Fårk fårk.... jeg ked !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2012

Tip!

Anonym skriver:

Det er også det vi gerne vil, men så længe han ikke vil have det, ja, så kan vi ikke

Eller kan vi?

Min datter vil så gerne at hendes far adopterer hende.

Lige nu har vi søgt navneændring, så hun får vores navn og det er KUN derfor vi hører fra ham og han har givet lyd fra sig, for at nægte det.

Ligesom får 1½ år siden da vi søgte pas. Men det fik vi igennem politiet.

Men han gør ALT For at chikanere MIG og ramme MIG. Ikke engang spørge til hende eller noget...

Med den baggrund i har, burde det ikke været noget problem..

Der er ny forældre ansvars lov...

Det er sjovt, at det kun er når du er aktiv i sagen, at så søger han et eller andet.. (pas- nægter, navneændring, søger samvær)

Der er jo kontinuerlige ting i det her...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Det er også det vi gerne vil, men så længe han ikke vil have det, ja, så kan vi ikke

Eller kan vi?

Min datter vil så gerne at hendes far adopterer hende.

Lige nu har vi søgt navneændring, så hun får vores navn og det er KUN derfor vi hører fra ham og han har givet lyd fra sig, for at nægte det.

Ligesom får 1½ år siden da vi søgte pas. Men det fik vi igennem politiet.

Men han gør ALT For at chikanere MIG og ramme MIG. Ikke engang spørge til hende eller noget...

Du kan leverer ham i kbh lufthavn, der står en rumfærge den sender sindsyge psykisk voldelige eks mænd der IKKE ved hvad dvs at være far ud i rummet om 2 uger og de kommer aldrig hjem igen - se DET ville jeg rigtig gerne skrive til dig for hold nu kæft hvor jeg føler med dig, virkelig, står i noget nær det præcis samme så får helt ondt i maven på dine vegne....

jeg ville kontakte mødrehjælpen og spørge vedr. nægtelse af samvær indtil det er fastsat - men jeg er også better safe than sorry og gør alt hvad jeg kan efter bogen og min erfaring siger mig der er rigtig god hjælp og støtte at hente hos mødrehjælpen.

Jeg ville hvis jeg var dig også kontakte en børnesagkyndig for at få noget afklaring - for mig er det værste al den usikkerhed omkring man ikke ved hvordan tingene i SF forholde sig osv...

jeg vil rigtig gerne give dig noget detaljer om hvad jeg selv har oplevet og snakke med dig og så vidt muligt støtte dig da jeg ved hvor opslidende det er det du skal nu, men vil ikke skrive for mange ting i denne tråd da jeg ikke er anonym..

Jeg er ret sikker på at SF vil høre din datter i hvad hun mener for det er hun stor nok til nu - og det vil der jo så også komme med i betragtningen..

Anmeld

24. oktober 2012

baby012

Anonym skriver:

Kan jeg bare godt NÆGTE samvær?

Er jeg så ikke usamarbejdsvillig og den der chikanerer samværet??

Ja du kan sagtens nægte samvær, om han får det alligevdet er så op til dem, men hvis du mener at det er bedst for din datter at der ikke er samvær, så synes jeg da du skal nægte uanset om du så virker usamarbejdsviliig,., 

det er du vel heller ikke (forståreligt nok) ??

men hvis jeg var dig ville jeg starte med at søge den fulde forældremyndighed.. 

mht. adoption, så jo, så er det ikke muligt medmindre han skriver frivilligt under, men han skal skal have en meget god grund til ikke at underskrive hvis i tager den i retten .. 

Anmeld

24. oktober 2012

Snartmortil3

Åh jeg står også i en situation med en fuldstændig udkogt x, der kun gør ting for at ramme mig, eller hvis det i sidste ende gavner ham selv. Han drikker dog ikke, ryger bare hash i stedet. Jeg har fra start af sagt at jeg ikke ønskede at møde min x overhoved, fordi jeg var bange (voldelig fortid)! Så når vi har været i statsforvaltningen og retten har vi været i hver vores lokaler.

Udover det, så synes jeg på ingen måde du er er usamarbejdsvillig! DU HAR JO PRØVET. I 7 ÅR???? Han kan jo ikke blive ved med at få chancer fordi at du er bange for ikke at være samarbejdsvillig - fortæl i statsforvaltningen at du ikke mener at din datter får en pind ud af at se ham!! Det har hun selv sagt jo? Du skal komme med forslag som DU mener er det bedste for din datter! Og det er at de ikke ses! Helt ærligt, han vil jo kun se hende, fordi han ved du bliver frustreret!!

Fra nu af gemmer du alt hvad du får fra ham. Sig at alt kontakt skal være på sms eller mail! Så har du ALT på skrift, og hvis i laver aftaler - alt er på skrift.. Meget vigtigt - måske også om nogle år, når han søger igen.

Søg fuld forældermyndighed - så er der nogle ting i slipper for at diskutere omkring. Selvom han stadig har ret til at søge om samvær. Dog skal i, i retten og få afklaret den, hvis han ikke opgiver den frivilligt. Nogle gange kan retten samtidig tage stilling til samvær. Gjorde de i mit tilfælde.

Anmeld

24. oktober 2012

Snartmortil3

24. oktober 2012

wamse

Min historie omkring din eks ligner min, og kan snakke ud fra mine egne erfaringer.
- Du kan og skal selvfølgelig nægte ham samvær med jeres datter, når du mener det er til skade for jeres datter, og det kan du når, der ikke ligger en resolution fra amtet.

- Han får ikke bare samvær, der skal først indkaldes til møde, hvor begge jeres tanker fremlægges. Derefter indhenter de oplysninger omkring forhistorie/baggrund hos ham, hende og dig (ihvertfald i vores tilfælde)

- Min eks sidder på retspsykiatrisk afd, og han fik afslag på enhver form for samvær med vores datter.

- jeg har lige fået ændret min datters efternavn, og det gik igennem, men det tog så også 7 mdr for dem at afgøre.

Anmeld

24. oktober 2012

TaAsJu

Ååha hvor jeg føler med dig.. Kan kun sige jeg følger dig fuldt ud, jeg tror SF ligger stor vægt på hvad din datter vil.. Jeg har vært alle regler igennem da vi står lidt i det samme.. Her er det dog bio mor der ikke rigtig kan bestemme sig til om hun "har" tid til og se sin datter.. Vores den store har vært min siden hun var to år. Hun er 7 i dag.. Og nu har min mand givet sin xkone et valg enten så ser hun hende fast ellers ser hun hende ikke OVERHOVDET!! For som tøsene siger mor jeg forstår ikke hvis hun savner mig hvorfor vil hun så ikke se mig og tøsen har ret... Så lyt til din datter.. Og stå fast på det i Sf når/hvis i skal der ind... Og som en anden skriver gem alt hvad han skriver til dig.. Det gør vi!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.