Carl-Emil's mor skriver:
man tager en aften og sætter sig ned med sin mand også laver man en liste over hvornår er det disse situationer opstår også sørger man for en periode konsekvent at være på forkant med disse ting 
Sådan var det da jeg var ung pige i huset med den yngste, hun havde en temperament for 10 hidsige irske understimulerede drenge ( kan du se det for dig ) og jeg sørgede bare konsekvent for at de situationer hvor tingene kunne komme i en spids de ikke eksisterede, det gav rigtig stor effekt og efter nogle måneder med det så var det ikke et problem længere med de situationer hvor hun før var strid.. behovsudsættelse er stadigvæk fjern for så små børn så derfor må man gradvist gøre det større hvis du kan følge mig? 
Jeg kan sagtens følge dig, men der er jo bare nogen ting man ikke kan være på forkant med. Så i de situationer, hvad gør man NÅR hun bliver vred, ikke hvordan man undgår hun bliver det

Fx skal hun jo have tøj på, selvom hun bliver vred over det. Og nogen gange bliver hun sulten længe før end hun plejer, så kan man jo ikke have maden klar. Og hendes havregrød er jeg jo nødt til at lave om morgenen når hun vågner, jeg ved jo ikke hvornår hun vågner, så jeg kan ikke lige sætte mit vækkeur til 10 minutter før og gå ud og lave grød, hvis du kan følge mig?

Så nogen af tingene kan forebygges, andre kan ikke, og er i tvivl om hvad jeg så gør i de situationer, hvor hun bliver vred over de ting, som man ikke kan komme i forkøbet.
Anmeld