kreta! Vi var lige ved at være bange for hun var ved at få skoldkopper. Der kom lidt flere over nogle dage. Et par på benene, og så lidt på armene, men det blev ikke til mere, så vi gik ud fra det nok bare var et dyr der havde bidt hende om natten.

Så begyndte de at gå væk igen, men nu er der så 2 på den ene arm og én på den anden samt én på låret der nærmest er "kommet tilbage" og er hævet op. Altså hvis man kører en finger hen over det, kan man mærke den, så det er sådan nogle knopper.

Beklager billedernes kvalitet, håber i kan se det nogenlunde!
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2012

Team Putte

Frøken J. skriver:

Ja, der er to ting.

Det ene er noget udslæt hun har ved siden af munden. Det kom i går i løbet af dagen i vuggestuen, det har ikke bredt sig. Kan det godt være kontakteksem? Et af børnene havde fødselsdag i går, og de fik forskellige bær om formiddagen, så tænker på om hun kan have fået kontakteksem af bærene?

Det andet er nogle underlige knopper. Faktisk kom de i starten af ugen sidste uge på Kreta! Vi var lige ved at være bange for hun var ved at få skoldkopper. Der kom lidt flere over nogle dage. Et par på benene, og så lidt på armene, men det blev ikke til mere, så vi gik ud fra det nok bare var et dyr der havde bidt hende om natten.

Så begyndte de at gå væk igen, men nu er der så 2 på den ene arm og én på den anden samt én på låret der nærmest er "kommet tilbage" og er hævet op. Altså hvis man kører en finger hen over det, kan man mærke den, så det er sådan nogle knopper.

Jeg tænker oz kontakteksem om munden.. Og måske lopper eller væglus der har bidt?

Anmeld

25. oktober 2012

mth1987

Som nævnt tror jeg også det er efter bær eller andet. Min datter ser sådan ud rundt om hele munden når hun spiser div dressinger og knopperne har hun også haft ón and off de plejer at gå væk dog tror jeg min datters er noget varme knop

Anmeld

25. oktober 2012

Frøken J.

Team Putte skriver:

Jeg tænker oz kontakteksem om munden.. Og måske lopper eller væglus der har bidt?

Men hvis det er sådan nogen der har bidt, så forstår jeg det ikke. For det er jo de knopper hun fik på kreta, som er hævet op igen i dag. Går ikke ud fra at sådan nogle fætre vælger at bide lige nøjagtig med 100% sikkerhed oven i de gamler knopper, eller? Ih altså, hvis bare man altid kunne finde et facit nemt

Anmeld

25. oktober 2012

Frøken J.

mth1987 skriver:

Som nævnt tror jeg også det er efter bær eller andet. Min datter ser sådan ud rundt om hele munden når hun spiser div dressinger og knopperne har hun også haft ón and off de plejer at gå væk dog tror jeg min datters er noget varme knop

Hun var heller ikke blevet tørret helt ordentlig om munden lige præcis der hvor eksemet er, da jeg hentede hende, så det er nok bare det. Først var jeg bange for det var børnesår eller noget, men det er dte vist bestemt ikke

Anmeld

25. oktober 2012

HeidiØ

Frøken J. skriver:

Ja, der er to ting.

Hmm, de der knopper ligner nogle jeg fandt rundt omkring på William for 1 måneds tid siden - jeg tog ham til læge.. de ku ik svare på det. Og når han ik var generet af det.. ja, så.. og de gik osse i sig selv igen!

Anmeld

25. oktober 2012

MissMona

Spædbørn/småbørn kan godt få nogle knopper der ligner lidt dem på armen, i forbindelse med tandfrembrud. Det var min første tanke da jeg så det, men ved ikke om det er det. Men måske det matcher en tand der er ved at bryde frem/lige har brudt frem?

Mvh MissMona

Anmeld

25. oktober 2012

Frøken J.

HeidiØ skriver:

Hmm, de der knopper ligner nogle jeg fandt rundt omkring på William for 1 måneds tid siden - jeg tog ham til læge.. de ku ik svare på det. Og når han ik var generet af det.. ja, så.. og de gik osse i sig selv igen!

Ej, jeg hader de der ingen-forklaring forklaringer som læger kommer med!!

Anmeld

25. oktober 2012

Frøken J.

MissMona skriver:

Spædbørn/småbørn kan godt få nogle knopper der ligner lidt dem på armen, i forbindelse med tandfrembrud. Det var min første tanke da jeg så det, men ved ikke om det er det. Men måske det matcher en tand der er ved at bryde frem/lige har brudt frem?

Mvh MissMona

Hmm, det kan godt ske.. Jeg ved ikke, jeg har ikke bemærket flere tænder på vej, og hun virker gladere end normalt, men det kan da godt ske det er en af de mere harmløse tænder på vej

Anmeld

25. oktober 2012

Jemion

Udslættet ved munden kan jeg ikke lige give noget bud på, men knopperne på armen ligner dem Noah havde og de gik i sig selv, tog ham ikke til læge da han ikke virket generet af dem 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.