Chel1992 skriver:
Ved ikke hvor meget det her har med børn at gøre men nu spørger jeg lige jer der har bil og vil gerne høre hvis der er nogle studerende der har det ^^
Ja vi står i den dejlige og heldige situation at vi pludselig har fundet nogle penge så jeg kan tage kørekort til februar ! Og så har vi snakket lidt frem og tilbage og da jeg får min børneopsparing i september så har vi snakket om vi så måske skulle have en lille bil, det ville også give os bedre muligheder når vi skal finde et nyt sted at bo når vi engang lykkes at blive gravide :3
men er det realistisk at 2 studerende kan have en bil? Vi skal have en med min. 5 pladser da vi skal kunne have kærestens pige og vi jo selv håber på at få på et tidspunkt. Hun bor dog ikke hos os så vi får ikke ekstra penge
Og så skal der være plads til at vi kan have katten med os 
Og er der nogen der har styr på alt det der med afgifterne? Jeg kan slet ikke regne mig frem til hvad forsikringer og vægt/grøn afgift vil kunne komme op og koste o_O
Gode råd? ^^
Tjek ALT i forsikring inden i anskaffer jer en bil.
Der er virkelig forskel på hva forsikringerne tager..
Jeg er reg. Elite billist, så jeg giver 4000 kr året med kasko for min Chevrolet Aveo 1,2
-Tjek om nogle forsikringsselvskaber gør forsikring billigere ved at tage kurset : Respekt for fart
I skal regne ud hvor meget benz i regner med at bruge pr mdr. Det er vildt dyrt.
Men stadig sammenlagt billigere end hvis det ska gøres op med en busbillet.
I vægt afgift giver jeg 540 kr, halv årligt..
Der er mange ting der skal overvejes. Jeg har til tider fortrudt jeg har købt bil, men omvendt har jeg også så fri lejlighed at jeg kan søge arb over alt, og lyn hurtigt kan gøre noget spontant. Men igen- bil er et luksus !
Anmeld