Frøken J. skriver:
Jeg mener nemlig heller ikke der er grund til direkte at skælde ud, for hun gør det jo ikke for at være træls, hun forstår jo bare endnu ikke hvorfor hun ikke må pille ved fjernsynet, og hvorfor hun ikke bare kan få mad det sekund hun er sulten... Men tror du det giver mening kort at forklare hende hvorfor hun ikke må, når hun ikke forstår det endun?
Altså jeg ville aldrig begynde på en lang forklaring. Men jeg kan høre at min datters dagplejemor siger "Det er (dagplejemoderens navn)" når Victoria begynder at pille i skuffer osv, hun er nemlig et RIGTIG Pillebarn - hun går i alle de skuffer hun kan komme i. Det samme gør jeg faktisk hjemme, hvis hun rører ved noget som jeg helst ikke synes hun skal i nærheden af, hun er f.eks vild med fjernsynet, ledninger og lysestager. Så siger jeg pænt "Det er mors" og så sætter jeg en handling på ved at tage hende væk
Hun kan lige som din datter blive helt ekstremt vred, og har i arrigskab indtil videre smadret en lampe, og en lysestage og ødelagt et bord. Nu er hun 15 måneder og når hun har ødelagt disse ting er det sket efter jeg har fjernet hende nok 25 gange på et kvarter, til sidst fik hun bare nok og den 26 gang nåede jeg så ikke at fange hende i tide. Det er bare rigtig øv, og jeg lader hende bestemt vide at jeg er vred i det øjeblk at det sker. Men kunne aldrig finde på at sætte hende på et værelse eller lign. Hun har jo glemt situationen 10 sek efter den er sket, og derfor skal hun ikke straffes. I det hele taget er der ikke noget der hedder straf hjemme hos os.
Synes også det er fint det med at forudse nogle af situationerne, men det kan man desværre ikke altid, i hvert fald ikke med et barn som mit 
Anmeld