Ikke inviteret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2012

B&J

An&Jo skriver:

lige nu føler jeg mig lettet over at jeg fik sagt min mening til dem, nok ikke på så pæn en måde, men det var hendes egen skyld.. så lige nu synes jeg at bolden ligger på deres side og det er op til dem hvordan og hvorledes..

om vi kan mødes og tale ud ved jeg ikke, for de forstår bare ikke rigtig tingene.. tror dog at de forstod lidt af det igår hvilket også var grunden til at min mor hurtigt fandt en undskyldning for at lægge på..
Ærligt så var jeg igår ret ligeglad med om de blev kede af det eller ej, for det var sq min dag de ødelagde, og jeg kunne aldrig drømme om at opføre mig som dem på deres fødselsdage eller mærkedage..

du har helt ret jeg forstår dig virkelig 100%

men ja bolden har du givet videre så håber i finder en løsning på et tidspunkt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2012

An&Jo

B&J skriver:

du har helt ret jeg forstår dig virkelig 100%

men ja bolden har du givet videre så håber i finder en løsning på et tidspunkt...

ja det håber jeg da også vi gør..

Det går jo også udover forholdet derhjemme, for han kan jo godt mærke på mig når det hele ikke lige går så godt, og jeg kan til tider være ret påvirket af det hele desværre..

Anmeld

24. oktober 2012

B&J

An&Jo skriver:

ja det håber jeg da også vi gør..

Det går jo også udover forholdet derhjemme, for han kan jo godt mærke på mig når det hele ikke lige går så godt, og jeg kan til tider være ret påvirket af det hele desværre..

nemlig også der for det ville være en god ide at tage det op igen som om de ikke lytter så meget jamen så har du jo sagt tingene...

for det er ski hårdt at gå med

Anmeld

24. oktober 2012

An&Jo

B&J skriver:

nemlig også der for det ville være en god ide at tage det op igen som om de ikke lytter så meget jamen så har du jo sagt tingene...

for det er ski hårdt at gå med

ja det er desværre ret tung bagage at gå rundt med..

Anmeld

24. oktober 2012

B&J

An&Jo skriver:

ja det er desværre ret tung bagage at gå rundt med..

jaaa det er rigtig rigtig hårdt

Anmeld

24. oktober 2012

Troldemommi

Trænger dine forældre ikke snart til et wake up call, eller en rusketur? så kan de måske indse hvordan de er som forældre, og de mangler de har....

syntes det lyder som om du er langt mere moden end din mor

og Forresten

TILLYKKE MED FØDSELSDAGEN

Monica

Anmeld

24. oktober 2012

An&Jo

Monica P skriver:

Trænger dine forældre ikke snart til et wake up call, eller en rusketur? så kan de måske indse hvordan de er som forældre, og de mangler de har....

syntes det lyder som om du er langt mere moden end din mor

og Forresten

TILLYKKE MED FØDSELSDAGEN

Monica

tjoo, men ved sq ikke lige hvordan de skal få det wake up call, for sidst fattede de ingenting af det..

det værste er jo så at de har forbedret sig overfor min søster, så jeg står ret alene om det den her gang, for hun synes jo at de har ændret sig og det synes jeg ikke, men hun får jo selvfølgelig også et opkald hver uge det gør jeg ikke.. igår var første gang jeg hørte fra dem efter jeg ringede til dem for 6-7 uger siden..

Anmeld

24. oktober 2012

MortilElias2010

An&Jo skriver:

Jeg fik en ret stor overraskelse igår da telefonen pludselig ringede, og der stod "hjem" for det betød at en af mine forældre valgte at ringe og sige tillykke til mig..

Jeg tager telefonen selvfølgelig, vi sidder og snakker, og så siger min mor at hun håbede jeg blev fejret af mand og børn, og jeg siger så at det jo først var på lørdag jeg skulle fejres..
Så siger hun ligeså pigefornæmet "hvorfor har vi ikke hørt noget om det?!"

Siger at de blev inviteret for over en måned siden til min søsters fødselsdag, og de dengang valgte at sige de ikke kom for de havde ikke råd til at køre op til os før til jul igen (hvor hun igen vælger min søster frem for mig) og det betragtede jeg som et afbud, for de sagde det flere gange, og de sagde direkte til mig at de ikke kom.

Hun starter så ud med at sige at de har ikke råd, men de da ikke gør forskel (SAY WHAT?! de bestiller ikke andet end at gøre forskel på mig og mine andre søskende) og de da var kommet op.. Det ender med at vi kommer op og diskutere, for jeg mener selv de er skyld i ikke at blive mindet om datoen når de har sagt nej en gang, og hvorfor skal jeg skuffes med at få flere nej'er fra deres side??
Min mor starter igen på det med penge, og begynder at snakke ærlighed, hvor jeg til sidst bliver ret sur og siger direkte til hende at så måtte de for fanden til at tage sig sammen og stoppe med at snakke om deres elendige økonomi hele tiden, hvis de bare holdte deres kæft, så var der ingen problemer.. jeg har ikke brug for at høre at de ikke har råd hvis de egentlig gerne vil komme.. Så må de fandme holde munden lukket og sige ja til indbydelsen, eller sige nej uden at nævne penge..

