Ikke inviteret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

824 visninger
18 svar
0 synes godt om
24. oktober 2012

An&Jo

Jeg fik en ret stor overraskelse igår da telefonen pludselig ringede, og der stod "hjem" for det betød at en af mine forældre valgte at ringe og sige tillykke til mig..

Jeg tager telefonen selvfølgelig, vi sidder og snakker, og så siger min mor at hun håbede jeg blev fejret af mand og børn, og jeg siger så at det jo først var på lørdag jeg skulle fejres..
Så siger hun ligeså pigefornæmet "hvorfor har vi ikke hørt noget om det?!"

Siger at de blev inviteret for over en måned siden til min søsters fødselsdag, og de dengang valgte at sige de ikke kom for de havde ikke råd til at køre op til os før til jul igen (hvor hun igen vælger min søster frem for mig) og det betragtede jeg som et afbud, for de sagde det flere gange, og de sagde direkte til mig at de ikke kom.

Hun starter så ud med at sige at de har ikke råd, men de da ikke gør forskel (SAY WHAT?! de bestiller ikke andet end at gøre forskel på mig og mine andre søskende) og de da var kommet op.. Det ender med at vi kommer op og diskutere, for jeg mener selv de er skyld i ikke at blive mindet om datoen når de har sagt nej en gang, og hvorfor skal jeg skuffes med at få flere nej'er fra deres side??
Min mor starter igen på det med penge, og begynder at snakke ærlighed, hvor jeg til sidst bliver ret sur og siger direkte til hende at så måtte de for fanden til at tage sig sammen og stoppe med at snakke om deres elendige økonomi hele tiden, hvis de bare holdte deres kæft, så var der ingen problemer.. jeg har ikke brug for at høre at de ikke har råd hvis de egentlig gerne vil komme.. Så må de fandme holde munden lukket og sige ja til indbydelsen, eller sige nej uden at nævne penge..

Ja det var vel i store træk samtalen, og det endte med at min mor fik ret travlt med at lægge på til sidst, og de blev ikke gen inviteret, om de dukker op ved jeg ikke, men helt ærligt så håber jeg bare de bliver væk nu, for hvis hun kan ødelægge den dag jeg rent faktisk har fødselsdag på over telefonen, så kan det sq også lykkedes hende at ødelægge det hele på lørdag..

Jeg brugte så resten af aftenen på at tænke og være trist, og det gik desværre udover de andre jo..

Jeg fik en rigtig fin gave af min kæreste, svigerforældre og børn, og idag føler jeg bare slet ikke jeg udviste nok begejstring og taknemmelighed for gaven..
Jeg er jo oprigtig virkelig glad for min gave fra dem (en Kenwood major titanium) og det er den bedste gave jeg har fået nogensinde..

Jeg hader at mine forældre til stadighed kan skabe så meget postyr i mit hovede at de kan få lov at ødelægge en dag jeg normalt ser frem til fordi det er MIN dag..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2012

Bshizzle

Først lige et stort Tillykke 

Og så vil jeg sige at jeg syntes du har lagt det godt ud til din Mor, og at hun ikke fortjener at opføre sig sådan sin du beskriver! 

Det er DIN dag.. Og helt ærligt.. Så kunne hun ha droppet gaven til dig og brugt pengene på transporten måske? 

Men tror du måske skal ligge hende lidt på "køl" og være kold overfor hende (nu hvor du har sagt din mening)  og lade hende kontakte dig næste gang. 

Jo ikke dig der ikke har vist interesse for at hun skal komme på din store dag! 

Anmeld

24. oktober 2012

MorDk

Først lige et STORT tillykke .... ♥ og så får du liiige en KÆMPE krammer . Jeg sys godt nok din mor er "barnlig" Hold nu op hvor var jeg blevet tosset... Sys ikke hun kan være det bekendt

Anmeld

24. oktober 2012

An&Jo

Bshizzle skriver:

Først lige et stort Tillykke 

Og så vil jeg sige at jeg syntes du har lagt det godt ud til din Mor, og at hun ikke fortjener at opføre sig sådan sin du beskriver! 

