Endnu en om tænder!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2012

anynom

Wimmie skriver:

De første 4 tænder gik fint - de næste 4 har været med sløjhed og pyller, så nu håber jeg at hun holder en tand-pause 

Hi hi, ja det håbede jeg også Isabel ville gøre, men næh nej
Tror faktisk også at de første 2 eller 4 kom uden de store gener, men så begyndte det ellers at tage fat. Sådan en kindtand er jo også kæmpe, så selvfølgelig gør det ondt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2012

Wimmie

JulieWH skriver:

Hi hi, ja det håbede jeg også Isabel ville gøre, men næh nej
Tror faktisk også at de første 2 eller 4 kom uden de store gener, men så begyndte det ellers at tage fat. Sådan en kindtand er jo også kæmpe, så selvfølgelig gør det ondt..

Jeg tror faktisk også at Mila snart får de næste...ikke at jeg kan få lov til at se noget, men så stærkt som det pludselig gik, så fortsætter hun sikkert bare derudaf 

Og ja, kindtænderne skulle være de værste...

Anmeld

23. oktober 2012

anynom

Wimmie skriver:

Jeg tror faktisk også at Mila snart får de næste...ikke at jeg kan få lov til at se noget, men så stærkt som det pludselig gik, så fortsætter hun sikkert bare derudaf 

Og ja, kindtænderne skulle være de værste...

Nej, de åbner ikke frivilligt munden Jeg kunne bare ikke forstå hvorfor den unge dame pludselig blev så tvær, så mærkede lige efter med fingeren og ganske rigtigt. Og inden af dem (altså kindtænderne) er brudt helt igennem endnu, kun en ene side af tanden, så det kommer nok til at tage laaaang tid

Anmeld

23. oktober 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Vores søn er også ved at få kindtænderne...

vi har også holdt os væk fra smertestillende og anden medicin så meget som vi kunne for at mindske hvor vant til det hans krop blev allerede nu...

Men lige med kindtænderne blev vi nødt til at ringe til lægevagten for han sov ikke mere end 20 min ad gangen og vågnede i et svedbad og et hyl af den anden verden...

Han får en stikpille om aftenen for at kunne sove og for at holde feberen lidt væk da han ellers rigtig hurtig får rigtig høj feber...

Startede med at få Pinex Junior men får nu Panodil junior...

Ellers Agurk direkte fra køleskabet er supergodt at distrahere med og så kommer der lidt væske ned og nogen gange en lille smule agurk..

Men ja det er hårdt når der er intet man kan gøre end bare at holde om dem mens de græder...

Anmeld

23. oktober 2012

anynom

Wampires skriver:

Vores søn er også ved at få kindtænderne...

vi har også holdt os væk fra smertestillende og anden medicin så meget som vi kunne for at mindske hvor vant til det hans krop blev allerede nu...

Men lige med kindtænderne blev vi nødt til at ringe til lægevagten for han sov ikke mere end 20 min ad gangen og vågnede i et svedbad og et hyl af den anden verden...

Han får en stikpille om aftenen for at kunne sove og for at holde feberen lidt væk da han ellers rigtig hurtig får rigtig høj feber...

Startede med at få Pinex Junior men får nu Panodil junior...

Ellers Agurk direkte fra køleskabet er supergodt at distrahere med og så kommer der lidt væske ned og nogen gange en lille smule agurk..

Men ja det er hårdt når der er intet man kan gøre end bare at holde om dem mens de græder...

Årh, det er så synd

Isabel sover heldigvis fint (hun vågner selvfølgelig nogle gange og græder, men skal bare have sutten så sover hun videre).
Vil nemlig helst ikke "vænne" hende til smertestillende. Vi forsøger kun at give det når hun har haft høj feber (over 39), for dér hjælper det virkelig og slår et par grader af feberen..

Anmeld

24. oktober 2012

Den lykkelige

Gardenia skriver:

Du ved godt de godt må få panodil, ikke?

Det gav vi vores dreng, hvor havde han ondt. Vi fik også noget lokalbedøvende af lægen som kunne smøres på de ømme gummer, det virkede omgående.

Bare hvis du ikke var klar over det..

Næh det vidste jeg ikke  Jeg troede ikke man måtte give til børn under 2 år?? Det der bedøvende det har vi prøvet.. hvor man stikker en vatpind ind, men synes ikke det har den store effekt

Anmeld

24. oktober 2012

Gardenia

Den lykkelige skriver:

Næh det vidste jeg ikke  Jeg troede ikke man måtte give til børn under 2 år?? Det der bedøvende det har vi prøvet.. hvor man stikker en vatpind ind, men synes ikke det har den store effekt

Du kan få det som noget flydende og som stikpiller. Din læge kan fortælle dig alt om hvordan det skal bruges til de helt små, det har jeg glemt nu..
Det du kan smøre på er noget lumsk noget, vi havde sommetider held med det. Men panodilerne tog feberen og smerterne, han fik det primært om natten så vi allesammen havde overskuddet til at tackle smerterne i løbet af dagen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.