1 / som forslået før.. fortæl ham ansigt til ansigt evt ALENE (dvs uden ny kone og halvsøskende) hvad du føler.. og find ud af hvad han føler tilbage. Det er den eneste måde der får ham til at åbne øjnene tror jeg, HVIS der altså er noget at åbne dem for. Måske er han bare "tilfreds" i sit nye forhold og har trukket halen mellen benene og skubber jer væk, nok ubevidst fordi han er glad (og efter min mening egoistisk) hvor han er nu.. Og det kan i jo ikke ændre på - det er hans følelser desværre.
2/ eller... hvis det er svært for dig ansigt til ansigt, selvom jeg tror det vil virke bedst.. så skriv ham et brev og forklar det hele.
3/ hvis han ikke reagerer som i har snakket om / aftalt fremover, så tror jeg desværre du må stille ham et ultimatum med at han må tage sig sammen ellers er i ikke hans liv mere. Og ellers simpelthen bare stille og roligt glide væk... uden ultimatummet. Og så må i jo se om det hjælper på ham, og han igen får øjnene op for jer.
Jeg synes ikk der er nogen grund til at gå og sku være ked af det og skuffet over alt det han gør for de andre søskende ihvertfald. Det er spild af dine kræfter og dit liv. Og det er ikke det værd.
Jeg selv er skilsmissebarn og har aldrig haft et decideret forhold til min far.. (var kun 4 år dengang tror jeg, de blev skilt) Han er i mit liv, men har kun titlen fordi han ER min far, ikke fordi jeg ser ham som det der indebærer at være det. Det er mere min stedfar der har den.
Og det er fint nok for mig - jeg synes mere det er hans tab, ikke mit. Sådan har jeg ihvertfald vendt den til. Han ser os til jul og fødselsdage, også min datters. Og han kommer hver gang han blir inviteret. Men derudover er der ikk meget invitation eller lign fra hans side, men det er også fint nok. Hellere det end en falsk venlig en

Han gør helt sikkert også mere for mine halvsøskende end han gør for mig, min bror og søster.. Men det gider jeg SLET ikke bruge min tid på at være jaloux eller lign over. Han får bare heller ikke hjælpen eller interesseren den anden vej

Så ja - du må gøre op med dig selv hvad du vil.
Det er hårdt - men også hårdt hvis du skal gå og være ked og skuffet resten af livet over det. Held og lykke
Anmeld