2 børn på under 2 år. HOW?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2012

Luna l

hejsa

Jeg har 2 børn med 15 måneder mellemrum, en dreng og en pige.

Da de var små havde jeg en ide om at den store skulle være hjemme sammen med mig når jeg var på barsel, men men den store kedede sig også selvom vi en gang om ugen gik i legegruppe. fokuset blev lidt taget væk fra den lille, så vi besluttede at den store skulle starte i dagpleje og så blev alle glade både den store og den lille for så var der tid til gåture og hygge med den lille, det er det bedste vi gjorde.

Vi købte en tvillingeklapvogn som vi brugte i mange år.

da børnene blev var små synes jeg at det var ret nemt også selvom det var blebørn, men de modner hinanden, når de så bliver større begynder skænderierne, det er straks værre

men i bund og grund synes jeg at det er helt fantastisk at have dem så tæt for de har meget glæde af hinanden, mine er idag 6 og 7 år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2012

Hvem?

Anonym skriver:

Hvordan kan det være muligt? er det ikke mega stressende? Og hvordan handtere i fx når i går til babysalmesang, kan man godt håndtere 2 børn når den ene går? og hvad med alt det andet praktisk? når man skal med bussen osv 

her snakker jeg om børn der begge er under 2 år

er anonym for har ikke snakket med nogen om vores overvejelser

Jeg har to drenge med 10,5 månedes mellemrum, de er nu knap 2 og 2,5 - men de har jo begge været under to en gang

Jeg gik fra barsel til barsel, så holdte dem begge hjemme, så de startede i DP sammen, det har været fedt, fantastisk og ind imellem hårdt, men jeg gjorde det gerne igen

Anmeld

23. oktober 2012

Lone Jakobsen

jeg havde 3 børn hvor af de 2 var under 2 år.

jeg valgte at aflevere den "store" i dagpleje for at få mere overskud til den lille. jeg var alene så jeg oplevede at det var rigtigt hårdt i perioder. for mig var det hårdeste de nætter hvor begge havde problemer med at sove.

jeg fandt dog hurtigt min egen grænse og lærte at be om hjælp. jeg købte en tvillinge klapvogn, men den blev dog hurtigt skiftet ud med et søskende sæde, da det var nemmere at få begge børn med bus og tog på den måde.

mine drenge er i dag 9 og knap 8 og de har meget stor glæde af hinanden. på trods af deres meget forskellige sind, så har de en nærhed og respekt for hinanden som de andre slet ikke kan leve op til.

Anmeld

23. oktober 2012

Muffinmus

Tja, vores søn var 20 mdr da lillesøster kom, det var lidt hektisk de første 6 mdr, men ellers ingen problemer:-)

De lærer jo hurtigt nye færdigheder, begge børn:-)

Nu gik den store jo i dagpleje for at beholde sin hverdag så alt ikke blev lavet om, men bare kortere dag og fri nogle andre dage. Dermed fik lillesøster præcist samme omsorg som den store gjorde da jeg havde barsel med ham jo.

Så det kan da sagtens lade sig gøre:-)

Anmeld

23. oktober 2012

Troldemommi

Jeg må nok indrømme min alder er en af grundene til at vi allerede snart går i gang med PB2, jeg er 33 år og har kun fået et barn og da vi gerne vil have en mere efter nr 2 så tikker mit biologiske ur ret højt , men nu har vi også haft en nem baby i Johanne så vi føler os også parate ellers.

Jeg fortryder inderligt at vi gik igang med at få børn så sent i vores liv, det er jo bare så dejligt at være mor og far

Monica

Anmeld

23. oktober 2012

baby012

Der bliver 13 måneder imellem mine, og glæder mig helt vildt..  

er super glad for at de er så tæt på hinanden .. 

Anmeld

23. oktober 2012

merle2010

der er 24 mdr imellem mine, og self er det hårdt engang imellem men også super dejligt..

det er super hårdt når begge unger skriger på skift om natten. eller når de begge er syge...

eller når man selv er syg og bliver nødt til at passe dem...

når storesøster ikke gider sove om aftenen og jeg bliver nødt til at sidde lidt hos hende, mens lillebror ligger nede under og skriger som en sindsyg...

ja der er jo altid dilemmaer....

men jeg ville ikke undvære nogen af dem...

Anmeld

23. oktober 2012

Mor til Ella

Anonym skriver:

Hvordan kan det være muligt? er det ikke mega stressende? Og hvordan handtere i fx når i går til babysalmesang, kan man godt håndtere 2 børn når den ene går? og hvad med alt det andet praktisk? når man skal med bussen osv 

her snakker jeg om børn der begge er under 2 år

er anonym for har ikke snakket med nogen om vores overvejelser

Jeg ville vildt gerne at der ikke ville blive mere mellem mine men det gør der....

Mest af den årsag at jeg enlig ikke kan overskue at starte forfra med natte rand, bleer m.m og det gør man jo hvis der er feks 4 år mellem.... Og så er jeg selv så heldig at have en bror der kun er 11 mdr ældre end mig, nej hvor har vi bare haft meget glæde af hinanden

Så skal bare have dem så tæt det nu lader sig gøre

Anmeld

23. oktober 2012

Pallemor

Tja, vi ville gerne have 2 tæt på hinanden og venter en dreng her om 3 uger og der bliver så 19 mdr i mellem dem. Jeg har så valgt at tage min datter ud af dagplejen, så hun er hjemme hos mor og lillebror. Det bliver så hyggeligt men også hårdt til tider. Men Emira min datter har altid været MEGET nem og er total mors pige og vi har været meget dårlige til at aflevere i DP. Min indstilling er at et barn har det bedst hos sin mor. Jeg er heldig at jeg har stor bil og har købt tvillingvogn, så skal nok komme rundt  Farmand herhjemme arbejder aftenvagt 14.30-23 hver anden uge med fri om fredagen og den uge er han jo hjemme om dagen og kan tage ud med vores datter, hvis jeg har brug for at slappe af  Glæder mig vildt til at gå hjemme og hygge med mine 2 guldklumper  

Anmeld

23. oktober 2012

Hvem?

Pallemor skriver:

Tja, vi ville gerne have 2 tæt på hinanden og venter en dreng her om 3 uger og der bliver så 19 mdr i mellem dem. Jeg har så valgt at tage min datter ud af dagplejen, så hun er hjemme hos mor og lillebror. Det bliver så hyggeligt men også hårdt til tider. Men Emira min datter har altid været MEGET nem og er total mors pige og vi har været meget dårlige til at aflevere i DP. Min indstilling er at et barn har det bedst hos sin mor. Jeg er heldig at jeg har stor bil og har købt tvillingvogn, så skal nok komme rundt  Farmand herhjemme arbejder aftenvagt 14.30-23 hver anden uge med fri om fredagen og den uge er han jo hjemme om dagen og kan tage ud med vores datter, hvis jeg har brug for at slappe af  Glæder mig vildt til at gå hjemme og hygge med mine 2 guldklumper  

Håber du blir glad for din beslutning - mine var også hjemme sammen, da der kun er 10,5 måned imellem dem - og det var fantastisk - de startede så sammen i samme DP De er nu knap 2 og 2,5 år

Al mulig held og lykke jeres vej

(Og dejligt at høre der er andre der vælger at holde deres børn hjemme)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.