åh - min søn har kastet op i 17 timer nu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.122 visninger
14 svar
0 synes godt om
24. oktober 2012

MariaKyedDK

Ja han startede kl 7:30 imorges med at kaste op, og gør det stadig , og jeg er bare ked af det, for han er afkræftet, det er helt forfærdeligt at se på som mor, jeg har sempellthen prøvet at give ham ALT, og alt ryger op med det samme han får det ned, alt mad og væske, hvad kan dog snart gøre for at hjælpe ham, Lægevagten var her kl 20:45, og sagde han mener det er en virus, og vi ska se det an til imorgen , og gå til egen læge hvis det fortsætter, han var fin på mave osv sagde vagtlægen, så vi skulle fortsætte som jeg har gjort hele dagen, med væske og føde men det jeg har givet ham er :

- havregrød med sukker

- ristet toastbrød

-Cola, vand , actimel ( ved at mælkeprodukter ikke er godt) men valgte det , da alt andet også bare kom op af ham.

-chips, tomatsuppe, pasta og sodavands IS..

intet hjælper på hans lille mave, og han er så tynd lige nu og er helt smadret, og er ved at tude !

jeg er selv mega træt, da jeg ik har kunne sovet de sidste par nætter , men har i nogen gode råd udover det jeg har prøvet?

han kan vel ik blive ved at kaste op

Knus en bekymrede Mor..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2012

SD21

Prøv med noget revet æble og noget maizena grød maizena grød er mildt for maven - det virkede ihvertfald for mig, efter en dag med diarré.

Anmeld

24. oktober 2012

SussieThyssen

MariaKyedDK skriver:

Ja han startede kl 7:30 imorges med at kaste op, og gør det stadig , og jeg er bare ked af det, for han er afkræftet, det er helt forfærdeligt at se på som mor, jeg har sempellthen prøvet at give ham ALT, og alt ryger op med det samme han får det ned, alt mad og væske, hvad kan dog snart gøre for at hjælpe ham, Lægevagten var her kl 20:45, og sagde han mener det er en virus, og vi ska se det an til imorgen , og gå til egen læge hvis det fortsætter, han var fin på mave osv sagde vagtlægen, så vi skulle fortsætte som jeg har gjort hele dagen, med væske og føde men det jeg har givet ham er :

- havregrød med sukker

- ristet toastbrød

-Cola, vand , actimel ( ved at mælkeprodukter ikke er godt) men valgte det , da alt andet også bare kom op af ham.

intet hjælper på hans lille mave, og han er så tynd lige nu og er helt smadret, og er ved at tude !

jeg er selv mega træt, da jeg ik har kunne sovet de sidste par nætter , men har i nogen gode råd udover det jeg har prøvet?

Knus en bekymrede Mor..

Skidt være med mad..bare hold dig til kogt vand og tynd naturlig saft, evt en gang kold kamillete med lidt sukker og et nip salt, og så håbe det går over i løbet af natten.
Men hvis det ikke klinger af og han bliver svær at opnå kontakt med, så ring omgpående til lægen igen.

God bedring til den lille mand.

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Årh stakkel! Thea havde en tur i foråret, hvor hun kastede op i 2 dage, og tabte sig 1 1/2 kg. Det var bare helt vildt!

Hun fik til sidste bare banan, taffel chips og cola, saftevand med extra sukker tilsat. 

På mit arbejde bruger vi meget havresuppe. Det er et par skefulde havregryn, vand, salt og sukker. Kog det, til havregrynende er helt udkogte, så sier du det gennem en si, så det kun er væske tilbage. På den måde opretholder du salt balancen i kroppen, gir lidt energi i form af sukker og lidt stivelse fra grynene.

Rigtig god bedring med ham!! Vh stine

Anmeld

24. oktober 2012

MariaKyedDK

SussieThyssen skriver:

Skidt være med mad..bare hold dig til kogt vand og tynd naturlig saft, evt en gang kold kamillete med lidt sukker og et nip salt, og så håbe det går over i løbet af natten.
Men hvis det ikke klinger af og han bliver svær at opnå kontakt med, så ring omgpående til lægen igen.

God bedring til den lille mand.

