Endnu en om tænder!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

780 visninger
16 svar
0 synes godt om
23. oktober 2012

anynom

Argh, for pokker hvor er vi træt af tænder her i huset!

Isabel er nu ved at få sin 10. tand på 5,5 måneder (hun er lige blevet 11 måneder og de første kom omkring 5-6 måneders alderen).. De seneste to er kindtænder i overmunden.
Det forvandler min ellers så nemme og dejlige datter til et monster, som ikke vil spise, sove, hygge eller være glad. Har så ondt af hende når det står på. Og så vidt jeg har forstået kommer kindtænderne (+4 og -4) lige efter hinanden, så vi forventer at de to i undermunden kommer snart. Dem i overmunden er i hvert fald kommet med 4 dages mellemrum.

På plus siden er selvfølgelig, at nu er hun halvvejs!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2012

Mor til Ella

JulieWH skriver:

Isabel er nu ved at få sin 10. tand på 5,5 måneder (hun er lige blevet 11 måneder og de første kom omkring 5-6 måneders alderen).. De seneste to er kindtænder i overmunden.
Det forvandler min ellers så nemme og dejlige datter til et monster, som ikke vil spise, sove, hygge eller være glad. Har så ondt af hende når det står på. Og så vidt jeg har forstået kommer kindtænderne (+4 og -4) lige efter hinanden, så vi forventer at de to i undermunden kommer snart. Dem i overmunden er i hvert fald kommet med 4 dages mellemrum.

Her har vi også en pige der forvandler sig til et moster når der er tænder på vej.

Første gang var hun 4 mdr der fik hun 2.

I sidste uge var der 3 på vej.

Her er eneste plus at hun får flere af gangen

Anmeld

23. oktober 2012

Skifreaken

Puha, det samme her. Total pylret og ikke til at have med at gøre. Her er der kommet 2 tænder og frygter de sidste 18

Stakkels min lille fyr!

Anmeld

23. oktober 2012

anynom

Mor til Ella skriver:

Her har vi også en pige der forvandler sig til et moster når der er tænder på vej.

Første gang var hun 4 mdr der fik hun 2.

I sidste uge var der 3 på vej.

Her er eneste plus at hun får flere af gangen

De er heldigvis også kommet i "par" her - to med max en uges mellemrum

Anmeld

23. oktober 2012

anynom

Skifreaken skriver:

Puha, det samme her. Total pylret og ikke til at have med at gøre. Her er der kommet 2 tænder og frygter de sidste 18

Stakkels min lille fyr!

Det er så hårdt

Anmeld

23. oktober 2012

Den lykkelige

Min datter er så 19 mdr.. men vi går igennem et helvede lige pt også.. hun er ved at få kindtænder i overmunden..
Også kender jeg flere forskellige som bare aldrig har mærket noget som helst til det..  her har hver tand været en kamp og hun har så ondt

Anmeld

23. oktober 2012

Gardenia

Den lykkelige skriver:

Min datter er så 19 mdr.. men vi går igennem et helvede lige pt også.. hun er ved at få kindtænder i overmunden..
Også kender jeg flere forskellige som bare aldrig har mærket noget som helst til det..  her har hver tand været en kamp og hun har så ondt

Du ved godt de godt må få panodil, ikke?

Det gav vi vores dreng, hvor havde han ondt. Vi fik også noget lokalbedøvende af lægen som kunne smøres på de ømme gummer, det virkede omgående.

Bare hvis du ikke var klar over det..

Anmeld

23. oktober 2012

anynom

Den lykkelige skriver:

Det er nemlig modbydeligt at se dem have det så træls

Anmeld

23. oktober 2012

anynom

Gardenia skriver:

Du ved godt de godt må få panodil, ikke?

Det gav vi vores dreng, hvor havde han ondt. Vi fik også noget lokalbedøvende af lægen som kunne smøres på de ømme gummer, det virkede omgående.

Bare hvis du ikke var klar over det..

Tak

Jeg ved godt, at de må få panodil, men hun har døjet med meget feber de sidste 14 dage, så synes efterhånden hun har fået nok.. Hun sover heldigvis godt nok trods tænderne, men hvis det går ind og vækker hende om natten får hun selvfølgelig noget for smerter..

Anmeld

23. oktober 2012

Wimmie

JulieWH skriver:

De første 4 tænder gik fint - de næste 4 har været med sløjhed og pyller, så nu håber jeg at hun holder en tand-pause 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.