At få bil som studernede?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

750 visninger
18 svar
0 synes godt om
24. oktober 2012

mpr

Ved ikke hvor meget det her har med børn at gøre men nu spørger jeg lige jer der har bil og vil gerne høre hvis der er nogle studerende der har det ^^

Ja vi står i den dejlige og heldige situation at vi pludselig har fundet nogle penge så jeg kan tage kørekort til februar ! Og så har vi snakket lidt frem og tilbage og da jeg får min børneopsparing i september så har vi snakket om vi så måske skulle have en lille bil, det ville også give os bedre muligheder når vi skal finde et nyt sted at bo når vi engang lykkes at blive gravide :3

men er det realistisk at 2 studerende kan have en bil? Vi skal have en med min. 5 pladser da vi skal kunne have kærestens pige og vi jo selv håber på at få på et tidspunkt. Hun bor dog ikke hos os så vi får ikke ekstra penge Og så skal der være plads til at vi kan have katten med os

Og er der nogen der har styr på alt det der med afgifterne? Jeg kan slet ikke regne mig frem til hvad forsikringer og vægt/grøn afgift vil kunne komme op og koste o_O

Gode råd? ^^

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2012

Julemusen

Hej :-)
Her er både manden og jeg studerende og vi har bil. Købte for 2 år siden en Citroën berlingo for små 30000 :-) den er vi super glade for, da der kan stå en barnevogn bag i uden at skulle klappes sammen.
I forhold til udgifter kommer det an på bilen jo. Vi giver 4800 i grøn ejerafgift og 7500 for forsikring i løbet af et år.
Derudover er der vedligeholdelse af bilen som i år kostede 4000 kr da der skulle nye dæk på og nogle små reparationer.
Så kommer an på hvor dyrt i bor om det er råd til bil :-)
vi kan klare det og er så glad for vores berlingo

Anmeld

24. oktober 2012

A.n.onym.

Hvilken bil havde i snakket om at købe?

Anmeld

24. oktober 2012

mpr

Kitty-Katten skriver:

Hej :-)
Her er både manden og jeg studerende og vi har bil. Købte for 2 år siden en Citroën berlingo for små 30000 :-) den er vi super glade for, da der kan stå en barnevogn bag i uden at skulle klappes sammen.
I forhold til udgifter kommer det an på bilen jo. Vi giver 4800 i grøn ejerafgift og 7500 for forsikring i løbet af et år.
Derudover er der vedligeholdelse af bilen som i år kostede 4000 kr da der skulle nye dæk på og nogle små reparationer.
Så kommer an på hvor dyrt i bor om det er råd til bil :-)
vi kan klare det og er så glad for vores berlingo

Ja det er jo lidt men det er jo om året så mon ikke der skulle kunne findes penge til det

Lige nu og her har vi nok for mange udgifter om måneden og en lidt for dyr husleje så dem skal vi lige have omprioteret men ellers lyder det ikke forfærdelig dyrt  

Og ja det er jo en stor bil og vi regner dog med en der er knapt så stor så falder prisen jo også på afgifterne

Anmeld

24. oktober 2012

baby012

Jeg tror ikke det er realistisk, 

vi har bil, men vi har to børn snart, og det kan kun lade sig gøre med forsikringer osv. Pga de ekstra børnepenge, med et barn hver anden weekend, en lejlighed(eller hus) med plads til to børn og en kat, så tror jeg bestemt ikke at det er realistisk .. 

Anmeld

24. oktober 2012

come2

Chel1992 skriver:

Ved ikke hvor meget det her har med børn at gøre men nu spørger jeg lige jer der har bil og vil gerne høre hvis der er nogle studerende der har det ^^

Ja vi står i den dejlige og heldige situation at vi pludselig har fundet nogle penge så jeg kan tage kørekort til februar ! Og så har vi snakket lidt frem og tilbage og da jeg får min børneopsparing i september så har vi snakket om vi så måske skulle have en lille bil, det ville også give os bedre muligheder når vi skal finde et nyt sted at bo når vi engang lykkes at blive gravide :3

men er det realistisk at 2 studerende kan have en bil? Vi skal have en med min. 5 pladser da vi skal kunne have kærestens pige og vi jo selv håber på at få på et tidspunkt. Hun bor dog ikke hos os så vi får ikke ekstra penge Og så skal der være plads til at vi kan have katten med os

Og er der nogen der har styr på alt det der med afgifterne? Jeg kan slet ikke regne mig frem til hvad forsikringer og vægt/grøn afgift vil kunne komme op og koste o_O

Gode råd? ^^

Benzin 1000

Forsikring 500

vægtafgift 150

vedligehold 500

Det er mit bil budget.

ialt 2150,-

Anmeld

24. oktober 2012

come2

come2 skriver:

Benzin 1000

Forsikring 500

vægtafgift 150

vedligehold 500

Det er mit bil budget.

ialt 2150,-

om måneden naturligvis

Anmeld

24. oktober 2012

mpr

MommyK skriver:

Hvilken bil havde i snakket om at købe?

Vi har ikke snakket om en bestemt da vi kommer til at købe den brugt så det afhænger af hvad der lige er men en familie bil ikke de helt store men sådan en god mellem størrelse, og så selvfølgelig ikke noget skrammel selvom den ikke kommer til at være så dyr

Anmeld

24. oktober 2012

mpr

come2 skriver:

om måneden naturligvis

Uhh og hvad er det for en bil ?

Anmeld

24. oktober 2012

mpr

Lahn11 skriver:

Jeg tror ikke det er realistisk, 

vi har bil, men vi har to børn snart, og det kan kun lade sig gøre med forsikringer osv. Pga de ekstra børnepenge, med et barn hver anden weekend, en lejlighed(eller hus) med plads til to børn og en kat, så tror jeg bestemt ikke at det er realistisk .. 

afhænger det ikke af flere ting?

Og i de fleste biler er der vel 5 pladser i med mindre de køre på guleplader?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.