Fødsels mareridt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

911 visninger
14 svar
0 synes godt om
28. maj 2009

Mum33

Kunne godt tænke mig at høre, om der er andre end mig der har haft svært ved at komme over fødslen. Jeg havde en hurtig, men dramatisk fødsel. Sugekop og børnelæger over det hele - total panik stemning. Jeg mistede voldsomt meget blod, men bliver alligevel sendt på hotel. Bliver hentet af ambulance kl fire om natten da min mand ikke kan få kontakt til mig. Har nu mistet 3 l blod og går i kramper fordi kroppen ikke længere kan holde varmen. Retur på sygehus begynder 5 dage med blodtransfusion (6 portioner), operation i livmoderen og metervis af undersøgelser. 

Den dag i dag hvor min søn er 5 mdr kan jeg stadig begynde at græde ved tanken om dette mareridt. Jeg tænker på det hver dag, selvom jeg virkelig prøver at lade det ligge. Er der andre end mig der "sidder fast" i et fødsels mareridt?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2009

Diana...

Lisbeth Ellehauge skriver:

Kunne godt tænke mig at høre, om der er andre end mig der har haft svært ved at komme over fødslen. Jeg havde en hurtig, men dramatisk fødsel. Sugekop og børnelæger over det hele - total panik stemning. Jeg mistede voldsomt meget blod, men bliver alligevel sendt på hotel. Bliver hentet af ambulance kl fire om natten da min mand ikke kan få kontakt til mig. Har nu mistet 3 l blod og går i kramper fordi kroppen ikke længere kan holde varmen. Retur på sygehus begynder 5 dage med blodtransfusion (6 portioner), operation i livmoderen og metervis af undersøgelser. 

Den dag i dag hvor min søn er 5 mdr kan jeg stadig begynde at græde ved tanken om dette mareridt. Jeg tænker på det hver dag, selvom jeg virkelig prøver at lade det ligge. Er der andre end mig der "sidder fast" i et fødsels mareridt?  

Det lyder ikke rart. men du må endelig ikke lade det ligge, når du bruger så meget tid på at tænke på det så det vigtigt at du får snakket om det med nogen.

Stort knus og mange tanker til dig

Anmeld

28. maj 2009

Stumpen

Nej overhovedet ikke, men har du snakket med din sundhedsplejerske om det, så hun kan hjælpe dig eller anbefale nogen at snakke med, for det lyder ikke godt og tror det skal bearbejdes inden en ny evt. graviditet..

Men krammer herfra, lyder som en forfærdelig oplevelse for dig og mand 

Sikke et skønt profil billede af dig og din søn

Anmeld

28. maj 2009

Rikke, Liam & Linus

Ja, du skal da gå til lægen og eventuelt be om at snakke med en psykolog.

Det lyder helt sikkert ikke som noget du skal gå rundt med alene, uden at få snakket ud omkring det.

Håber du får det bedre, lyder ikke som en sjov oplevelse.

Anmeld

28. maj 2009

Mum33

Stumpen skriver:

Nej overhovedet ikke, men har du snakket med din sundhedsplejerske om det, så hun kan hjælpe dig eller anbefale nogen at snakke med, for det lyder ikke godt og tror det skal bearbejdes inden en ny evt. graviditet..

Men krammer herfra, lyder som en forfærdelig oplevelse for dig og mand 

Sikke et skønt profil billede af dig og din søn

Har så fået af vide, at så snart jeg bliver gravid igen skal vi ind til samtaler på sygehuset, da der er øget abortrisiko efter en sådan oplevelse. Herligt.

Anmeld

28. maj 2009

A.

husk at du kan altid snakke din fødsel igennem med din jm

Anmeld

28. maj 2009

Honningblomst

Jeg tror aldrig man kommer sig over sådan en oplevelse...når jeg skriver eller snakker om min fødsel så begynder jeg også at græde ellerf bliver meget påvirket...men når man har så grim en oplevelse bag sig, så tror jeg ikke det kn være anderledes.
Min søn er lige blevet tolv år...
Knus Eva..

Anmeld

28. maj 2009

Munder

Jeg havde heller ikke en nem fødsel, en laaaang historie, men jeg blev kørt væk til operation pga blodtab mm. en time efter fødslen.

Jeg har ikke haft de store traumer over det efterfølgende. Personalet på sygehuset var ekstremt gode til at tale med mig om oplevelsen, jeg havde flere samtaler med den jordemoder der var til stede samt nogle andre jordemødre, som ikke havde været der. Alt dette hjalp mig virkelig til at kommer videre.

En anden ting jeg gjorde meget var, at fortælle mange om min fødsel og de komplikationer der var. Det blev en form for terapi, for hver gang jeg fortalte om det, kom det lidt mere på afstand.

En sidste ting jeg har gjort er, at erkende, at hvis jeg skal have flere børn, skal jeg ikke gennem en normal fødsel, men et kejsersnit. Det var min gynækolog, der foreslog dette pga arvæv mm., og da den beslutning blev taget fik jeg meget mere ro.

Hvis det er noget du døjer meget med, synes jeg du skal kontakte din læge, for det er da en ganske uholdbar situation.

Kram
Dorte

Anmeld

28. maj 2009

Mum33

agnieszka skriver:

husk at du kan altid snakke din fødsel igennem med din jm

Det har vi prøvet. Fik oven i købet et par ekstra efterfødselssamtaler, pga omstændighederne.

Anmeld

28. maj 2009

eliasogmor

elias fødsel, var ikke dramatisk( måske for mig)...men det gik simpelthen alt alt for hurtig, nåede slet ikke at finde ud af , at det var nu...det tog 10 min og fem pres veer, inden for de 10 min..blev ikke indskrevet , som man skal når man kommer på fødegangen,fødte på en undersøgelses briks.. havde en presve uden jordmoder, gardinere var åbnet,, så alle kunne kigge  ind..det var bare æv..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.