At få bil som studernede?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2012

come2

Chel1992 skriver:

Uhh og hvad er det for en bil ?

har sendt en pb

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2012

mortilnoahogmelina

Altså jeg havde bil da jeg var studerende og alene .. havde ingen børn der.

Jeg tænker i skal kigge på små biler som Fiat punto . Toyota aygo . Jamen biler hvor vægt afgift ikke er mere end max 1000 kr om året . Kan fås meget billigere endda helt ned til 300 kr årligt .
Forsikring kommer an på bil str motor str og jeres alder .

Jeg tror det er realistisk hvis man køber småt når man nu er studerende ..

Anmeld

24. oktober 2012

mpr

Mortil2tiloktober skriver:

Altså jeg havde bil da jeg var studerende og alene .. havde ingen børn der.

Jeg tænker i skal kigge på små biler som Fiat punto . Toyota aygo . Jamen biler hvor vægt afgift ikke er mere end max 1000 kr om året . Kan fås meget billigere endda helt ned til 300 kr årligt .
Forsikring kommer an på bil str motor str og jeres alder .

Jeg tror det er realistisk hvis man køber småt når man nu er studerende ..

Tak det vil vi lige tage til os

Anmeld

24. oktober 2012

Pige2009

Chel1992 skriver:

Ved ikke hvor meget det her har med børn at gøre men nu spørger jeg lige jer der har bil og vil gerne høre hvis der er nogle srende der har det ^^

Ja vi står i den dejlige og heldige situation at vi pludselig har fundet nogle penge så jeg kan tage kørekort til februar ! Og så har vi snakket lidt frem og tilbage og da jeg får min børneopsparing i september så har vi snakket om vi så måske skulle have en lille bil, det ville også give os bedre muligheder når vi skal finde et nyt sted at bo når vi engang lykkes at blive gravide :3

men er det realistisk at 2 srende kan have en bil? Vi skal have en med min. 5 pladser da vi skal kunne have kærestens pige og vi jo selv håber på at få på et tidspunkt. Hun bor dog ikke hos os så vi får ikke ekstra penge Og så skal der være plads til at vi kan have katten med os

Og er der nogen der har styr på alt det der med afgifterne? Jeg kan slet ikke regne mig frem til hvad forsikringer og vægt/grøn afgift vil kunne komme op og koste o_O

Gode råd? ^^

Min eks. og jeg har altid haft bil som srende så jo det er realistisk

Anmeld

24. oktober 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Chel1992 skriver:

Ved ikke hvor meget det her har med børn at gøre men nu spørger jeg lige jer der har bil og vil gerne høre hvis der er nogle studerende der har det ^^

Ja vi står i den dejlige og heldige situation at vi pludselig har fundet nogle penge så jeg kan tage kørekort til februar ! Og så har vi snakket lidt frem og tilbage og da jeg får min børneopsparing i september så har vi snakket om vi så måske skulle have en lille bil, det ville også give os bedre muligheder når vi skal finde et nyt sted at bo når vi engang lykkes at blive gravide :3

men er det realistisk at 2 studerende kan have en bil? Vi skal have en med min. 5 pladser da vi skal kunne have kærestens pige og vi jo selv håber på at få på et tidspunkt. Hun bor dog ikke hos os så vi får ikke ekstra penge Og så skal der være plads til at vi kan have katten med os

Og er der nogen der har styr på alt det der med afgifterne? Jeg kan slet ikke regne mig frem til hvad forsikringer og vægt/grøn afgift vil kunne komme op og koste o_O

Gode råd? ^^

Tjek ALT i forsikring inden i anskaffer jer en bil.
Der er virkelig forskel på hva forsikringerne tager..
Jeg er reg. Elite billist, så jeg giver 4000 kr året med kasko for min Chevrolet Aveo 1,2
-Tjek om nogle forsikringsselvskaber gør forsikring billigere ved at tage kurset : Respekt for fart

I skal regne ud hvor meget benz i regner med at bruge pr mdr. Det er vildt dyrt.
Men stadig sammenlagt billigere end hvis det ska gøres op med en busbillet.

I vægt afgift giver jeg 540 kr, halv årligt..

Der er mange ting der skal overvejes. Jeg har til tider fortrudt jeg har købt bil, men omvendt har jeg også så fri lejlighed at jeg kan søge arb over alt, og lyn hurtigt kan gøre noget spontant. Men igen- bil er et luksus !

Anmeld

24. oktober 2012

baby012

Chel1992 skriver:

afhænger det ikke af flere ting?

Og i de fleste biler er der vel 5 pladser i med mindre de køre på guleplader?

I skal jo ikke kun tænke på pladser i bilen  

vi skal til og af med vores Toyota Carina, Som vi må sælge til underpris for at komme hurtigt af smed den, bagage rummet er ikke stort nok til to børn .. 

Tror ikke i kan klare jer med mindre end dn lift back med to børn  

Anmeld

24. oktober 2012

baby012

Lahn11 skriver:

I skal jo ikke kun tænke på pladser i bilen  

vi skal til og af med vores Toyota Carina, Som vi må sælge til underpris for at komme hurtigt af smed den, bagage rummet er ikke stort nok til to børn .. 

Tror ikke i kan klare jer med mindre end dn lift back med to børn  

Hov, kan se kærestens datter er lidt oppe i årene , så skal i jo ikke tænke på klapvogn og barnevogn til hende, og sådan en bette en som f.eks vores Toyota kan man fint have et spædbarn og en ældre i

så skulle fedt jo egentlig godt kunne lade sig gøre  

Anmeld

24. oktober 2012

LilleSmølf

Overvej om I kan klare jer med noget mindre, der ikke sluger så meget benzin.

Har som studerende (minus kæreste og børn) haft en lille bil og det kunne sagtens køre rundt. Endte dog med at opgive den til sidst fordi jeg selv med de møgdyre busser og tog sparer næsten 1000 kr om måneden ved ikke at have den, og det er kun benzinen.
Faktisk synes jeg ikke engang forsikringerne kan måle sig op til dén, selvom der selvfølgeligt også går en del på den udgift.

Men som én allerede har forslået - tjek grundigt igennem med priser på forsikring, etc. og prøv at lave et realistisk budget over, hvor meget i ville bruge på benzin om måneden.
Hvis I kan få det til at køre rundt then go for it (:

Anmeld

24. oktober 2012

baby012

Vi bruger omkring 1200 om måneden på ar have vores  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.