Sukkerfri saftevand ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2012

charlotteq

DKTiha skriver:

Ja jeg har tænkt over det længe . Men . Må jeg drikke sukkerfri saftevand? Eller går det os under ordet light ? Jeg køber altid det billige saftevand fra rema1000 eller fakta. Men de alle sammen sukkerfrie så nu ville jeg altså lige høre. . Er gravid 7+6 idag

Jeg drak light sodavand (mest pepsi max) da jeg var gravid, men han har ikke "taget sade" eller hvad man skal sige. Drak nok sodavand hver dag...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2012

FrkZier

DKTiha skriver:

Ja jeg har tænkt over det længe . Men . Må jeg drikke sukkerfri saftevand? Eller går det os under ordet light ? Jeg køber altid det billige saftevand fra rema1000 eller fakta. Men de alle sammen sukkerfrie så nu ville jeg altså lige høre. . Er gravid 7+6 idag

efter jeg er blevet gravid holder jeg mig fra alle light/sukkerfrie produkter da det er usundt for barnet (og for mig)

Anmeld

24. oktober 2012

Miss BananaHammock

Som andre har skrevet så er det samme slags kunstige sødestoffer der findes i light sodavand og light saftevand. Om det er godt eller skidt er der stor stor diskussion om og efter min mening så er det endnu ikke bevist hverken for eller imod endnu. Der er lavet mange undersøgelser men hvis man dykker ned i undersøgelserne så er der både for og imod. Tror man skal danne sin egen mening ud fra den info man finder.

Jeg er selv gået over på alm. efter jeg er blevet gravid - men det er ligeså meget tanken om at jeg ikke forstår kemien så godt som jeg forstå alm. sukker - altså jeg ved hvad det er jeg propper i munden når jeg indtager alm. sukker og ved hvad det gør ved min krop - sådan har jeg det ikke med kunsige sødestoffer.

Per Brændgård lagde idag denne ind på sin facebook: http://jyllands-posten.dk/ditliv/article4645507.ec e

Men bare fordi han har en kandidat i human ernæring er det stadig hans mening og side af sagen ud fra hvad han har læst.

Drik med måde!

Anmeld

24. oktober 2012

Benjamins'mor

Jeg drak altså bare alm saftevand og sodavand under min graviditet, jeg fødte ikke for tidligt.

Anmeld

24. oktober 2012

SussieThyssen

DKTiha skriver:

Det du skal gøre er at læse på tingene og undersøge om det er tilsat kunstigt sødemiddel.
Men hvis det er direkte sukkerfrit, altså det man kan købe til diabetikere, som vitterligt ikke er tilsat nogen form for sukker eller sødemidler, så må du gerne drikke små mængder af det.
Men man skal huske at al frugt indeholder sukker, så hvis man har graviditetssukkersyge, må man ikke spise for meget frugt heller.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.