Skal have en kort uddannelse - hjælp med foreslag..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.672 visninger
26 svar
0 synes godt om
23. oktober 2012

Anonym trådstarter

Hej d' damer.. 

Jeg står i den situation at jeg skal tage en uddannelse. Jeg aner bare ikke hvilken!! den skal max vare 2 år og adgangskrav må kun være 9-10 årgang eller nogle enkeltfag - altså ikke gymnasiellekrav. 

Er der nogle af jer der har nogle ideer til nogle korte uddannelser???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2012

MariaKyedDK

Anonym skriver:

Hej d' damer.. 

Jeg står i den situation at jeg skal tage en uddannelse. Jeg aner bare ikke hvilken!! den skal max vare 2 år og adgangskrav må kun være 9-10 årgang eller nogle enkeltfag - altså ikke gymnasiellekrav. 

du kan jo tage en HG 1 eller en HG 2, du kommer længst med en HG 2

der kan du bestemme om du vil være uddannet inden for DETAIL med SPECIAlE eller KONTOR med SPECIALE

Jeg har taget dem begge så jeg har faktisk en HG 4 )

Anmeld

23. oktober 2012

Anonym trådstarter

MariaKyedDK skriver:

du kan jo tage en HG 1 eller en HG 2, du kommer længst med en HG 2

der kan du bestemme om du vil være uddannet inden for DETAIL med SPECIAlE eller KONTOR med SPECIALE

Jeg har taget dem begge så jeg har faktisk en HG 4 )

Hvis jeg skal til at gå på HG, tager det vel 2 år?? og så skal jeg have en uddannelse oveni den? 

Anmeld

23. oktober 2012

TR

Anonym skriver:

Hej d' damer.. 

Hmm .. Det lidt svært hvis ikk du har noget skole ?

F.eks. Butik og kontor er jo 4 år i alt ..

2 år på HG og 2 år i praktik ..

Tænke tænke ...

- social og sundheds skolEn ? 

Anmeld

23. oktober 2012

MariaKyedDK

Anonym skriver:

Hvis jeg skal til at gå på HG, tager det vel 2 år?? og så skal jeg have en uddannelse oveni den? 

du kan som sagt også tage en HG 1 , og så være ude i 2 år , så det vil jo blive 3 år..

Anmeld

23. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Hej d' damer.. 

Hm, tror ikke det er nemt at få en fuld uddannelse på kun 2 år 

Jo måske sosu som en skriver, men ellers tror jeg virkelig der er et begrænset valg imellem uddannelse ..

Anmeld

23. oktober 2012

JulieE

Hvad med en PAU? Altså pædagoisk assistent  Den tager 2 år...

Anmeld

23. oktober 2012

Dinna88

Der er noget.. hvad er det det hedder.. serviceøkonom?? Jeg håber det er det rette ord. jeg har en ven der tager den uddannelse med speciale i fitness, det er gået LYNhurtigt. Det har ikke taget mange måneder, og nu er han træner - nu vil han så være personlig træner. Det kræver bare nogle kurser ved siden af skolegangen osv. 

Anmeld

23. oktober 2012

come2

Anonym skriver:

Hej d' damer.. 

Hvorfor SKAL du tage en uddannelse?

Du skal da vælge en du har interesse i og ikke bare tage en for at tage en.

Anmeld

23. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Hej d' damer.. 

Fandt lige dette link

http://www.ug.dk/media/sync/uddannelsessystemet/index.html#/uddannelsessystemet

UG.dk er altid et godt sted og kigge, og på dette skema kan du se hvor lang tid uddannelserne varer og så klikke dig ind og kigge  Du skal bare lige klikke på den lille blå firkant nede til venstre 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.