Ja det var vel i store træk samtalen, og det endte med at min mor fik ret travlt med at lægge på til sidst, og de blev ikke gen inviteret, om de dukker op ved jeg ikke, men helt ærligt så håber jeg bare de bliver væk nu, for hvis hun kan ødelægge den dag jeg rent faktisk har fødselsdag på over telefonen, så kan det sq også lykkedes hende at ødelægge det hele på lørdag..

Jeg brugte så resten af aftenen på at tænke og være trist, og det gik desværre udover de andre jo..

Jeg fik en rigtig fin gave af min kæreste, svigerforældre og børn, og idag føler jeg bare slet ikke jeg udviste nok begejstring og taknemmelighed for gaven..
Jeg er jo oprigtig virkelig glad for min gave fra dem (en Kenwood major titanium) og det er den bedste gave jeg har fået nogensinde..

Jeg hader at mine forældre til stadighed kan skabe så meget postyr i mit hovede at de kan få lov at ødelægge en dag jeg normalt ser frem til fordi det er MIN dag..

Nogen gange skal man vælge fra, for at vælge til! 

Jeg ved godt det er dine forældre, men hvis dette er udfaldet hver eneste gang I taler sammen så vælg dem fra og vælg din egen lille familie til. Som du skriver så bliver de påvirket af det derhjemme, hvilket er helt naturligt, men syntes virkelig ikke de skal have flere chancer. Det er jo hverken første og sikkert heller ikke sidste gang. Nyd dine svigerforældre og gør dem klart at du blev utrolig glad for din gave, og du gerne vil undskylde hvis det ikke forekom at være sådan men at du blev meget påvirket af samtalen med dine forældre! 

Det er bare ikke OK fra dine forældres side! Eller din mors side! Og det var godt du fik sagt fra - også selvom det måske ikke blev så konstruktivt som du ville ønske! Men kan sige dig at du har langt større tålmodighed end mig og jeg var flegnet for længe siden på en meget mindre konstruktiv måde med den indstilling din morl ægger for dagen! 

Og set bort fra det: 

STORT TILLYKKE MED DAGEN 

Anmeld

24. oktober 2012

An&Jo

MortilElias2010 skriver:

Nogen gange skal man vælge fra, for at vælge til! 

Jeg ved godt det er dine forældre, men hvis dette er udfaldet hver eneste gang I taler sammen så vælg dem fra og vælg din egen lille familie til. Som du skriver så bliver de påvirket af det derhjemme, hvilket er helt naturligt, men syntes virkelig ikke de skal have flere chancer. Det er jo hverken første og sikkert heller ikke sidste gang. Nyd dine svigerforældre og gør dem klart at du blev utrolig glad for din gave, og du gerne vil undskylde hvis det ikke forekom at være sådan men at du blev meget påvirket af samtalen med dine forældre! 

Det er bare ikke OK fra dine forældres side! Eller din mors side! Og det var godt du fik sagt fra - også selvom det måske ikke blev så konstruktivt som du ville ønske! Men kan sige dig at du har langt større tålmodighed end mig og jeg var flegnet for længe siden på en meget mindre konstruktiv måde med den indstilling din morl ægger for dagen! 

Og set bort fra det: 

STORT TILLYKKE MED DAGEN 

og egentlig burde mit valg være meget let, jeg har valgt dem fra før, og skal jeg være ærlig, så savnede jeg dem ikke, jeg nød at være fri for alt den drama de skabte konstant, forskellen er bare at dengang var det i ledtog med min søster som også skar dem væk, og denne gang er jeg ene om det..

Min søster har nemlig fået den forandring hun ønskede, de glemte bare mig i svinget (igen!) og derfor står jeg jo nu tilbage helt alene om det her..

Jeg vil klart fortælle mine svigerforældre at jeg blev meget glad for min gave og at jeg er ked af hvis de ikke oplevede det fra min side af for det var bestemt ikke min mening at virke utaknemmelig..

Det blev slet ikke konstruktivt, og ja når jeg normalt er en meget rolig person, så er det lidt svært at se at man faktisk godt kan blive sur og ked af det på en måde så man ikke altid kommunikerer så skide godt med alle de andre..

Der skal rigtig meget til før min tålmodighed løber op, men jeg kan godt mærke at den er ved at være ædt væk efterhånden..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.