Er der en engelsk lærer tilstede med

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2009

Lullaby

Generelt siger man vist, at alt under 10, det skriver man med bogstaver

Har lige slået op i min redningsbog (engelsk grammatik med synonymer) og den siger at alle tal fra 1-19 med bogstaver
Det er OK at rette som du foreslår, men jeg ville skrive antallet af maskiner med bogstaver... Altså: Five computers, two Playstation 2's and two Playstation 3's. Generelt siger man vist, at alt under 10, det skriver man med bogstaver... Det er også okay at udelade apostrof, og bare skrive 2s og 3s... Det ser dog lidt fesent ud, synes jeg!

Super tusind tak. Jeg er så hunderæd for den eksamen. Jeg stinker til grammatik. Ved godt hvad der er rigtigt. Kan høre det. Men termerne er jeg ikke god til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2009

Astrid P

Anja Nørreslet skriver:

Super tusind tak. Jeg er så hunderæd for den eksamen. Jeg stinker til grammatik. Ved godt hvad der er rigtigt. Kan høre det. Men termerne er jeg ikke god til

Jeg kan virkelig anbefale bogen: Practical English Usage af Michael Swan!

Den ville jeg ikke have undværet til min eksamen...

Anmeld

29. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Er det britisk engelsk eller amerikansk engelsk? Jeg mener nemlig, at brugen af apostrof ved angivelse af pluralis er mere udbredt/korrekt i britisk engelsk. Derfor må det vel være: two Playstation 2's.

Du kan måske komme uden om problemet med 's ved at skrive "we have five computers, two Playstation 2 systems (consoles, computers, boxes eller hvad det hedder?) and two Playstation 3 systems".

Dog er det fem år siden, jeg blev færdig med at studere engelsk, så er jo lidt rusten

Anmeld

29. maj 2009

Lullaby

Jeg kan virkelig anbefale bogen: Practical English Usage af Michael Swan!

Men den er udlånt alle vegne   og min lokale boghandler har den ikke

Anmeld

29. maj 2009

Lullaby

Er det britisk engelsk eller amerikansk engelsk? Jeg mener nemlig, at brugen af apostrof ved angivelse af pluralis er mere udbredt/korrekt i britisk engelsk. Derfor må det vel være: two Playstation 2's.

Du kan måske komme uden om problemet med 's ved at skrive "we have five computers, two Playstation 2 systems (consoles, computers, boxes eller hvad det hedder?) and two Playstation 3 systems".

Dog er det fem år siden, jeg blev færdig med at studere engelsk, så er jo lidt rusten

Jeg har rettet den efter britisk engelsk da amerikans engelsk ikke er velset  Så top nice

Anmeld

29. maj 2009

Astrid P

Hvor bor du?

Anmeld

29. maj 2009

Lullaby

Hvor bor du?

Langt væk fra dig desværre  Har skrevet til en på pensum men skal op onsdag så det kniber lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.