Kærligst
Sussie

Tak skal du have .. jeg kan ikke få noget i ham af det du har nævnt, han drikker rigtig meget vand og rigtig meget cola... men kaster det utroligt hurtigt op ..

jeg sidder bare og vræler, det gør så ondt i mig han har det sådan og føler mig magtesløs..

har fin kontakt med ham.... han brækker sig bare konstant.. grunden til mit tuderi er dels også fordi jeg INTET søvn har fået... er bare så færdig, men kan jeg ik tillade mig at være når min lille øjesten har det så forfærdeligt.

Anmeld

24. oktober 2012

MariaKyedDK

StineW79 skriver:

Årh stakkel! Thea havde en tur i foråret, hvor hun kastede op i 2 dage, og tabte sig 1 1/2 kg. Det var bare helt vildt!

Hun fik til sidste bare banan, taffel chips og cola, saftevand med extra sukker tilsat. 

På mit arbejde bruger vi meget havresuppe. Det er et par skefulde havregryn, vand, salt og sukker. Kog det, til havregrynende er helt udkogte, så sier du det gennem en si, så det kun er væske tilbage. På den måde opretholder du salt balancen i kroppen, gir lidt energi i form af sukker og lidt stivelse fra grynene.

Rigtig god bedring med ham!! Vh stine

åh hvor er det godt at høre at det er sket for andre, ved det lyder strengt men håber du ved hvad jeg emener.

vart helt bange for om der var noget voldtsomht galt med ham...

har lavet havregrød til ham, men lige meget hvor tappper han er og prøver a spise alt det jeg tilbyder ham, kommer det så hurtigt op det hele...

er glad for at høre andre børn har kastet op sådan også, for har aldrig i hans 6 år oplevet at han har katet så meget op... så det er jo klart man bliver bange.

Anmeld

24. oktober 2012

Mor1012

MariaKyedDK skriver:

- havregrød med sukker

- ristet toastbrød

Knus en bekymrede Mor..

der er bare noget "bræk syge" der er på tur. min datter på 2 og manden har lige været igennem det i weekenden.

Anmeld

24. oktober 2012

th

MariaKyedDK skriver:

- havregrød med sukker

- ristet toastbrød

Knus en bekymrede Mor..

jeg har prøvet det med min kusine da hun var 5 og skulle passe hende. det vi fandt ud af der hjalp var tuc kiks med salt og så kan sådan 3 ikke noget at drikke i 30 min. og så 3 kiks mere og lidt at drikke og sådan prøvede vi os frem, det hjalp til sidst. men det er ikke sjovt, håber det går bedre i dag.

dengang fik vi at vide af lægen at vi ikke måtte give cola

Anmeld

24. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
MariaKyedDK skriver:

åh hvor er det godt at høre at det er sket for andre, ved det lyder strengt men håber du ved hvad jeg emener.

vart helt bange for om der var noget voldtsomht galt med ham...

har lavet havregrød til ham, men lige meget hvor tappper han er og prøver a spise alt det jeg tilbyder ham, kommer det så hurtigt op det hele...

er glad for at høre andre børn har kastet op sådan også, for har aldrig i hans 6 år oplevet at han har katet så meget op... så det er jo klart man bliver bange.

Ja forstår godt hva du mener! Syntes helt sikkert du ska ringe til lægen sener. Ka jo være han/ hun ligger inde med et par gode råd. Thea kom til at se sådan helt afpillet ud og der gik flere uger inden, hendes appetit var oppe på normal igen. Slet ik rart! Vh stine

Anmeld

24. oktober 2012

SussieThyssen

MariaKyedDK skriver:

Tak skal du have .. jeg kan ikke få noget i ham af det du har nævnt, han drikker rigtig meget vand og rigtig meget cola... men kaster det utroligt hurtigt op ..

jeg sidder bare og vræler, det gør så ondt i mig han har det sådan og føler mig magtesløs..

har fin kontakt med ham.... han brækker sig bare konstant.. grunden til mit tuderi er dels også fordi jeg INTET søvn har fået... er bare så færdig, men kan jeg ik tillade mig at være når min lille øjesten har det så forfærdeligt.

Det vigtigste er at han får væske i sig. Cola er også fint, det indeholder nemlig salte og mineraler.

Men hold ham fra ting som tomatsuppe og den slags syreholdige ting.

Ristet brød og lidt senere havregrød er godt. Men mad er ikke spor vigtigt, bare væske.
men snak med lægen i dag hvis det ikke klinger af.
Det er da godt nok noget af en styg infektion han er rendt ind i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.