Sukkerfri saftevand ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.416 visninger
14 svar
0 synes godt om
24. oktober 2012

DKTiha

Ja jeg har tænkt over det længe . Men . Må jeg drikke sukkerfri saftevand? Eller går det os under ordet light ? Jeg køber altid det billige saftevand fra rema1000 eller fakta. Men de alle sammen sukkerfrie så nu ville jeg altså lige høre. . Er gravid 7+6 idag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2012

Mussen2

Er ikke sikker på hvad du mener, men det er primært stoffet aspartam du skal undgå. Det er et sødestof

Anmeld

24. oktober 2012

Miss Church

DKTiha skriver:

Ja jeg har tænkt over det længe . Men . Må jeg drikke sukkerfri saftevand? Eller går det os under ordet light ? Jeg køber altid det billige saftevand fra rema1000 eller fakta. Men de alle sammen sukkerfrie så nu ville jeg altså lige høre. . Er gravid 7+6 idag

Jeg har læst et eller andet sted, at man skal holde sig fra light produkter, når man er gravid, men kan ikke lige huske begrundelsen for det 

Anmeld

24. oktober 2012

serinasmor

Det skulle i følge ekspertene være lige meget, om det er light sodavand eller saftevand, du drikker. Begge dele øger risikoen for for tidlig fødsel.

De anbefaler i stedet at gravide drikker sodavand eller saftevand, der er sødet med almindeligt sukker. Såfremt den slags findes nødvendigt. Det anbefales jo nok generelt at drikke vand fremfor flydende kalorier

http://ing.dk/artikel/110446-light-sodavand-faar-gravide-til-at-foede-for-tidligt

Anmeld

24. oktober 2012

th

DKTiha skriver:

altså jeg drak light solbærsaft fra rema1000 under hele min sidste graviditet og har en dejlig dreng nu. så tror ikke der sker noget ved det. dog har jeg denne gang købt ribena solbærsaft alm. men det er meget forskelligt.

Anmeld

24. oktober 2012

th

Miss Church skriver:

Jeg har læst et eller andet sted, at man skal holde sig fra light produkter, når man er gravid, men kan ikke lige huske begrundelsen for det 

det er fordi at hvis man drikker/spiser meget af det hver dag, kan man få små børn og føde tidligere.

Anmeld

24. oktober 2012

DKTiha

Mussen2 skriver:

Er ikke sikker på hvad du mener, men det er primært stoffet aspartam du skal undgå. Det er et sødestof

Jamen det jeg mener er at jeg køber billigt saftevand 8,50 i rema osv. Og på dem står der at de er sukkerfrie . Men der står ikke at det evt sku være light saftevand. Så ville derfor hører om man kan betegne saftevandet som værende light fordi der står sukkerfri ??

Anmeld

24. oktober 2012

Miss Church

th skriver:

det er fordi at hvis man drikker/spiser meget af det hver dag, kan man få små børn og føde tidligere.

Anmeld

24. oktober 2012

th

DKTiha skriver:

Jamen det jeg mener er at jeg køber billigt saftevand 8,50 i rema osv. Og på dem står der at de er sukkerfrie . Men der står ikke at det evt sku være light saftevand. Så ville derfor hører om man kan betegne saftevandet som værende light fordi der står sukkerfri ??

du kan læse bag på flasken om den er sødet med sødestof.

Anmeld

24. oktober 2012

tarkoflen

DKTiha skriver:

Sukkerfri og light er det samme. De er sødet med kunstige sødemidler. Og det er dem man bør holde sig fra

Det er jo forskelligt om man ønsker at gå op i det, men det skulle vist nok være mest vigtigt mens fosteret udvikler sig, og det er jo i første trimester...

Jeg holder mig fra det, men det har jeg altid gjort jeg kan ikke fordrage det og så må jeg indrømme, at at jeg ikke tror det er sundere.. Hvis man eksempelvis ser på light land nr. 1 USA, så er de jo ikke ligefrem tynde

Men altså nogle ryger, nogle bruger parfume, nogle farver hår og hvad har vi, det er jo op til en selv, hvad man synes fungerer og så længe man er fornuftig og spiser sundt og varieret, så tror jeg ikke det skader at tage et glas light hist og her

Jeg er nok til den lidt hys side, men jeg har da også mine laster, og man skal gøre hvad der føles rigtig for en del og måske kigge lidt på hvad sundhedsstyrrelsen anbefaler, så skal det nok gå det hele

Og selvfølgelig tillykke med den lille spire i maven

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.