Det er DIN dag.. Og helt ærligt.. Så kunne hun ha droppet gaven til dig og brugt pengene på transporten måske? 

Men tror du måske skal ligge hende lidt på "køl" og være kold overfor hende (nu hvor du har sagt din mening)  og lade hende kontakte dig næste gang. 

Jo ikke dig der ikke har vist interesse for at hun skal komme på din store dag! 

når alt kommer til alt er jeg da skide ligeglad med gaver, det er mere det at de viser interesse i mig fra deres side der vil betyde noget..

Men ja hun fik endnu engang afvide hvordan jeg har det med det hele, og håber bare de snart finder ud af at jeg ikke har behov for at vide hvordan deres økonomi ser ud, enten så siger man ja eller også siger man nej, og så er den ikke længere..

Jeg ville jo normalt ikke blive så ked af det hvis de ikke kom som jeg gør lige nu, for jeg mærker jo virkelig forskelsbehandlingen lige nu, de har råd til at køre op til min søster men kan ikek finde penge til at komme op til mig??

jeg ved godt der er mange kilometer der skal køres, men de har også haft halvanden måned til at spare op til det..

Anmeld

24. oktober 2012

An&Jo

MorDk skriver:

Først lige et STORT tillykke .... ♥ og så får du liiige en KÆMPE krammer . Jeg sys godt nok din mor er "barnlig" Hold nu op hvor var jeg blevet tosset... Sys ikke hun kan være det bekendt

tak, synes heller ikke hun kan være det bekendt, fik virkelig ødelagt resten af dagen igår..

Anmeld

24. oktober 2012

MorDk

An&Jo skriver:

tak, synes heller ikke hun kan være det bekendt, fik virkelig ødelagt resten af dagen igår..

Kan slet ikke forstå hvordan man kan behandle sin børn sådan...

Stakkels dig siger jeg bare... Æv Æv

Anmeld

24. oktober 2012

B&J

KÆMPE TILLYKKE

Syntes det er så fantastisk at du fik sagt det inden i du føler, men syntes virkelig også i skal mødes og få snakket ud for dine forælder ligger jo og roder i dit hovede hele tiden og det er helt klart du bliver sur og ked af det over det hele. men den eneste løsning er man må tage et valg..

kender det desværre alt for godt... og man må sige fra ind i mellem ellers ødelægger man jo ens liv på sine forælder

Anmeld

24. oktober 2012

An&Jo

MorDk skriver:

Kan slet ikke forstå hvordan man kan behandle sin børn sådan...

Stakkels dig siger jeg bare... Æv Æv

omvendt viser det bare mig hvordan jeg IKKE skal være..

Anmeld

24. oktober 2012

An&Jo

B&J skriver:

KÆMPE TILLYKKE

Syntes det er så fantastisk at du fik sagt det inden i du føler, men syntes virkelig også i skal mødes og få snakket ud for dine forælder ligger jo og roder i dit hovede hele tiden og det er helt klart du bliver sur og ked af det over det hele. men den eneste løsning er man må tage et valg..

kender det desværre alt for godt... og man må sige fra ind i mellem ellers ødelægger man jo ens liv på sine forælder

lige nu føler jeg mig lettet over at jeg fik sagt min mening til dem, nok ikke på så pæn en måde, men det var hendes egen skyld.. så lige nu synes jeg at bolden ligger på deres side og det er op til dem hvordan og hvorledes..

om vi kan mødes og tale ud ved jeg ikke, for de forstår bare ikke rigtig tingene.. tror dog at de forstod lidt af det igår hvilket også var grunden til at min mor hurtigt fandt en undskyldning for at lægge på..
Ærligt så var jeg igår ret ligeglad med om de blev kede af det eller ej, for det var sq min dag de ødelagde, og jeg kunne aldrig drømme om at opføre mig som dem på deres fødselsdage eller mærkedage..

Anmeld

24. oktober 2012

MorDk

An&Jo skriver:

omvendt viser det bare mig hvordan jeg IKKE skal være..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.