Aktiviteter og lege til et barn på næsten 13 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.119 visninger
12 svar
0 synes godt om
22. oktober 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Hej! 

Jeg mangler inspiration til hvad jeg kan aktivere og lege med min datter med når vi holder fri sammen. Jeg arbejder hveranden weekend så derfor har jeg fri nogle dage i løbet af ugen hvor jeg så holder min datter hjemme fra vs. Hun bliver 13 mdr. om 5 dage men jeg mangler godt nok nogle nye ideer til hvad vi kan lave sammen. 

Det skal lige siges at hun ikke kan gå selv endnu. 

Så kom frisk med hvad I laver med jeres børn. Både inde og udendørs aktiviteter og lege 

På forhånd tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2012

Majbrit P

Omsorgsgiver skriver:

Hej! 

Jeg mangler inspiration til hvad jeg kan aktivere og lege med min datter med når vi holder fri sammen. Jeg arbejder hveranden weekend så derfor har jeg fri nogle dage i løbet af ugen hvor jeg så holder min datter hjemme fra vs. Hun bliver 13 mdr. om 5 dage men jeg mangler godt nok nogle nye ideer til hvad vi kan lave sammen. 

Det skal lige siges at hun ikke kan gå selv endnu. 

Så kom frisk med hvad I laver med jeres børn. Både inde og udendørs aktiviteter og lege 

På forhånd tak 

svømning, gyngetur og sandkasse på legepladsen, baby musik-legestuer, baby-caféer  

Anmeld

22. oktober 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Those green eyes skriver:

svømning, gyngetur og sandkasse på legepladsen, baby musik-legestuer, baby-caféer  

Tak for dit svar 

Jeg tager i svømmehallen med hende hveranden søndag så det er noget vi gør  

Sandkasse har vi i haven men hvornår er det for koldt til at bruge den?? Og det samme spørgsmål til at gynge?? Eller handler det måske bare om at have det rette varme tøj på?? 

Anmeld

22. oktober 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2

Jeg har også tænkt på at tage på biblioteket med hende. Der har de jo bøger hun kan kigge i, gynge og legetøj som er frit tilgængeligt for børn men tænker om hun er for ung til det??

Anmeld

22. oktober 2012

Majbrit P

Omsorgsgiver skriver:

Tak for dit svar 

Jeg tager i svømmehallen med hende hveranden søndag så det er noget vi gør  

Sandkasse har vi i haven men hvornår er det for koldt til at bruge den?? Og det samme spørgsmål til at gynge?? Eller handler det måske bare om at have det rette varme tøj på?? 

Hun skal bare have rigtig meget varmt tøj på.. så kan hun stadig gynge og være i sandkasse  

Anmeld

22. oktober 2012

Majbrit P

Omsorgsgiver skriver:

Jeg har også tænkt på at tage på biblioteket med hende. Der har de jo bøger hun kan kigge i, gynge og legetøj som er frit tilgængeligt for børn men tænker om hun er for ung til det??

Nej det er hun ikke, tag et legetæppe med og noget legetøj, så skal i nok få en hyggelig tur 

Anmeld

22. oktober 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Those green eyes skriver:

Hun skal bare have rigtig meget varmt tøj på.. så kan hun stadig gynge og være i sandkasse  

Ok  Tak for svar. Det giver ihvertfald flere muligheder

Anmeld

22. oktober 2012

modesty

Min dreng (1 år) ELSKER at være udenfor. Han kommer hurtigt til at kede sig hvis det bare er os herhjemme. Han er, som en anden også nævner, specielt vild med at gynge og være i sandkasse, men også bare at køre en tur i klapvognen kan være hyggeligt. Dog ikke altid han gider sidde stille, nogle gange vil han hellere kravle rundt (og så finder vi en græsplæne eller en legeplads).

Herhjemme er han meget vil med bolde, ting der kan åbnes/lukkes og ting med låg på som f.eks legekuffert, thedåser o.s.v. Han elsker at putte ting ned i kuffert/dåse og tage dem op igen. Og Duplo.

Jeg har købt nogle magneter med bondegårdsdyr til køleskabet og han elsker når vi sidder sammen og jeg siger dyrelyde mens han peger på dyrene (han kan sige buuuh ligesom koen ;-) Jeg har sat dem lavt så han også selv kan kravle hen og tage dem af og sætte dem på.

Anmeld

22. oktober 2012

Fenja09

Vi laver meget forskelligt (hun er 13 1/2 måned) - i weekenderne tager vi som regel en tur i hundeskov ( vi har hund) eller i Zoo, hvor vi har årskort til. Imorgen er hun hjemme fra dagpleje og der går vi en tur op i skoven - vi bor tæt på marker og skov. Vores datter går heller ikke helt stabilt endnu, men hun kan godt tage omkring 15 skridt. Jeg tager hende i den ene hånd og så går vi sammen. Har selvfølgelig klapvognen med  Havde tænkt at vi i morgen skulle lege med blade og samle lidt ind til adventskrans.

Når vi er hjemme leger vi meget med Duplo og hun elsker hendes puttekasser, så dem bruger vi også tid på. Nogle gange skruer vi op for musikken og danser til " Se den lille kattekilling" eller andre børnesange.

/Fenja

Anmeld

22. oktober 2012

Fenja09

modesty skriver:

Min dreng (1 år) ELSKER at være udenfor. Han kommer hurtigt til at kede sig hvis det bare er os herhjemme. Han er, som en anden også nævner, specielt vild med at gynge og være i sandkasse, men også bare at køre en tur i klapvognen kan være hyggeligt. Dog ikke altid han gider sidde stille, nogle gange vil han hellere kravle rundt (og så finder vi en græsplæne eller en legeplads).

Herhjemme er han meget vil med bolde, ting der kan åbnes/lukkes og ting med låg på som f.eks legekuffert, thedåser o.s.v. Han elsker at putte ting ned i kuffert/dåse og tage dem op igen. Og Duplo.

Jeg har købt nogle magneter med bondegårdsdyr til køleskabet og han elsker når vi sidder sammen og jeg siger dyrelyde mens han peger på dyrene (han kan sige buuuh ligesom koen ;-) Jeg har sat dem lavt så han også selv kan kravle hen og tage dem af og sætte dem på.

Hehe vores datter er også pjattet med at tage køleskabsmagneter  Dem kan hun bruge rigtig lang tid på at sidde med. Jeg har godt nok ikke købt nogle "børne-venlige", men har billeder af katte hængende og de er åbentbart spændende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.