Så blev store dukke-Lise færdig.:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2012

MomInTheMaking

Rikke&Liam skriver:

Årh, jeg ville SÅ gerne lære at lave dem. Har du været på kursus eller hvilke kilder har du brugt. Jeg har overvejet at købe bogen Tusindfryd-dukker, kender du den? 

Hun er bare fin  

Det er den bog jeg har taget udgangspunkt i. Følger hende og smilerynker's blogs og blev inspireret.

Du skal bare gå i gang det er faktisk ikke særlig svært. - jeg har dog brugt en anden teknik til håret og har gjort mønstret lidt større, da jeg synes det var for lille.

Jeg ved ikke om bogen decideret er pengene værd (synes den var  dyr) men man får et godt grund mønnster både til dukke og tøj og så er det meget udførligt beskrevet hvert trin både på skrift og i billeder. (jeg er dog ikke så god til at følge sådan noget, så jeg læste kun hvor jeg synes jeg ikke lige kunne lure det.)

og tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2012

MomInTheMaking

Nessie skriver:

Hvor er den bare fin, kan godt forstå din datter belv glad for den

Tak. Ja, hun havde fået en masse finde ting, men hun kravlede lige direkte over de andre ting, tog dukken og krammede den.

Så var mor solgt.

Anmeld

21. oktober 2012

M (:

Mom In The Making skriver:

Ja, jeg har arbejdet på hende længe, lavet en test dukke og prøvet lidt forskellige tekniker af.

Men.. her er det endelige resultat, hun har fået en buksedragt i retrostof og med hæklede stropper på og silkebånd i håret. Jeg mangler at hækle en varm trøje og nogen små futter til hende, hun skulle jo nødig fryse hen over vinteren. Hun har fået brune øjne og brunt hår som sin ejer.

Min datter er kun 1 år, men dukken faldt i  meget god jord.. og dukken har fletninger netop fordi Penny ikke er så gammel og så er der styr på lokkerne der ikke bliver så nemt filtret.

Wow, hvor er den fin! 

Anmeld

21. oktober 2012

MomInTheMaking

StineW79 skriver:

Min veninde har bloggen. HobbyamokBlogspot.Com. Der ka du finde en opskrift på waldorf dukker, hvis du blader lidt rundt derinde. Hun havde lavet en rigtig fin en til thea i storesøstergave. Den er også derinde. Vh stine

Det var faktisk via et link hun havde lagt ud jeg fandt den metode jeg bruger når jeg laver hår Så tak for det. og ja, jeg besluttede mig jo så for selv at lave en, i stedet for at købe mig til det. Det var halvt så dyrt og dobbelt så sjovt.

Anmeld

21. oktober 2012

MomInTheMaking

StineW79 skriver:

Hold nu op hun et blevet fin. Var faktisk lige inde og kigge på din blog i går. Den er så god! Vh stine

Mange tak. Åh ja, bloggen.. har virkelig forsømt den, i et stykke tid. må vidst hellere i gang snart.

Anmeld

21. oktober 2012

MomInTheMaking

M (: skriver:

Wow, hvor er den fin! 

Tusind tak.

Anmeld

21. oktober 2012

Nessie

Tak. Ja, hun havde fået en masse finde ting, men hun kravlede lige direkte over de andre ting, tog dukken og krammede den.

Så var mor solgt.

Nååååhh hvor sødt

Så er der da noget ved at have knoklet med dukken

Anmeld

21. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det var faktisk via et link hun havde lagt ud jeg fandt den metode jeg bruger når jeg laver hår Så tak for det. og ja, jeg besluttede mig jo så for selv at lave en, i stedet for at købe mig til det. Det var halvt så dyrt og dobbelt så sjovt.

Ka godt huske at jeg gav dig hende blog add. Hun laver nemlig nogle rigtig fede ting! Den stork hun har et billede af derinde, hænger nu over vores spisebord. Den hæng nemlig ude ved vores køkkenvindu, da vi kom hjem fra sygehuset med alberte. Hun er så sød! Vh stine

Anmeld

21. oktober 2012

mariamiss6

Den har altså virkelig et fint og venligt ansigt...

Anmeld

23. oktober 2012

Nettemor

Den er bare mega fin! Og sej!

Kan godt forstå Penny elsker den! Det ville jeg dælme også!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.