Har i ca 8 mdr arbejdet for lidt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Skal jeg acceptere hans forslag?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.266 visninger
13 svar
0 synes godt om
24. oktober 2012

Anonym trådstarter

Hej

Min chef regnede ved et tilfælde mine timer efter idag i forbindelse af at han vil ansætte en mere, og det viser sig at jeg har arbejdet 36 timer om ugen i stedet for 37 timer om ugen i ca 8 mdr, altså ca 32 timer for lidt i alt.

Det er en simpel regnefejl som han/vi har lavet dengang.

Jeg har lige fået udbetalt overarbejdstimer, og har stadig lidt til gode. Han foreslår at vi sløjfer de overtimer jeg har tilgode, også starter på en frisk - hvor jeg så også begynder at arbejde 37 timer om ugen.

Hvis jeg siger ja til at sløjfe de overtimer jeg har tilgode (værdi på 1000-1500 kr) er det jo egentlig en god deal for mig, idet at de ca 32 timer jeg har arbejdet for lidt har en ca værdi på 4500 kr også vil jeg jo holde mig gode venner med ham 

Men hvad vile du gøre?

Er det ikke hans ansvar?

Er han i sin gode ret til at spørge om at regulere det på den måde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2012

L&V

Jeg ville acceptere da det i sidste ende er dit eget ansvar og ellers kan end med og sku arbejde det af og/eller tilbagebetale de udbetalte penge

Anmeld

24. oktober 2012

RiUL

jeg ville ringe til min fagforening om tale med dem om det, da de ved om der er nogle regler osv.. De kan give dig et konkret svar.

Anmeld

24. oktober 2012

SaNiNa

RiUL skriver:

jeg ville ringe til min fagforening om tale med dem om det, da de ved om der er nogle regler osv.. De kan give dig et konkret svar.

Det var netop også min tanke

Anmeld

24. oktober 2012

VØS

Anonym skriver:

Hej

Min chef regnede ved et tilfælde mine timer efter idag i forbindelse af at han vil ansætte en mere, og det viser sig at jeg har arbejdet 36 timer om ugen i stedet for 37 timer om ugen i ca 8 mdr, altså ca 32 timer for lidt i alt.

Jeg har lige fået udbetalt overarbejdstimer, og har stadig lidt til gode. Han foreslår at vi sløjfer de overtimer jeg har tilgode, også starter på en frisk - hvor jeg så også begynder at arbejde 37 timer om ugen.

Hvis jeg siger ja til at sløjfe de overtimer jeg har tilgode (værdi på 1000-1500 kr) er det jo egentlig en god deal for mig, idet at de ca 32 timer jeg har arbejdet for lidt har en ca værdi på 4500 kr også vil jeg jo holde mig gode venner med ham 

Men hvad vile du gøre?

Er det ikke hans ansvar?

Jeg ville tage kontakt til fagforeningen, det kan jo også risikere at have indflydelse på dagpengesatsen, hvis du skulle gå hen og være rigtig uheldig.

Anmeld

24. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Stod faktisk i samme situation for et par år siden, hvor min arbejdsplads havde lavet en lille regnefejl på 33 timer. De ville så tager de timer fra et andet sted, så det betød at jeg ville få udbetalt en uges løn, på min næste lønseddel. Jeg snakkede med min fagforening, de sagde at fordi arbejdspladsen havde lavet fejlen, måtte de bare betale!! Vh stine

Anmeld

24. oktober 2012

Stjerneskud

Jeg mener heller ikke du skal stå til ansvar for chefens fejl. Men det er nok en god ide at have fagforeningen i ryggen.

Anmeld

25. oktober 2012

Anonym trådstarter

RiUL skriver:

Har de noget at skulle have sagt selvom jeg ikke er ansat under en overenskomst?

Anmeld

25. oktober 2012

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Stod faktisk i samme situation for et par år siden, hvor min arbejdsplads havde lavet en lille regnefejl på 33 timer. De ville så tager de timer fra et andet sted, så det betød at jeg ville få udbetalt en uges løn, på min næste lønseddel. Jeg snakkede med min fagforening, de sagde at fordi arbejdspladsen havde lavet fejlen, måtte de bare betale!! Vh stine

Okay, jeg må nok hellere ringe til dem 

Men blev de ikke irriteret på dig?

Min chef vil jo nok holde lidt på at "vi begge" regnede på det.

Anmeld

25. oktober 2012

MissMona

Anonym skriver:

Hej

Men hvad vile du gøre?

Er det ikke hans ansvar?

Jeg mener at det er dit eget ansvar at holde øje med om du arbejder de timer du er ansat til! Men jeg har faktisk også hørt det modsatte skulle være tilfældet. Altså at ansvaret hviler på arbejdsgiveren. Rapporterer du ikke dine timer ind i slutningen af måneden eller hvordan regner du ellers din flextid ud? Jeg synes du skal acceptere din chefs forslag. Jeg synes det lyder rimeligt!

Mvh MissMona

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.